7 φωτογραφίες »

Elk test στo νέο Opel Corsa

97.132 Επισκέψεις στο άρθρο (9/5/2020)

Το νέο Opel Corsa είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα, που μπήκαν στην ελληνική αγορά τη φετινή χρονιά και το τεστ του στην αποφυγή κινδύνου στην κατηγορία των μικρών μοντέλων ήταν επιβεβλημένο. Πως τα πήγε;


To νέο Opel Corsa σημείωσε σημαντική βελτίωση στο τεστ αποφυγής κινδύνου εξαργυρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τη νέα, πιο ελαφριά και πιο άκαμπτη ταυτόχρονα, πλατφόρμα CMP στην οποία βασίζεται και η οποία είναι ίδια με αυτή του Peugeot 208. Από την πρώτη κιόλας προσπάθεια το νέο Corsa έδειξε αισθητή διαφορά στον τρόπο που πατάει στο δρόμο και στο πως αντιδρά στις απότομες εναλλαγές πορείας επιδεικνύοντας πολύ καλή συμπεριφορά και άριστο έλεγχο ακόμη και στα όριά του. 

H έκδοση που δοκιμάσαμε ήταν αυτή με τον 1,2 DIT κινητήρα των 100 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Ας δούμε όμως τι ακριβώς έκανε στο τεστ, αλλά και σε σχέση με το προηγούμενο.

Γενική αίσθηση οδηγού: Μπορεί λόγω τιμονιού να νιώθεις αποκομμένος από τα δρώμενα, αλλά σε τελική ανάλυση του Opel Corsa ήταν απόλυτα ελεγχόμενο μέχρι και τα 73 χλμ./ώρα.

Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Δεν μας άγχωσε καθόλου ακόμα και όταν ξεπεράστηκαν τα όρια του αυτοκινήτου. Μας έλειψαν οι χειρολαβές.

71 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
Η πρώτη προσπάθεια έγινε στην ταχύτητα επιτυχίας του Opel Corsa προηγούμενης γενιάς, δηλαδή στα 71 χλμ./ώρα. Σε αυτή την ταχύτητα το νέο Corsa πέρασε με ευκολία και με το καλημέρα το νέο μικρό της Opel έδειξε πως έχει σαφώς μεγαλύτερο όριο. Δεν υπήρχε καν εμπλοκή του ESP, στις εναλλαγές πορείας το κράτημα ήταν ουδέτερο και την συνολική πολύ καλή εικόνα μετρίασε μόνο το ελαφρύ σε αίσθηση και χωρίς πληροφόρηση τιμόνι.

75 χλμ./ώρα: Ανεπιτυχής προσπάθεια
Η επόμενη προσπάθεια έγινε στην ταχύτητα, που είχε καταφέρει το «αδερφό» νέο Peugeot 208, ήτοι τα 75 χλμ./ώρα. Πραγματοποιώντας μερικές προσπάθειες σε αυτήν την ταχύτητα, το νέο Corsa κατέδειξε πως ήταν πάνω από το όριό του δυσκολευόμενη να παραμείνει ενός… τροχιάς. Έντονη κλίση, ραθυμία του αμαξώματος να ακολουθήσει την εντολή από το τιμόνι και αισθητή υποστροφή στην πρώτη αλλαγή πορείας. Χάρη στη δραστική παρέμβαση του ESP οι αντιδράσεις δεν έγινα σε καμία περίπτωση ανεξέλεγκτες, ενώ σημαντικό στοιχείο είναι και η προοδευτικότητα αυτών. Ανάλογη συμπεριφορά έδειξε το Corsa και στα 74 χλμ./ώρα, με την μαλακή ανάρτηση να ευνοεί τη μεταφορά βάρους και σε αυτή την ταχύτητα.

73 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
Τελικά το όριο του νέου Opel Corsa αποδείχθηκε πως είναι τα 73 χλμ./ώρα. Με αυτή την ταχύτητα εισόδου, το Corsa είχε ουδέτερη αντίδραση, ολοκληρώνοντας τους ελιγμούς εντός τροχιάς και χωρίς να ρίξει κάποια κορίνα χάρη και στη διακριτική διορθωτική παρέμβαση του ESP. Φυσικά η κλίση ήταν αισθητή, ενώ το ελαφρύ τιμόνι δεν έδειξε να συνάδει με την αποτελεσματική πρόσφυση των εμπρός τροχών.

VS προηγούμενου Corsa
To προηγούμενο Opel είχε καταφέρει να περάσει με επιτυχία το τεστ αποφυγής κινδύνου στα 71 χλμ./ώρα Η νέα γενιά βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMP του PSA γκρουπ. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αισθητά βελτιωμένα, όπως και η ευελιξία του μοντέλου στις εναλλαγές πορείας. Όταν το 1 χλμ./ώρα παραπάνω είναι σημαντική επιτυχία, το νέο Οpel κατάφερε να ολοκληρώσει επιτυχώς το τεστ με 2 χλμ./ώρα πάνω. Aν είχε πιο πειστικό μπροστινό σύστημα θα μπορούσε ίσως και κάτι καλύτερο.

FORD E-TRANSIT
NISSAN