Η «μυστήρια» σχεδίαση του Hyundai Ioniq 6 στοχεύει στην κορυφαία αεροδυναμική, η οποία με τη σειρά της εξασφαλίζει σημαντική αυτονομία στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα, όπως έδειξε η σχετική δοκιμή.
Με μπαταρία ιόντων λιθίου ονομαστικής χωρητικότητας 77,4 kWh το τετρακίνητο Hyundai Ioniq 6 των 325 ίππων (διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή) είναι ένα σεντάν 4,85 μέτρων με εκκεντρική σχεδίαση, που στοχεύει στην κορυφαία αεροδυναμική. Το μοντέλο της δοκιμής με τους κλασικούς πλευρικούς καθρέφτες και τις ζάντες των 20 ιντσών έχει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,246 (0,22 με τις στάνταρ 18άρες ζάντες), αλλά με καμεροκαθρέφτες πέφτει στο 0,21 (δείτε εδώ περισσότερα για τη σημασία της αεροδυναμικής). Έτσι το μεγάλο κορεάτικο σεντάν κατάφερε μια πολύ καλή επίδοση στη μεγάλη δοκιμή αυτονομίας.
Η αεροδυναμική σιλουέτα του Hyundai Ioniq 6 ανήκει σε μια κατηγορία οχημάτων που χαρακτηρίζονται streamliner. Στο Ioniq 6 h πολύ γρήγορη φόρτιση συναντά μία πολύ καλή αυτονομία.
Από τα τελικά αποτελέσματα αποδείχθηκε πως παρά την τετρακίνηση και το μεγάλο του μέγεθος χρειάζεται γύρω στο 25% της μπαταρίας για να διανύσει 100 χλμ. με ταχύτητα ταξιδίου στα 120 χλμ./ώρα. Για κάθε 10% της μπαταρίας καλύπτει περίπου 40 χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως προσφέρει την κορυφαία υποδοχής φόρτισης DC στα 350 kW χάρη στο εξελιγμένο σύστημα φόρτισης που διαθέτει η πλατφόρμα E-GMP του ομίλου.
Πως είναι στο ταξίδι το Hyundai Ioniq 6
Στο ταξίδι, το Ioniq 6 είναι ξεκούραστο αφενός γιατί η κορυφαία αεροδυναμική ελαχιστοποιεί τον αεροδυναμικό θόρυβο, αφετέρου γιατί έχει καθίσματα-πολυθρόνες, άνετη σχετικά ανάρτηση και «έξυπνο» cruise control, που δουλεύει εξαιρετικά, όπως και στο Kia EV6. Πολύ καλός επίσης και… οικονομικός ο κλιματισμός με εσωτερικό συμπυκνωτή (inner condenser), αφού η χρήση του ελάχιστα επιβάρυνε την αυτονομία του αυτοκινήτου. Όσον αφορά τέλος την φόρτιση σε ένα ταξίδι στην Ελλάδα, το αυτοκίνητο μπορεί να δεχθεί έως 350 kW, πράγμα που σημαίνει πως η φόρτιση σε έναν 300άρη φορτιστή για το 10-80% πλήρωσης της μπαταρίας θα χρειαστούν γύρω στα 21 λεπτά! (18 λεπτά στα 350 kW σύμφωνα με την Hyundai). Σε ένα μικρό, 50άρη DC φορτιστή μια στάση μισής ώρας θα δώσει 30% της μπαταρίας, που έχει σύστημα προθέρμανσης, ή περίπου 120 χλμ. σύμφωνα με τις μετρήσεις μας στα 120 χλμ./ώρα.
Hyundai Ioniq 6 AWD 20``
Ισχύς
325 PS
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)*
77,4/74 kWh
Μέγιστη ταχύτητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή
350 kW
Χρόνος φόρτισης
10-80% σε 18 λεπτά
Μέση αυτονομία για κάθε 10% της μπαταρίας
39,1 χλμ.
Μπαταρία (%)
Διανυθέντα χιλιόμετρα
Μέση Κατανάλωση (kWh)
Ένδειξη αυτονομίας οχήματος
100
-
-
404
90
41
18,7
354
80
84,3
19,1
315
70
128,3
19,5
275
60
162,2
19,4
231
50
198,2
19,5
194
40
232,3
19,9
149
30
270,5
19,8
105
20
313
19,6
72
Αυτονομία στο ταξίδι (120 χλμ./ώρα)
391 χλμ.
*Ονομαστική χωρητικότητα είναι το συνολικό μέγεθος της μπαταρίας, όμως στην πράξη το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μικρότερο μέρος (ωφέλιμη) για να μην υπάρχει φθορά στο χρόνο. Καλό για την ζωής της μπαταρίας είναι να υπάρχει διαφορά μεταξύ ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας.