Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του MG4 είναι ο value for money χαρακτήρας. Η βασική έκδοση μάλιστα έχει τιμή αντίστοιχα μοντέλου με θερμικό κινητήρα.
Η είσοδος της MG στην ελληνική αγορά πριν από μερικούς μήνες έκανε αρκετό θόρυβο και μεγάλο ρόλο σε αυτό έχει παίξει ο value for money χαρακτήρας των μοντέλων της. Ειδικότερα στην περίπτωση του MG 4, που είναι το 3ο ηλεκτρικό σε πωλήσεις στην Ευρώπη, η δουλειά φαίνεται και με το παραπάνω. Ποιοτική καμπίνα και ταμπλό που θυμίζει 1ης γενιάς ID.3, καλές επιδόσεις, καλοί χώροι για επιβάτες και τιμή με επιδότηση κάτω από 34.000 ευρώ. Το τελευταίο αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα, που καθιστά το MG4 μια πραγματικά value επιλογή.
Ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο είναι το MG4. Τα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας (φρενάρισμα όταν αφήνεις το γκάζι) αρκετά ώστε να ορίσεις αυτό που ταιριάζει στο οδηγικό σου προφίλ.
Εμείς επιλέξαμε για τη δοκιμή αυτονομίας την έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 77 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα των 245 ίππων με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Πριν ξεκινήσουμε το test, με τη μπαταρία φορτισμένη στο 100% το MG4 έδειχνε αυτονομία 494 χλμ.. Προφανώς και με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα η τελική αυτονομία του μοντέλου ήταν πιο χαμηλή, καθώς έφτασε στο 20% της μπαταρίας μετά από 276 χλμ./ώρα και με υπολειπόμενη αυτονομία 65 χλμ. Αυτό που έχει μάλιστα ενδιαφέρον είναι ο ρυθμός κατανάλωσης. Πιο συγκεκριμένα για τα πρώτα 100 χλμ. το MG 4 χρειάστηκε το 25% της μπαταρίας του, ενώ για τα επόμενα 100 χλμ. το νούμερο αυτό ανέβηκε στο 28%, δηλαδή μετά από 200 χλμ. ταξιδιού η μπαταρία του βρισκόταν στο 47%.
Από εκεί και πέρα η αυτονομία άρχισε να πέφτει πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα η 3η «κατοστάδα» να απαιτεί το 34% της μπαταρίας, με το αυτοκίνητο να κινείται προς τον κοντινότερο φορτιστή αφού είχαμε ορίσει το δικό μας range anxiety (άγχος φόρτισης) στο 20%. Έτσι λοιπόν, κατά μέσο όρο το MG 4 έκανε 34,5 χλμ. για κάθε 10% της μπαταρίας. Οριακά πάντως το μοντέλο μπορεί να φτάσει στους ταχυφορτιστές της Λάρισας
Πώς είναι στο ταξίδι το MG 4
Η αλήθεια είναι πως μετά από συνολικά 600 και πλέον χιλιόμετρα σε μια μέρα με το MG4, νιώθαμε… ατσαλάκωτοι. Αυτό οφείλεται τόσο στην ηλεκτρική του φύση, με την αθόρυβη λειτουργία και τις εξαιρετικές ρεπρίζ που σου επιτρέπουν γρήγορες προσπεράσεις χωρίς άγχος, όσο και στο «έξυπνο» adaptive cruise control. Αυτό, εκτός από τα οχήματα μπροστά, όταν εντόπιζε απότομες καμπές στην Εθνική Οδό, έπαιρνε την πρωτοβουλία και «έκοβε» ακόμα και 15 χλμ. κάτω από την επιλεγμένη ταχύτητα, ενώ με το που έβρισκε ευθεία επέστρεφε γρήγορα στα χλμ. που του έχει ορίσει ο οδηγός. Μπορεί για κάποιους αυτό να κρίνεται… εκνευριστικό, όμως συνηθίζεται γρήγορα και παρακάμπτεται εύκολα με ελαφρύ πάτημα του γκαζιού. Όσον αφορά την ηχομόνωση, αυτή κρίνεται μεν ικανοποιητική, ωστόσο οι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν απουσιάζουν από την καμπίνα, ειδικά μετά τα 110 χλμ./ώρα. Τέλος, σε κανένα σημείο του ταξιδιού δεν εντοπίσαμε τριγμούς, ενώ αρκετά εύχρηστο ήταν το μενού και τα συστήματα ασφαλείας, με μοναδικό ίσως αγκάθι την ενεργοποίηση του cruise control (που απαιτούσε χρήση της κεντρικής οθόνης).
MG 4 77 kWh
Ισχύς
245 PS
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)*
77/74,4 kWh
Μέγιστη ταχύτητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή
144 kW
Χρόνος φόρτισης
10-80% σε 38 λεπτά
Μέση αυτονομία για κάθε 10% της μπαταρίας
34,5 χλμ.
Μπαταρία (%)
Διανυθέντα χιλιόμετρα (χλμ.)
Μέση Κατανάλωση Trip (kWh)
Ένδειξη αυτονομίας οχήματος
100
-
-
494
90
42,5
18,5
429
80
85,5
18,4
367
70
122,2
19,0
305
60
158
19,3
250
50
191,5
19,7
199
40
213
19,9
154
30
246,7
20,1
109
20
276
20,5
65
Αυτονομία στο ταξίδι (120 χλμ./ώρα)
345 χλμ.
*Ονομαστική χωρητικότητα είναι το συνολικό μέγεθος της μπαταρίας, όμως στην πράξη το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μικρότερο μέρος (ωφέλιμη) για να μην υπάρχει φθορά στο χρόνο. Καλό για την ζωής της μπαταρίας είναι να υπάρχει διαφορά μεταξύ ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας.