9 φωτογραφίες »

Zάντες αλουμινίου 21 ιντσών στον βασικό της εξοπλισμό διαθέτει η BMW X5 M50i.

Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

61.222 Επισκέψεις στο άρθρο (29/4/2021)

Κινητήρας: Για επιδόσεις V8, για οικονομία plug-in hybrid
Στην «μάχη» των κινητήρων έχουμε διαφορετική φιλοσοφία, η οποία δεν αποτυπώνεται βέβαια τόσο ξεκάθαρα στον τομέα των επιδόσεων. Η BMW X5 εξοπλίζεται με έναν 4,4 λίτρων V8 διπλό τούρμπο κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 530 άλογα και 750 Nm ροπής στις 1.800 σ.α.λ.. Όπως αντιλαμβάνεστε, οι υψηλές επιδόσεις περιλαμβάνονται στο ρεπερτόριο της BMW X5, η οποία επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Μην ξεχάσουμε την εντυπωσιακή ακουστική και το σχεδόν τέλειο σπορ 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic από την ZF, τα οποία και «δένουν» αρμονικά το γλυκό στο τετρακίνητο γερμανικό SUV.

Ξεπερνά τα 5 μέτρα μήκος και τα 2 πλάτος το Explorer, ο μεγαλύτερος «εξερευνητής» που έχει υπάρξει ποτέ για τη Ford.

Ξεπερνά τα 5 μέτρα μήκος και τα 2 πλάτος το Explorer, ο μεγαλύτερος «εξερευνητής» που έχει υπάρξει ποτέ για τη Ford.

Από την άλλη πλευρά, στο Ford Explorer έχουμε ένα εντελώς διαφορετικό κινητήριο σύνολο, καθώς μιλάμε για ένα plug-in hybrid μοντέλο. Ο 3λιτρος V6 βενζινοκινητήρας EcoBoost των 363 PS και ο ηλεκτροκινητήρας των 102 PS αποδίδουν στο σύνολό τους 457 ίππους και 825 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ.. Το παραπάνω σύνολο συνδυάζεται με 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που στέλνει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Παρά τους 2,5 τόνους του, το Ford Explorer επιταχύνει σαν βολίδα, με το 0-100 χλμ./ώρα στα 5,8 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα στα 230 χλμ./ώρα. Σχετικά με το υβριδικό σύνολο, αυτό έχει 4 προφίλ: Αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση (EV Now όταν υπάρχει απόθεμα μπαταρίας φυσικά), φόρτιση μπαταρίας από τον βενζινοκινητήρα (ΕV Charge), διατήρηση μπαταρίας σε συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης για μετέπειτα χρήση (EV Later) και φυσικά υβριδική λειτουργία και αυτόματη εναλλαγή ή συνεργασία κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα (EV auto).

Σε επίπεδο κατανάλωσης, είναι ξεκάθαρη η υπεροχή του PHEV Ford Explorer. Με 11,1 λτ./100 χλμ. στην δοκιμή το μεγάλο SUV είναι οικονομικότερο. Αν λάβουμε υπόψη και το πρόσθετο πλεονέκτημα της αυτονομίας των περίπου 40 χιλιομέτρων κατά WLTP από την μπαταρία χωρητικότητας 13,6 kWh (πλήρης φόρτιση σε οικιακή πρίζα σε λιγότερο από 6 ώρες), η κατανάλωση σε καθημερινές μετακινήσεις πέφτει στα 3,1 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή μέτρηση). Στα 13,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα ανέρχεται η κατανάλωση της BMW X5, η οποία θέτει σε πιο κεντρικό πλάνο την fun-to-drive οδήγηση, με το αντίστοιχο επιπλέον κόστος, φυσικά. 

Ιδανικός για σπορ επιδόσεις ο V8 βενζινοκινητήρας της BMW, αποδίδει 530 άλογα και 725 Nm ροπής ενώ χαίρεσαι και να τον ακούς.

Ιδανικός για σπορ επιδόσεις ο V8 βενζινοκινητήρας της BMW, αποδίδει 530 άλογα και 725 Nm ροπής ενώ χαίρεσαι και να τον ακούς.

Στο δρόμο: Πιο σπορτίφ η X5, πιο αμερικανικό το Explorer
Στη δοκιμή μας η BMW X5 M50i διέθετε την Adaptive M Suspension με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, το σπορ διαφορικό και τετραδιεύθυνση. Όσον αφορά την οδική της συμπεριφορά έχει πιο σπορτίφ -συγκριτικά- προσανατολισμό, είναι ακριβής στις αντιδράσεις της, και με καλό σε πληροφόρηση τιμόνι (όχι όμως και απόλυτο για BMW). Επιπλέον, όταν επιλέξεις το Sport Mode, αλλάζει πρόσωπο και από ένα άνετο αυτοκίνητο προσφέρει την σπορ αύρα του σλόγκαν Freude am Fahren. Εξίσου εντυπωσιακή ακόμη είναι η αποτελεσματικότητα των φρένων, με την BMW X5 Μ50i να ακινητοποιείται σε στεγνό οδόστρωμα από 100-0 χλμ./ώρα σε 32,7 μέτρα!. Πάντως γενικότερα, αν δεν κινείστε διαρκώς με υψηλές ταχύτητες, συνίσταται για καθημερινές μετακινήσεις η επιλογή EcoPro Mode.

Από την άλλη, άνετο και αποτελεσματικό στον δρόμο μπορεί να χαρακτηριστεί και το Ford Explorer. Σίγουρα, οι μεγάλες διαστάσεις του δεν ευνοούν την άνετη μετακίνηση εντός πόλης, ωστόσο το ελαφρύ και ακριβές τιμόνι σε συνδυασμό με τις κάμερες διευκολύνουν αρκετά. Βγαίνοντας από την πόλη και ανεβάζοντας τον οδηγικό ρυθμό δεν νιώθεις το απόλυτο που μας έχει συνηθίσει η Ford με τα ευρωπαϊκά της μοντέλα, όμως σε καμία περίπτωση δεν το λες αμερικάνικο ή πλαδαρό. Τουναντίον. Στρίβει, κυλάει και φρενάρει πολύ καλύτερα από ό,τι το μέγεθος και το βάρος του προϊδεάζουν. Έχει συγκρατημένη κλίση, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ένα ικανοποιητικά άμεσο τιμόνι. Όσο δε για τα φρένα, ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε 38,9 μέτρα, ενώ εντυπωσιακή είναι και η ηχομόνωση στην καμπίνα αφού στα 100 και 130 χλμ./ώρα είναι πιο ήσυχο και από την X5.
Η plug-in υβριδική τεχνολογία του Explorer έχει τον 3λιτρο EcoBoost των 457 ίππων και των 825 Nm ροπής σε κεντρικό πλάνο.

Η plug-in υβριδική τεχνολογία του Explorer έχει τον 3λιτρο EcoBoost των 457 ίππων και των 825 Nm ροπής σε κεντρικό πλάνο.


Η γνώμη μας
Η ώρα της κρίσης έφτασε. Στη μία πλευρά του δρόμου βρίσκουμε την BMW X5 M50i, ένα ευκίνητο, σπορτίφ και ευχάριστο στο δρόμο SUV, με εξαιρετικό κινητήρα σε επιδόσεις και πολυτελές εσωτερικό. Στην άλλη άκρη στέκεται το Ford Explorer PHEV με macho εμφάνιση, τεράστιους χώρους, ανταγωνιστικές επιδόσεις και πιο οικολογικό προφίλ. Η τελική επιλογή εξαρτάται από τη σκοπιά που το βλέπεις, όμως τα 57 χιλιάρικα διαφορά, είναι σημαντικό ποσό ακόμη και αν τα ευρώ σου τρέχουν από τα μπατζάκια. 

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

SPRING SEAT
NISSAN