Τα ελαστικά που γλιστρούν είναι πολύ επικίνδυνα, ιδιαίτερα αν οδηγείς σε βρεγμένο οδόστρωμα. Έτσι λοιπόν είναι απαραίτητη η επίσκεψη σε έναν ειδικό, που θα κρίνει αν τα εν λόγω λάστιχα θα πρέπει να αντικατασταθούν.
Αν αισθάνεσαι να γλιστρούν τα ελαστικά σου, τότε:
Ενδέχεται να έχει φαγωθεί το πέλμα.
Ίσως να μην έχουν ικανοποιητική πρόσφυση (check την ετικέτα).
Πιθανώς να είναι παραφουσκωμένα.
Μπορεί και να μην είναι τα ενδεδειγμένα για το όχημα.
auto.accessories Team
Σίγουρα γνωρίζεις κάθε ήχο, κούνημα ή τράνταγμα που κάνει το αυτοκίνητο σου. Ωστόσο σήμερα πάτησες γκάζι μόλις άναψε το πράσινο φανάρι και ένιωσες ότι τα ελαστικού σου γλιστρούν. Αν είναι η πρώτη φορά, τότε το πρόβλημα μπορεί να είναι μικρό - ωστόσο θα πρέπει άμεσα να τα τσεκάρεις! Ας δούμε λοιπόν πού μπορεί να οφείλεται αυτό το φαινόμενο.
Εφόσον τα ελαστικά γλιστρούν, το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελέγξεις είναι το πέλμα. Κι αυτό, γιατί τα λιωμένα ελαστικά θα μειώσουν την πρόσφυση του αυτοκινήτου σου με τον δρόμο, με αποτέλεσμα να κινδυνεύεις να "φύγεις" από αυτόν, ιδίως όταν οδηγείς σε βρεγμένο οδόστρωμα. Θα πρέπει συνεπώς να μετρήσεις το βάθος πέλματος των ελαστικών σου. Επί αυτού, οι Αμερικάνοι έχουν ένα δικό τους τρόπο, για να ελέγχουν την κατάσταση των ελαστικών τους, το οποίο το ονομάζουν «Licoln Test» ή αλλιώς «penny check». Στην ουσία τοποθετούν στις αυλακώσεις του ελαστικού το κέρμα, στο οποίο εικονίζεται το πρόσωπο του Abraham Lincoln. Βυθίζοντας το κέρμα προς τα κάτω , αν το πάνω μέρος του κεφαλιού του Αμερικανού Προέδρου είναι κρυμμένο, τότε το ελαστικό είναι καλό. Αν όχι, τότε χρειάζεται αλλαγή. Μπορείς να το πραγματοποιήσεις και εσύ χρησιμοποιώντας ένα νόμισμα του ενός ευρώ.
Με το Lincoln Test μπορείς μόνος σου να μετρήσεις μόνος σου το πλάτος του ελαστικού σου.
Δε διάβασες καλά την ετικέτα
Μπορεί να μην της έχεις δώσει ποτέ σημασία, αλλά η ετικέτα ελαστικών έχει τεράστια σημασία, αφού στην ουσία βαθμολογούν τις ικανότητες των ελαστικών σας. Έτσι λοιπόν, μπορεί να έχουν βαθμολογία πρόσφυσης A, B και C, με το A να έχει τη μεγαλύτερη πρόσφυση και το C να έχει τη μικρότερη.
Σε κάθε περίπτωση, η βαθμολογία πρόσφυσης είναι πολύ σημαντική, καθώς το γλίστρημα του τροχού συμβαίνει συνήθως όταν η δύναμη που ασκείται στο ελαστικό κατά την επιτάχυνση υπερβαίνει τη διαθέσιμη πρόσφυση του ελαστικού. Με άλλα λόγια, εάν το αυτοκίνητό σας έχει πολλή ισχύ, αλλά η πρόσφυση των ελαστικών σας δεν μπορεί να αντεπεξέλθει σε όλη αυτή τη δύναμη, τότε μπορεί να γλιστρήσει όταν πατάτε το γκάζι.
Τα έχεις φουσκώσει υπερβολικά
Ομοίως, είτε το πιστεύεις είτε όχι, το υπερβολικό φούσκωμα των ελαστικών είναι κακό! Κι εξηγούμαστε... Κάθε ελαστικό έχει ένα σημείο όπου το πέλμα έρχεται σε επαφή με το δρόμο. Όταν λοιπόν τα φουσκώσεις παραπάνω από όσο πρέπει, το σημείο επαφής γίνεται μικρότερο, μειώνοντας έτσι την πρόσφυση. Επιπλέον, τα υπερβολικά φουσκωμένα ελαστικά τείνουν να γίνονται πιο άκαμπτα, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το χειρισμό και την απόδοση. Extra tip: Μπορείς να βρεις το προτεινόμενο PSI του κατασκευαστή του οχήματός σου σε ένα αυτοκόλλητο στο πλαϊνό της πόρτας.
Τα ελαστικά που διάλεξες δεν είναι κατάλληλα για το όχημά σου
Σε αυτήν την περίπτωση έχεις μεγάλο πρόβλημα, αφού η πίεση των ελαστικών μπορεί να μην είναι αρκετή για να έχει το αυτοκίνητό τη βέλτιστη πρόσφυση με το δρόμο. Που σημαίνει πως θα πρέπει άμεσα να τα αντικαταστήσεις.