Το Ford Kuga «στρίβει» με Turanza T005

8676 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/6/2020

Τo νέο Ford Kuga που εξοπλίζεται με ελαστικά Bridgestone Turanza T005 σημείωσε αισθητή βελτίωση στο τεστ αποφυγής κινδύνου εξαργυρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τον πιο crossover, παρά SUV, προσανατολισμό του.

 
Η θεαματική βελτίωση που σημείωσε το νέο Ford Kuga στο τεστ αποφυγής κινδύνου, του Auto Τρίτη, δεν έχει να κάνει τόσο με την αύξηση της ταχύτητας εισόδου κατά 1 χλμ./ώρα (βέβαια οι κατασκευαστές επενδύουν εκατομμύρια ευρώ για αυτό το σημαντικό 1 χλμ./ώρα παραπάνω), όσο με τη συνολική εικόνα της συμπεριφοράς του νέου μικρομεσαίου crossover της Ford. Φυσικά τίποτα δεν είναι τυχαίο. Το νέο Ford Kuga άλλαξε χαρακτήρα και αναλογίες: Πέρα από την αύξηση του μήκους, φάρδυνε σε πλάτος και μετατρόχια, κυρίως όμως χαμήλωσε με άμεση συνέπεια τη μεταφορά του κέντρου βάρους χαμηλότερα. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τι κατάφερε στη σημαντική αυτή δοκιμή ασφάλειας.

Γενική αίσθηση οδηγού: 
Το τιμόνι είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία, ενώ η ανάρτηση παρότι έχει αρκετή διαδρομή, ελέγχει άριστα τις κινήσεις του αμαξώματος. Η λειτουργία του ESP έδειξε την απαραίτητη αποτελεσματικότητα.  

Γενική αίσθηση επιβαινόντων: 
Νιώθαμε το ESP να φρενάρει τους τροχούς, αλλά σε καμία περίπτωση δεν παρατηρήσαμε τάση των μη φορτισμένων τροχών όταν το υποβάλλαμε σε πολύ extreme συνθήκες.

72 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
Η πρώτη προσπάθεια έγινε στην ταχύτητα επιτυχίας του προηγούμενου, δηλαδή στα 72 χλμ./ώρα. Eκεί που το παλιό Ford Kuga έφτασε στο όριό του, το νέο πέρασε με σχετική άνεση και ευκολία. Σημαντικότερη ήταν η αίσθηση πως τόσο οι φορτισμένοι, στην αλλαγή πορείας, τροχοί όσο και οι απέναντί τους έμειναν σε επαφή με το δρόμο. Το δε ESP με διακριτική λειτουργία επανέφερε την τάξη, όταν χρειάστηκε στον πρώτο ελιγμό. Η συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου είναι πολύ πιο Ford από ποτέ.

73 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
Με σύμμαχο το πολύ καλό, για τα δεδομένα της κατηγορίας, τιμόνι το νέο Ford Kuga ολοκλήρωσε επιτυχημένα τη διαδικασία έχοντας ταχύτητα εισόδου τα 73 χλμ./ώρα. Η κλίση συγκρατήθηκε, τάσεις αναπήδησης δεν εμφανίστηκαν, ενώ το ESP φρέναρε συνεχώς τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφή τάση, αλλά και μειώνοντας αντίστοιχα την ταχύτητα εξόδου. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους είναι κάτι που γίνεται αντιληπτό, ενώ και οι τέσσερις τροχοί παρέμειναν συνεχώς σε επαφή με το οδόστρωμα. 

74 χλμ./ώρα: Ανεπιτυχής προσπάθεια
Στην επαναλαμβανόμενη προσπάθειά του στα 74 χλμ./ώρα, το νέο Ford Kuga είχε μερικά οριακά επιτυχημένα περάσματα, αλλά στα περισσότερα φάνηκε να δυσκολεύεται να παραμείνει εντός… τροχιάς. Υπήρχε προοδευτική, αλλά αρκετή υποστροφή, την οποία το ESP δεν μπόρεσε να ακυρώσει. Σαν αποτέλεσμα ήρθε η μη επιτυχημένη προσπάθεια για την επόμενη αλλαγή πορείας. Πάντως, το σημαντικό είναι η απουσία τάσεων αναπήδησης, αλλά και το ότι οι μη φορτισμένοι τροχοί δεν έχασαν στο ελάχιστο την επαφή τους με την άσφαλτο, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες. Η λειτουργία του ESP ήταν έντονη, στοιχείο που εξομάλυνε τις αντιδράσεις και που βοήθησε τον οδηγό να διατηρήσει τον έλεγχο.

VS προηγούμενου Kuga 
Kαμία σχέση το νέο Ford Kuga στη συνολική εξέλιξη της δοκιμασίας αποφυγής κινδύνου σε σχέση με το προηγούμενο. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το φαρδύτερο αμάξωμα σε συνδυασμό με τα ανάλογα μετατρόχια, δεν οδήγησαν μόνο σε βελτίωση της επίδοσης κατά 1 χλμ./ώρα, αλλά και σε πιο πειστική εικόνα σχετικά με το «πάτημα» και την διατήρηση όλων των τροχών σε επαφή με το δρόμο. Σημαντικό πως η καλύτερη εικόνα του νέου Ford Kuga επιτεύχθηκε με ελαστικα 225/65 R17, όταν το προηγούμενο είχε δοκιμαστεί με 235/55 R17, τα οποία θεωρητικά ευνοούν.

Εξοπλισμένο με ελαστικά Bridgestone Turanza T005

Το νέο Ford Kuga κατά τη διάρκεια της δύσκολης δοκιμασίας μας «φορούσε» ελαστικά  Bridgestone Turanza T005. Το T005 της touring σειράς  Bridgestone, διαδέχθηκε το πετυχημένο Τ001 και είναι ήδη ιδιαίτερα δημοφιλές στην ελληνική αγορά! Ουσιαστικά απευθύνεται σε όλους τους οδηγούς που αναζητούν ισορροπημένες και εγγυημένες επιδόσεις με διάρκεια και έμφαση στην ασφάλεια, σε όλες τις συνθήκες και τις καταστάσεις οδοστρώματος.   

Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του Turanza T005, η Bridgestone μίλησε με χιλιάδες αγοραστές Premium ελαστικών σε ολόκληρη την Ευρώπη για να εντοπίσει τις ανάγκες και τις προσδοκίες που έχουν από ένα ελαστικό τουρισμού και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατά την καθημερινή οδήγηση. Έτσι το T005 σχεδιάστηκε για πλήρη έλεγχο σε καθημερινές, δύσκολες καταστάσεις, ειδικά τις βροχερές ημέρες και για να προσφέρει καλή απόδοση καυσίμου και χιλιομετρική απόδοση.

Έχει εγκοπές μεγάλου όγκου στον «ώμο» για να βελτιώνουν τη ροή του νερού, ενώ στο κεντρικό τμήμα η κατανομή των κενών διασφαλίζει την αποστράγγιση του νερού στην κεντρική επιφάνεια επαφής. Διαθέτει τεχνολογία Nano Protech και γόμα με καλύτερη κατανομή πυριτίου. H συνεργασία μοτίβου (σ.σ. σχέδιο πέλματος δηλαδή) και γόμας μεγιστοποιεί το κράτημα στο πέλμα για βελτιωμένη πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα. 

Κορυφαία πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα
Οι δοκιμές του Bridgestone εντός του εργοστασίου έδειξαν συνολικά βελτιωμένη απόδοση του Turanza T005 σε σύγκριση με το Turanza T001 EVO3: περίπου 10% μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, συνολική ικανοποίηση των προσδοκιών των οδηγών, με σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις στις στροφές και το φρενάρισμα στο βρεγμένο, το φρενάρισμα στο στεγνό και την αντίσταση κύλισης.

Επί της ουσίας, το Turanza T005 προσφέρει στους οδηγούς την καλύτερη στην κατηγορία βαθμολογία Α, βάσει της Ευρωπαϊκής Ετικέτας, στην κατηγορία πρόσφυση στο βρεγμένο και εξαιρετική βαθμολογία B στην κατηγορία  αντίσταση κύλισης. Κάποιες επιλεγμένες διαστάσεις εξασφαλίζουν βαθμολογία A/A και στην κατηγορία της απόδοσης.
Οι καλύτερες βαθμολογίες στις κατηγορίες πλευρικής πρόσφυσης στο βρεγμένο και επιδόσεων στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα δοκιμάστηκαν και πιστοποιήθηκαν από τον TÜV SÜD, ένα από τα πιο αναγνωρισμένα, ανεξάρτητα ινστιτούτα δοκιμών αυτοκινήτων στην Ευρώπη (σε σύγκριση με τις επιδόσεις των 4 κυριότερων ανταγωνιστικών προϊόντων της ίδιας κατηγορίας).

 
  • Τσιρίδης Φώτης

    ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ το κόστος (ανά 100 χιλιόμετρα) των αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (CNG) ΚΑΙ ΑΠΟ τα Ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με αφορμή λανθασμένες αναρτήσεις από το autotriti.gr & το newsauto.gr για το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Ηλεκτροκίνητα ΙΧ (χρόνος φόρτισης & τιμή μετά από επιδότηση: BMW i3 απλός wallbox: & ταχυφορτιστής: 42' & Νέα τιμή: 36.300€ Mini Cooper SE 2,5 ώρες & 35' & 29.800€ Nissan Leaf 7,5 ώρες & 60' & 29.900€ Opel Corsa-e 5,5 ώρες & 67' (37' σε 100 kW) & 28.100€ Peugeot e-208 7,5 ώρες & (30') & 26.300€ Skoda Citigoe iV (οικιακό: 12,5) 4,1 ώρες & 60' & 19.600€ smart EQ Fortwo Coupe (6) 3,5 ώρες & 40' & 22.000€ VW e-Golf (17) ώρες & 45' & 30.000 VW e-up! 36,8 kWh & & 20.500€ Μέση κατανάλωση (π.χ. Opel Corsa-e) 17 kWh/100 χλμ. ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ: Α) Κόστος ενέργειας: 0,11058 €/kWh {{Νυχτερινό: 0,07897 €/kWh}} [[0,11936 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh]] Β) ΑΔΜΗΕ μεταφοράς: 0,00527 €/kWh Γ) ΔΕΔΔΗΕ διανομής: 0,0213 €/kWh Δ) ΥΚΩ: 0,00690 €/kWh (0,08500 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh) Ε) ΕΤΜΕΑΡ: 0,01700 €/kWh Ζ) Λοιπές χρεώσεις: 0,00007 €/kWh Η) ΕΦΚ: 0,0022 €/kWh ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ επιβαρύνσεις: 0,16332 €/kWh {{0,16332 + διαφορά Ενέργειας (0,07897-0,11058=) --0,03161 = 0,13171 €/kWh για Νυχτερινό}} [[0,16332 + διαφορά ΥΚΩ (0,08500-0,00690=) 0,0781 = 0,24142 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh]] [{0,13171 + διαφορά ΥΚΩ (0,08500-0,00690=) 0,0781 = 0,20981 €/kWh για Νυχτερινό πάνω από 2.000 kWh}] Θ) +ΦΠΑ: 6% Τελικό ΚΟΣΤΟΣ: 0,1731192 €/kWh Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για Νυχτερινό: 0,1396126 €/kWh Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για πάνω από 2.000 kWh: 0,2559052 €/kWh Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για Νυχτερινό πάνω από 2.000 kWh: 0,2223986 €/kWh Κόστος kWh μέχρι 2.000 kWh: 0,1731192 Άρα: 17*0,1731192= 2,94 €/100 χλμ. Κόστος Νυχτερινής kWh μέχρι 2.000 kWh: 0,1396126 Άρα: 17*0,1396126= 2,37 €/100 χλμ. Κόστος kWh για πάνω από 2.000 kWh: 0,2559052 Άρα: 17*0,2559052= 4,35 €/100 χλμ. Κόστος Νυχτερινής kWh για πάνω από 2.000 kWh: 0,2223986 Άρα: 17*0,2223986= 3,78 €/100 χλμ. Απόσβεση σε 50 χρόνια... (αν δεν αλλάξεις αυτοκίνητο, αλλά τι γίνεται με την μπαταρία;) Τώρα κατάλαβα γιατί κάποιοι ονομάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα "κουβάδες". Είδα τις εξωφρενικές τιμές τους (ακόμη και με την γενναία επιδότηση), την αστεία αυτονομία τους και τους τεράστιους χρόνους φόρτισης (που; Αν έχεις ιδιωτικό πάρκιν στο σπίτι, αλλά και έξω; Αν θα έχει ελεύθερη πρίζα, τουλάχιστον μισή ώρα καθυστέρηση, αλλιώς...) και κατάλαβα ότι είναι Ηλεκτρικά αλλά δεν είναι Αυτοκίνητα, γιατί: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ = μηχανοκίνητο όχημα που έχει τη δυνατότητα να είναι αυτόνομο (βλέπε Wiktionary). Στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ένα εξαιρετικά πανάκριβο ταξί πόλης, αφού είναι πρακτικά αδύνατο να ταξιδέψεις, όταν κάθε 2-3 ώρες θα αναγκάζεσαι να πας σε καφετέρια τουλάχιστον ή σε εστιατόριο ή ξενοδοχείο ή διαμέρισμα διαμονής, περιμένοντας την χρονοβόρα συνήθη φόρτιση ωρών ή την κοστοβόρα ταχεία φόρτιση της μισής ώρας (αν θα βρεις μη κατειλημμένη πρίζα). Αλήθεια, μπορεί να υπολογίσει κάποιος το επιπλέον κόστος του ιδιοκτήτη του ηλεκτροκίνητου από τις αναγκαστικές επισκέψεις σε καφετέριες, εστιατόρια κλπ; Ενώ με τον αδιαμφισβήτητο νικητή (και σε κατανάλωση), δηλαδή τα αυτοκίνητα με Φυσικό Αέριο (CNG), μπορείς να ταξιδέψεις οικονομικότατα και χωρίς προβλήματα, σε Δυτική και Ανατολική Ευρώπη. Άλλωστε είναι απλή αριθμητική: ♦️ 1 ηλεκτρικό αυτοκίνητο (ακόμη και μετά την μεγάλη επιδότηση) κοστίζει ~10χ€ περισσότερο από 1 αντίστοιχο αυτοκίνητο που καίει Βενζίνη ή Πετρέλαιο ή Υγραέριο ή Φυσικό Αέριο (CNG). ♦️ Κόστος (~) χρήσης ανά 100 χλμ: Βενζίνη 8,5€, Πετρέλαιο 6,3€, Υγραέριο 5,6€, Φυσικό Αέριο 3€, Ηλεκτρικό Ρεύμα 2,4€ (με Νυχτερινό, μέχρι 2.000kWh), που φτάνει μέχρι 4,4€ (με Ημερήσιο, για πάνω από 2.000kWh). ♦️ Ακόμη και υποθετικά, με 1€/100 χλμ εξοικονόμηση του αυτοκινήτου με Ηλεκτρισμό σε σχέση με τον ανταγωνιστή του με Φυσικό Αέριο (CNG), υπάρχει κέρδος 200€/χρόνο (για 20.000 χλμ ετησίως). ♦️ Συνεπώς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρειάζονται (10χ€:200€=) 50 (ναι ΠΕΝΗΝΤΑ) ΧΡΟΝΙΑ για να γίνει ΑΠΟΣΒΕΣΗ του επιπλέον κόστους κτήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σχέση με την καλυτερότερη λύση σήμερα του αυτοκινήτου με ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (Compressed Natural Gas). Υστερόγραφο: 1) Κατανάλωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τιμές kWh πάνω από 2.000 kWh, αφού θα χρειαστούν για την φόρτισή του επιπλέον 20.000χλμ : 3 τετράμηνα : 100χλμ * 17 kWh = ~1.100 kWh πέραν των 2.000 kWh του κάθε τετραμήνου. 2) Δεν υπολογίστηκε η πρόσθετη επιβάρυνση του κόστους χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από την πολύ ακριβότερη φόρτιση εκτός σπιτιού. 3) Αν θέλετε πιο αναλυτικά στοιχεία, είμαι στη διάθεσή σας: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZOFXIQ9qbamlfy86lNXpoYc-1S7LkaWir88sIfDCqoU/edit?usp=drivesdk Τσιρίδης Φώτης [email protected] ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ: https://www.4troxoi.gr/epikairotita/ellada/poso-kostizoyn-11-ev-tis-ellinikis-agoras-meta-ta-nea-metra-tis-kybernisis https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Fakelos-hlektrika-Kostos-fortishs-hlektrikwn-oxhmatwn_193114.asp https://www.newsauto.gr/specials/poso-pragmatika-kostizi-i-fortisi-enos-ilektrikou-aftokinitou-sto-spiti/#Echobox=1591785585 Κοστολόγηση kWh από ΔΕΗ (dei.gr) το 2020: https://photos.app.goo.gl/WRdKyZFEig7uxU4N7

      23