Γιατί είσαι πιο αργός από ένα αυτόματο (vid)

Διαβάστηκε από 3395 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/3/2019

Πολλοί πιστεύουν ότι τα αυτοκίνητα με χειροκίνητo κιβώτιo ταχυτήτων μπορούν να επιταχύνουν πιο γρήγορα... σωστά; Η αλήθεια είναι, δυστυχώς όχι.

 
Ιστορικά το  χειροκίνητο κιβώτιο ευνοήθηκε από τους σχεδιαστές και τους αγοραστές των σπορ αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να διαδοθεί η φήμη, ότι προσφέρει ανώτερη απόδοση Ίσως στο παρελθόν, τα χειροκίνητα κιβώτια να ήταν πραγματικά και αναμφίβολα ταχύτερα από τα αντίστοιχα αυτόματα. Αλλά χάρη στις εξελίξεις και τις καινοτομίες που αναπτύχθηκαν, τα αυτόματα έγιναn πιο αποτελεσματικά.

Τα CVT και τα ρομποτιζέ κιβώτια

Τα συνεχώς μεταβαλλόμενα κιβώτια ταχυτήτων (CVT) και τα ρομποτιζέ (αυτοματοποιημένα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων) κινούνται ακόμα πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά αυτόματα (ή επιλέγουν την κατάλληλη σχέση μετάδοσης στην περίπτωση των CVT) και πολλοί κατασκευαστές τείνουν να τοποθετούν το CVT ως το βασικό κιβώτιο ταχυτήτων, σε μοντέλα, τα οποία διαφημίζουν ως οικονομικά στην κατανάλωση.

Οι κατασκευαστές τείνουν προς τα αυτόματα

Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει χάσει τον «αγώνα» αποτελεσματικότητας σε σχέση με το αυτόματο. Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, γιατί πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το χειροκίνητο κιβώτιο βοηθά ένα αυτοκίνητο να ξεκινήσει πιο γρήγορα και να επιταχύνει καλύτερα. Τα παραδοσιακά αυτόματα κιβώτια δίνουν την αίσθηση ότι «πάνε» πιο αργά, ειδικά  όταν φορτώνεται πολύ ο κινητήρας. Παρά τα μειονεκτήματά τους ωστόσο, τα αυτόματα κιβώτια έχουν γίνει δημοφιλέστερα για τον μέσο καταναλωτή και ορισμένες εταιρείες αυτοκινήτων άρχισαν να καταργούν το χειροκίνητο σε ορισμένα μοντέλα τους.

Το παραπάνω συμπέρασμα «πονάει», όσους αγαπούν την χειροκίνητη αλλαγή. Βέβαια η ζήτηση, θα την κρατήσει σε κάποιο βαθμό «ζωντανή», ωστόσο η αγορά τείνει πλέον προς την άλλη κατεύθυνση.

Για του λόγου το αληθές δες το παρακάτω βίντεο. Πρόκειται για ένα DRAG RACE μεταξύ  ενός Audi S3 με αυτόματο κιβώτιο (S-Tronic) και ενός Volkswagen Golf R με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Και τα 2 φοράνε κινητήρα 2.0 TSI των 310 ίππων και είναι τετρακίνητα. Ποιο θα τερματίσει πρώτο;
 

 

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Φακίνος Λεωνίδας

    Δεν μπορώ να καταλάβω πώς υπάρχουν οδηγοί που επιλέγουν ακόμα οχήματα με χειροκίνητα κιβώτια και πόσα χρόνια έχασα απο την ζωή μου προσωπικά, και εγώ, με αυτά (έως το 2007), επειδή με είχαν πάρει στο λαιμό τους κάποιοι συγγενείς, με τις γνωστές φοβέρες:'' Και άμα χαλάσει την έβαψες'' και τα τοιάυτα...Το τελευταίο πράγμα που χαλάει σε ένα αυτόματο αυτοκίνητο πρίν το οδηγήσεις στην ανακύκλωση, είναι κιβώτιο του. Αυτό ισχύει σίγουρα για τα κλασικά αυτόματα κιβώτια. Και άμα σέβεσαι το αυτοκίνητο σου με σωστή οδήγηση, και στα σύγχρονα σειριακά.

      6

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός