Γιατί τα αυτόματα είναι πιο γρήγορα (+vid)

Διαβάστηκε από 7014 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/7/2019

Ιστορικά το χειροκίνητο κιβώτιο ευνοήθηκε από τους σχεδιαστές και τους αγοραστές των σπορ αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να διαδοθεί η φήμη, ότι προσφέρει ανώτερη απόδοση. Ωστόσο αυτό δεν ισχύει.

 
Ίσως στο παρελθόν, τα χειροκίνητα κιβώτια να ήταν πραγματικά και αναμφίβολα ταχύτερα από τα αντίστοιχα αυτόματα. Αλλά χάρη στις εξελίξεις και τις καινοτομίες που αναπτύχθηκαν, τα αυτόματα έγιναν πιο αποτελεσματικά. Τα αυτόματα κιβώτια γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυξη τελευταία. Τα σύγχρονα αυτόματα διαθέτουν από 6 ως 9 σχέσεις, ενώ αναμένονται οσονούπω και αυτόματα με 10 σχέσεις. Η μεγάλη τους αρετή, είναι η άνεση που προσφέρουν κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, με το συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα και τις πολλές αλλαγές ταχυτήτων που απαιτούνται αν έχεις χειροκίνητο. Ένα άλλο προσόν, είναι με τα ηλεκτρονικά ελέγχου και το λογισμικό που διαθέτουν, επιτρέπουν αρκετά οικονομική οδήγηση και ήπιες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ όταν ο οδηγός επιθυμεί ταχύτερες αλλαγές υπάρχουν οι αντίστοιχες επιλογές. Ο τομέας ταχύτητας αλλαγής των ταχυτήτων, είναι ένας ακόμα που υπερτερούν, αφού στα σύγχρονα αυτόματα, μπορεί να επιτευχθεί αλλαγή ταχύτητας ακόμα και σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου.

Τα CVT και τα ρομποτιζέ κιβώτια 

Τα συνεχώς μεταβαλλόμενα κιβώτια ταχυτήτων (CVT) και τα ρομποτιζέ (αυτοματοποιημένα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων) κινούνται ακόμα πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά αυτόματα (ή επιλέγουν την κατάλληλη σχέση μετάδοσης στην περίπτωση των CVT) και πολλοί κατασκευαστές τείνουν να τοποθετούν το CVT ως το βασικό κιβώτιο ταχυτήτων, σε μοντέλα, τα οποία διαφημίζουν ως οικονομικά στην κατανάλωση.

Τα αυτόματα κιβώτια είναι το μέλλον

Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει χάσει τον «αγώνα» αποτελεσματικότητας σε σχέση με το αυτόματο. Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, γιατί πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το χειροκίνητο κιβώτιο βοηθά ένα αυτοκίνητο να ξεκινήσει πιο γρήγορα και να επιταχύνει καλύτερα. Τα παραδοσιακά αυτόματα κιβώτια δίνουν την αίσθηση ότι «πάνε» πιο αργά, ειδικά  όταν φορτώνεται πολύ ο κινητήρας. Παρά τα μειονεκτήματά τους ωστόσο, τα αυτόματα κιβώτια έχουν γίνει δημοφιλέστερα για τον μέσο καταναλωτή και ορισμένες εταιρείες αυτοκινήτων άρχισαν να καταργούν το χειροκίνητο σε ορισμένα μοντέλα τους.

Το παραπάνω συμπέρασμα «πονάει», όσους αγαπούν την χειροκίνητη αλλαγή. Βέβαια η ζήτηση, θα την κρατήσει σε κάποιο βαθμό «ζωντανή», ωστόσο η αγορά τείνει πλέον προς την άλλη κατεύθυνση. 

Για του λόγου το αληθές δες το παρακάτω βίντεο. Πρόκειται για ένα DRAG RACE μεταξύ  ενός Audi S3 με αυτόματο κιβώτιο (S-Tronic) και ενός Volkswagen Golf R με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Και τα 2 φοράνε κινητήρα 2.0 TSI των 310 ίππων και είναι τετρακίνητα. Ποιο θα τερματίσει πρώτο;
 

 

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Φακίνος Λεωνίδας

    Δεν μπορώ να καταλάβω πώς υπάρχουν οδηγοί που επιλέγουν ακόμα οχήματα με χειροκίνητα κιβώτια και πόσα χρόνια έχασα απο την ζωή μου προσωπικά, και εγώ, με αυτά (έως το 2007), επειδή με είχαν πάρει στο λαιμό τους κάποιοι συγγενείς, με τις γνωστές φοβέρες:'' Και άμα χαλάσει την έβαψες'' και τα τοιάυτα...Το τελευταίο πράγμα που χαλάει σε ένα αυτόματο αυτοκίνητο πρίν το οδηγήσεις στην ανακύκλωση, είναι κιβώτιο του. Αυτό ισχύει σίγουρα για τα κλασικά αυτόματα κιβώτια. Και άμα σέβεσαι το αυτοκίνητο σου με σωστή οδήγηση, και στα σύγχρονα σειριακά.

      12

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός