Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/1/2001

Το... φανερό Γαλλικό σχολείο οδήγησης

Αν είναι ένα πράγμα για το οποίο το Rallye φημίζεται, αυτό είναι η οδική του συμπεριφορά. Από τον "πρόγονο" 205 μέχρι και σήμερα, το Rallye είναι γνωστό στους κύκλους των φίλων της αυτοκίνησης ως "φονέας γιγάντων" λόγω του πολύ καλού στησίματός του. Ακόμα και σήμερα που έχει τοποθετηθεί ο 16βάλβιδος κινητήρας ο οποίος αποδίδει 127 πραγματικούς ίππους και το μοντέλο δεν υστερεί σε σχέση με πολλά μοντέλα ανάλογου χαρακτήρα σε επίπεδο απόδοσης ισχύος, σε διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές μπορεί να αποδειχτεί σαφώς γρηγορότερο. 
Το σύνολο πλαισίου, απόκρισης κινητήρα, συστήματος διεύθυνσης ήταν ανέκαθεν κορυφαίο. Λόγω της σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης οι κλίσεις στις στροφές είναι αμελητέες και οι εντολές του οδηγού μέσω του τιμονιού γίνονται πράξη με μοναδική αμεσότητα και ακρίβεια. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι μοναδική, καθώς το αυτοκίνητο δείχνει να εκτελεί άμεσα τις εντολές, δίνοντας την αίσθηση της συμπαγούς κατασκευής στην οποία “στρίβουν” και οι τέσσερις τροχοί. Βέβαια αυτό έχει υπόσταση λόγω των χαρακτηριστικών παθητικής τετραδιεύθυνσης του πίσω άξονα με τις ράβδους στρέψης. Η προδιαγεγραμμένη από τον οδηγό πορεία σε στροφές τηρείται "ευλαβικά", αρκεί να μην υπάρχουν δισταγμοί στο γκάζι. Ακόμα και στην περίπτωση που ο οδηγός δε θα αποφύγει την υπερβολή, το Rallye "προειδοποιεί" με ελαφρά υποστροφή. Με τους κατάλληλους χειρισμούς στο γκάζι ή και στο τιμόνι, το μικρό Γαλλικό μοντέλο επανέρχεται στην επιθυμητή πορεία, εκδηλώνοντας ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού ακόμα και έντονη υπερστροφή. 
Οι μικρές διαφορές μεταξύ των τριών μοντέλων σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς εντοπίζεται στον τρόπο με τον οποίο κάνουν την εμφάνισή τους τα φαινόμενα αυτά. Πιο συγκεκριμένα, το Rallye με τον κινητήρα των 1,3 λίτρων άνετα μπορεί να χαρακτηριστεί το πλέον απόλυτο εκ των τριών, καθώς είναι πιο απότομο στην εκδήλωση των τάσεων (υποστροφής και υπερστροφής) και απαιτεί αυξημένη ετοιμότητα από τον οδηγό του. 
Σύμμαχος του τελευταίου είναι το βαρύ -χωρίς υδραυλική υποβοήθηση- και χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, που του παρέχει όμως πολύ καλή αίσθηση. Λόγω του μικρού σε χωρητικότητα κινητήρα που αποδίδει ψηλά την ισχύ του, ένα ακόμα μέλημα του οδηγού είναι να διατηρήσει τις στροφές λειτουργίας στις υψηλές κλίμακες του στροφόμετρου, προκειμένου να έχει στη διάθεσή του την απαραίτητη για τη διόρθωση της πορείας του αυτοκινήτου ισχύ. 
Το Rallye με τον 8βάλβιδο κινητήρα είναι σαφώς πιο προοδευτικό στην εκδήλωση της υποστροφής, ενώ και η υπερστροφή εξελίσσεται όταν προκληθεί πιο ομαλά. Ο κινητήρας-συμπαραστάτης του οδηγού φροντίζει για την επαρκή παροχή ισχύος ακόμα και στις χαμηλές ή μεσαίες στροφές λειτουργίας. Το υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι -ανήκε στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου- είναι πολύ καλό και διαθέτει ανάλογη αίσθηση, κάνοντας τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη κατά την επαναφορά του αυτοκινήτου στην επιθυμητή πορεία. 
Η σύγχρονη εκδοχή του μοντέλου με το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο και την "περίσσια" ισχύος διατηρεί αυτούσια τα οδικά χαρακτηριστικά του προκάτοχου. Απαιτεί όμως αυξημένη προσοχή από τον οδηγό στη χρήση του δεξιού πεντάλ, καθώς η υποστροφή ισχύος είναι ορατό ενδεχόμενο. Αντίστοιχα, η υπερστροφή διορθώνεται πολύ πιο εύκολα χάρη στο ιδιαίτερα άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης. 
Και οι τρεις εκδόσεις του μοντέλου διαθέτουν ιδιαίτερα ανθεκτικά στη σκληρή χρήση φρένα. Στο Rallye με τον κινητήρα των 1,3 λίτρων, το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω, ενώ στις δύο επόμενες εκδόσεις του μοντέλου, στον πίσω άξονα υπάρχουν απλοί δίσκοι. Η αίσθηση που μεταδίδεται στον οδηγό μέσω του ποδωστηρίου είναι αρκετά καλή -υστερεί κάπως αυτό του 1,3- ενώ και στις τρεις περιπτώσεις και η απόκρισή του είναι γραμμική.


Υποδειγματικά σταθερό, το σύγχρονο Rallye εντυπωσιάζει και σε επίπεδο παρεχόμενης στους επιβάτες άνεσης, καθώς διαθέτει την πιο προοδευτική ανάρτηση σε σχέση με τις παλιότερες εκδόσεις.


Η επιπλέον -σε σχέση με το παρελθόν- ισχύς του κινητήρα είναι η αιτία της εμφάνισης υποστροφής ισχύος, όταν ο οδηγός το παρακάνει.


Η ακρίβεια "χάραξης" των γραμμών στις στροφές με το 8βάλβιδο "16άρι" είναι μοναδική για αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας.


Το Rallye με τον 8βάλβιδο κινητήρα των 1,6 λίτρων μένει ακλόνητο στην προδιαγεγραμμένη από τον οδηγό πορεία, εκτός και αν ο τελευταίος θελήσει κάτι διαφορετικό...


Αμεσότητα στις εντολές του οδηγού επιπέδου καρτ, αμελητέες κλίσεις και απόλυτη συμπεριφορά στο όριο, συνθέτουν την εικόνα του Rallye με τον κινητήρα των 1,3 λίτρων.


Η αίσθηση αγωνιστικού είναι εντονότερη με το "μικρό" Rallye. Η έλλειψη υδραυλικής υποβοήθησης κάνει την επαφή του οδηγού με το δρόμο πιο άμεση.
 Τρεις "γενιές" Peugeot 106 Rallye
 Θρύλοι του πάθους
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Το... φανερό Γαλλικό σχολείο οδήγησης
Περί κινητήρων ο λόγος...
Αντί συμπεράσματος...