Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/1/2001

Περί κινητήρων ο λόγος...

Οι προηγούμενες γενιές του μοντέλου εφοδιάζονταν με κινητήρες που μάλλον δεν εκμεταλλεύονταν τις δυνατότητες του πλαισίου. Τόσο ο 1.300άρης όσο και ο μεταγενέστερος των 1,6 λίτρων -με οκταβάλβιδη κεφαλή αμφότεροι- επαρκούσαν μεν για τη γρήγορη μετακίνηση των μοντέλων αλλά υστερούσαν σε επίπεδο επιταχύνσεων από στάση έναντι ανταγωνιστικών μοντέλων. 
Τη... λύση έδωσε η Γαλλική εταιρεία από το 1998, όταν εφοδίασε το Rallye με το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο που χρησιμοποιούσε μέχρι τότε μόνο το 106 GTi. Εκτοτε, οι θεωρητικά "χαμένες μάχες" των φαναριών έγιναν ένα ακόμα πεδίο δράσης για το Rallye. Ο κινητήρας αυτός είναι ο καλύτερος που έχει τοποθετηθεί στο μοντέλο μέχρι σήμερα, όχι μόνο λόγω της μέγιστης απόδοσης αλλά χάρη και στα εν γένει λειτουργικά χαρακτηριστικά του. Είναι ο μοναδικός εκ των τριών, που λειτουργεί χωρίς αρρυθμίες στο ρελαντί, ενώ η απόδοσή του εμφανίζεται γραμμική σε όλες τις στρορφές λειτουργίας. Τα χαρακτηριστικά απόδοσης των άλλων δύο, μπορούν άνετα να μπερδέψουν τον αδαή, καθώς αποδίδουν ψηλά την ισχύ και τη ροπή τους, ως... άλλοι 16βάλβιδοι του παρελθόντος. 



Παρά τις διαφορές τους, οι τρεις κινητήρες του Rallye έχουν κοινό χαρακτηριστικό την ευστροφία.

TΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μοντέλο Rallye 1,3 Rallye 1,6 8V Rallye 1,6 16V 
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.294 1.587 1.587
Κύλινδροι 4 4 4
Βαλβίδες  8 8 16
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 100/7.200* 135/3.500* 127/6.210 
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 108/5.400* 135/3.500* 155/5.170 
0-100 χλμ./ώρα 10,3 9,1 8,7
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,2 9,8 9,3
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) 18,7 13,9 13,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 190 195 205
Βάρος (κιλά) 810 900 942

* Εργοστασιακές μετρήσεις


 Τρεις "γενιές" Peugeot 106 Rallye
 Θρύλοι του πάθους
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Το... φανερό Γαλλικό σχολείο οδήγησης
Περί κινητήρων ο λόγος...
Αντί συμπεράσματος...