Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/1/2001
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
Lexus IS 200-Volvo S 60 2,0
 
Σπορ φιλοδοξίες για μεγάλους
 

Τα οικογενειακά μεγέθη, οι δίλιτροι κινητήρες και η πολυτέλεια αποτελούν τον κοινό παρονομαστή των δύο μοντέλων που διασταυρώνουν τα ξίφη τους για... τα "μάτια" των εν δυνάμει αγοραστών τους. Κοινό στοιχείο μεταξύ των δύο μοντέλων είναι και η σπορτίφ αίσθηση που προσφέρουν, γεγονός που τα κάνει να ξεχωρίζουν μεταξύ του πλήθους των πολυτελών σεντάν της αγοράς.
 

Με την εμφάνιση του Lexus IS 200 στην ελληνική αγορά, στα μέσα του 1999, έγινε σαφές πως η σπορτίφ υπόσταση σε ένα μοντέλο δε σημαίνει πως αυτομάτως αποβάλλεται ο... "ευγενής" χαρακτήρας του ή ότι υστερεί σε πολυτέλεια, κύρος και άνεση. Ετσι, το μοντέλο με τον πολύ καλό δίλιτρο κινητήρα, το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και τη μετάδοση της κίνησης στους τροχούς του πίσω άξονα γρήγορα διακρίθηκε γι' αυτό του το χαρακτηριστικό και εκτιμήθηκε από όσους χαίρονται την οδήγηση. Από εκεί και μετά, η απολύτως αξιόλογη ποιότητα κατασκευής και η μνημειώδης αξιοπιστία συνέβαλαν τα μέγιστα στην προαγωγή του μοντέλου ως σημείο αναφοράς. Η έλευση του S 60, ενός μοντέλου που η Volvo θέλησε να λανσάρει σαν την εναλλακτική πρόταση με έμφαση στη σπορτίφ υπόσταση, προκειμένου να προσεγγίσει ένα πιο μικρό ηλικιακά αγοραστικό κοινό, μας δίνει την ευκαιρία να αντιπαραθέσουμε τα δύο μοντέλα, συγκρίνοντάς τα συνολικά. Η εμφάνιση του Lexus IS 200 είναι αρκούντως επιθετική, δίνοντας την αίσθηση της σπορτίφ κατασκευής από την πρώτη ματιά. Τα διάφανα κρύσταλλα που καλύπτουν τα διπλά κάτοπτρα των εμπρόσθιων φωτιστικών σωμάτων προσδίδουν την πρέπουσα "αγριάδα" στην όψη. Πίσω, η πάλαι ποτέ πρωτοποριακή εμφάνιση του μοντέλου με τα διάφανα καλύμματα των φωτιστικών σωμάτων έχει πλέον εξαλειφτεί (σχεδόν) με την προσθήκη των αμφιλεγόμενων πλαστικών καπακιών. Η ιδιαίτερα κεκλιμένη και αρκετά φαρδιά πίσω κολόνα προσδίδει την απολύτως απαραίτητη για αυτοκίνητο της μεγάλης κατηγορίας αίσθηση στιβαρότητας. Από την άλλη μεριά το S 60 της Volvo εμφανισιακά δίνει προτεραιότητα στην αίσθηση της “γεροδεμένης” κατασκευής. Οι γραμμές του αμαξώματος είναι αδρές και σε συνδυασμό με το μέγεθος του αμαξώματος, το οπτικό αποτέλεσμα είναι επιβλητικό. Το χαρακτηριστικό νεύρο που διατρέχει τις δύο πλευρές του αμαξώματος από εμπρός μέχρι πίσω, καθώς και τα φωτιστικά σώματα, παραπέμπουν στο μεγαλύτερο μοντέλο της Σουηδικής εταιρείας με την κωδική ονομασία S 80. Με διαφορά στην τιμή αγοράς των βασικών εκδόσεων, που ούτως ή άλλως είναι πλήρεις εξοπλισμού, της τάξεως των 650.000 δραχμών, η σύγκριση των μοντέλων αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ετσι ο μελλοντικός τυχερός κάτοχος ενός εκ των δύο θα έχει στη διάθεσή του όλα τα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας (στην περίπτωση του Volvo θα έχει επιπλέον και αερόσακους κεφαλής, που καλύπτουν τις ανάγκες και των δύο ακραίων πίσω επιβατών). Από εκεί και μετά, τα υπέρ και τα κατά του κάθε μοντέλου έχουν ειδικό βάρος ανάλογα με τις απαιτήσεις του υποψήφιου αγοραστή.






 Lexus IS 200-Volvo S 60 2,0
 Σπορ φιλοδοξίες για μεγάλους
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Υπεροχή Volvo στους χώρους, Lexus στη σχεδίαση
Πολιτισμένος ο ατμοσφαιρικός, μεστός σε ισχύ ο turbo
Πιο σπορτίφ το Lexus, φιλικότερο το S60
Είναι θέμα προτεραιοτήτων...