Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/1/2001

Πιο σπορτίφ το Lexus, φιλικότερο το S60

Στο δρόμο και τα δύο μοντέλα μπορούν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις για σπορτίφ οδήγηση, τηρουμένων των αναλογιών, όπως ακριβώς επεδίωξαν οι κατασκευάστριες εταιρείες. Η μετάδοση της κίνησης ορίζει σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά των μοντέλων. Πιο συγκεκριμένα, οι υπερστροφικές τάσεις συνοδεύουν το πισωκίνητο Lexus, ενώ η συνηθέστερη αντίδραση του Volvo υπό πίεση σε δρόμους με στροφές είναι η υποστροφή. Ο έλεγχος των αυτοκινήτων και στις δύο περιπτώσεις είναι εύκολος και επιτυγχάνεται μέσω των σαφών συστημάτων διεύθυνσης που και τα δύο διαθέτουν. Ελαφρώς πιο βαρύ σε σχέση με αυτό του Lexus, το υποβοηθούμενο τιμόνι του Volvo προσφέρει την καλύτερη αίσθηση από όλα τα μοντέλα της Σουηδικής εταιρείας. Το σύστημα διεύθυνσης του IS 200 διακρίνεται για την αμεσότητά του (σημαντικό μέρος της οποίας απορρέει από τη σφιχτή ανάρτηση) αλλά υστερεί σε αίσθηση. Οι κλίσεις του αμαξώματος του Lexus στις στροφές είναι περιορισμένες σε μεγαλύτερο βαθμό από αυτές που εμφανίζονται στο S60. Είναι και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά που περιβάλλουν τις πανέμορφες 17άρες ζάντες, τα οποία κάνουν ιδιαίτερα άμεση την εκτέλεση των εντολών του οδηγού μέσω του τιμονιού, με αντίτιμο όμως τον περιορισμό της άνεσης των επιβατών. Πιο "ήπιο" σε ρύθμιση αναρτήσεων το Volvo διατηρεί σε υψηλά επίπεδα την άνεση των επιβατών, ενώ πολύ καλή είναι και η πρόσφυση -πλευρική και ελκτική- που προσφέρουν τα ελαστικά με τα οποία εφοδιάζεται. Και τα δύο μοντέλα εξοπλίζονται με συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης των κινητήριων τροχών (το Volvo προαιρετικά) και έτσι οι όποιες τάσεις εκτροπής τους από την προεπιλεγμένη πορεία σε στροφές, αναιρούνται πριν εκδηλωθούν στο μέγιστο βαθμό. Για την ύστατη στιγμή, τα ανθεκτικά φρένα και των δύο μοντέλων δίνουν τη λύση ακινητοποιώντας με ευκολία τα βαριά αμαξώματα.

Η υπερστροφή είναι ορατό ενδεχόμενο σε κάθε περίπτωση και πολύ περισσότερο όταν ο ο δρόμος γλιστράει, φυσικά με το TRC (Traction Control) στη θέση "Off"... 

Η σφιχτή ανάρτηση του Lexus περιορίζει την άνεση των επιβατών σε κακοστρωμένους δρόμους.



Οι μεγαλύτερες συγκριτικά κλίσεις είναι απόρροια της μαλακότερης ανάρτησης. Η κατευθυντικότητα είναι πολύ καλή.


Με διάμετρο 16 ιντσών, οι ζάντες του Volvo φιλοξενούν ελαστικά διάστασης 205/55. 


Η άνεση των επιβατών του Volvo είναι σε πολύ καλύτερα επίπεδα. Πολύ καλή είναι επίσης και η σταθερότητα του μοντέλου στις υψηλές ταχύτητες.
 Lexus IS 200-Volvo S 60 2,0
 Σπορ φιλοδοξίες για μεγάλους
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Υπεροχή Volvo στους χώρους, Lexus στη σχεδίαση
Πολιτισμένος ο ατμοσφαιρικός, μεστός σε ισχύ ο turbo
Πιο σπορτίφ το Lexus, φιλικότερο το S60
Είναι θέμα προτεραιοτήτων...