Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/3/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/3/2001

Ευχάριστο και ασφαλές - Υποτονισμένα σπορτίφ

H Peugeot δε θυσίασε μέρος της άνεσης προκειμένου να αποδώσει έναν απόλυτα σπορτίφ χαρακτήρα στο νέο της προϊόν. Ετσι, παρά το γεγονός ότι το το 206 CC δανείζεται τα περισσότερα μηχανικά μέρη της ανάρτησης από το 206 GTi, η ρύθμιση είναι περισσότερο "φιλική" αλλά το ίδιο αποτελεσματική στα κρατήματα. Η απόσβεση των ταλαντώσεων που προέρχονται από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος πραγματοποιείται με ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα και έτσι οι επιβάτες, ωφελούμενοι ταυτόχρονα από τα αναπαυτικά καθίσματα απολαμβάνουν ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης. Ο "δείκτης" σταθερότητας του Coupe/Cabriolet αμαξώματος είναι υψηλός, κινούμενο τόσο στις ευθείες με υψηλή ταχύτητα, όσο και σε στροφές. Στην πρώτη περίπτωση, αυτό που ίσως ενοχλήσει τους επιβάτες είναι το φαινόμενο του στροβιλισμού του αέρα, που κάνει έντονα την εμφάνισή του στο χώρο πίσω από τα προσκέφαλα και όταν βέβαια δε γίνεται η χρήση του ανεμοθραύστη. Η υπέρβαση των "νόμιμων" ορίων ταχύτητας στις στροφές δεν επιφέρει κάποιο απρόβλεπτο αποτέλεσμα, πέρα από τις φυσιολογικές τάσεις υποστροφής που κάνουν την εμφάνισή τους προοδευτικά και ελέγχονται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Το σύστημα διεύθυνσης, με υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα, είναι αρκούντως σαφές και έχει σκληρή αίσθηση, η οποία είναι καλοδεχούμενη στις υψηλές ταχύτητες κίνησης αλλά όχι και κατά τους ελιγμούς εντός των τειχών της πόλης. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως η διαδρομή της κρεμαγιέρας είναι ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του 206. Τέλος, ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στο σύστημα πέδησης που περιλαμβάνει τέσσερα δισκόφρενα και (προαιρετικά) ABS. Αυτό, επιβραδύνει αποτελεσματικά το αμάξωμα, όντας ανθεκτικό στη σκληρή χρήση και αρμονικό στον τρόπο που κατανέμει την πίεση ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς.  





Οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος και η φιλική συμπεριφορά με επίκεντρο την άνεση των επιβατών είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του Peugeot 206 Coupe Cabriolet. 

Ικανός, φιλικός και οικονομικός κινητήρας

O κινητήρας των 1.587 κ.εκ. φέρει την κωδική ονομασία TU5JP4 και είναι το μικρότερο σε χωρητικότητα από τα δύο μηχανικά σύνολα που διατίθενται για την κίνηση του Peugeot 206 CC (η 2η επιλογή είναι στα 2,0 λίτρα). Η πρόσφατη, ριζική ανανέωσή του είχε σκοπό την κάλυψη των ευρωπαϊκών κανόνων εκπομπής ρύπων Euro 3 αλλά και την αύξηση της ροπής και ιπποδύναμής του σε σχέση με τον κινητήρα TU5JP στον οποίο βασίζεται και ταυτόχρονα αντικαθιστά. Η "φιλοσοφία" λειτουργίας του εν λόγω κινητήρα δίνει έμφαση στην ομαλή και γραμμική απόδοση της ροπής, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας είναι διαθέσιμο από τις 3.000 έως τις 5.500 σ.α.λ. Η ικανοποιητική ελαστικότητά του δεν αναγκάζει τον οδηγό σε συχνές αλλαγές σχέσεων, ενώ τα επίπεδα θορύβου όπως και η κατανάλωση καυσίμου είναι περιορισμένα. Για τη μετάδοση της κίνησης φροντίζει το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων τύπου MA/5S που χρησιμοποιείται και στις υπόλοιπες εκδόσεις του 206. Η κλιμάκωση είναι σχετικά μακριά, οι διαδρομές του επιλογέα κοντές και το κούμπωμα των σχέσεων ιδιαίτερα θετικό.


Το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων που κινεί το Peugeot 206 CC φέρει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις στο "κόμπακτ" Coupe/Cabriolet αμάξωμα. 

 Peugeot 206 Coupe Cabriolet 
 Δόλωμα... 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Διθέσιος θάλαμος με σπορτίφ αισθητική  
Ευχάριστο και ασφαλές - Υποτονισμένα σπορτίφ