Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/5/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/5/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Smart Roadster 82 PS
  

Από Aλλο πλανήτη
 

Θα μπορούσε κάλλιστα να πρωταγωνιστεί σε κάποια ταινία επιστημονικής φαντασίας. Είναι τόσο διαφορετικό από τα μοντέλα που βλέπουμε καθημερινά που δείχνει εξωπραγματικό. Η Smart μας εκπλήσσει ευχάριστα πάλι, αυτήν τη φορά όμως με ένα μικρό ρόουντστερ μοντέλο.
   

Λίγο πολύ στον καθένα είναι γνώριμη η εικόνα των διαφόρων αυτοκινήτων, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που μπορεί να μπερδέψει κανείς ένα μοντέλο με κάποιο άλλο κοιτώντας το από μακριά. Αυτό βέβαια συμβαίνει γιατί τα περισσότερα οχήματα ακολουθούν κλασικές φόρμες, ενώ οι δρόμοι είναι πλημμυρισμένοι με "συμβατικά" αμαξώματα κάθε κατηγορίας. Όταν όμως μιλάμε για το νέο Smart Roadster τότε τα δεδομένα αλλάζουν. Η εντύπωση που προκαλεί και τα γεμάτα απορία και ενθουσιασμό βλέμματα στο πέρασμά του είναι ένα φαινόμενο που ακολουθεί το 
νέο μοντέλο του ομίλου DaimlerChrysler όπου και να βρεθεί. 
Η σχεδίαση του αμαξώματός του είναι τόσο εκκεντρική που απέναντι στα αυτοκίνητα που βλέπουμε καθημερινά δείχνει σαν να έχει έρθει από το μέλλον. Από όποια πλευρά και να το κοιτάξει κανείς θα γυρίσει να το ξαναδεί και να το περιεργαστεί περισσότερο. Ο δυναμισμός είναι το πιο βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει το νέο αυτό δημιούργημα της Smart, χάρη στο επιτυχημένο μείγμα των έντονων ακμών με τις καμπύλες επιφάνειες σε ένα αμάξωμα με μήκος και ύψος μόλις 3,4 και 1,2 μέτρα αντίστοιχα! 
Κατάπληκτος θα μείνει και αυτός που θα αντικρίσει το εσωτερικό του λιλιπούτειου Smart Roadster. Όσοι έχουν στο νου την εικόνα του θαλάμου των επιβατών του Smart "πόλης" θα βρουν κοινά στοιχεία σε πιο σπορτίφ σχεδίαση, όπως είναι τα δύο όργανα στο πάνω τμήμα του ταμπλό, η κεντρική κονσόλα, ο επιλογέας των ταχυτήτων και οι υφασμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό. Και αυτό το προϊόν της Smart είναι 2θέσιο, οι αποθηκευτικοί χώροι είναι μικροί, ενώ χώρος για τις αποσκευές είναι σχεδόν ανύπαρκτος. 
Ωστόσο ποιος θα επιλέξει το Smart Roadster για τους χώρους του; Μάλλον θα είναι το τελευταίο στοιχείο που θα κοιτάξει. Αυτό όμως που θα αναζητήσει είναι η αίσθηση “ελευθερίας” από την απουσία οροφής (η οποία είναι υφασμάτινη και ανοίγει ηλεκτρικά) και η προσφορά σε οδηγική ευχαρίστηση. Σε αυτό τον τομέα το νέο μοντέλο της Smart θα χαρίσει ένα πλατύ χαμόγελο στον οδηγό. Ο τελευταίος αισθάνεται ότι "φοράει" το αυτοκίνητο καθώς η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι μικρή. Παράλληλα το άκουσμα του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα (και κυρίως της σκάστρας από το τούρμπο) πίσω από τα καθίσματα, η δυνατότητα αλλαγών των ταχυτήτων και από χειριστήρια στο τιμόνι και η πίσω κίνηση δίνουν την εντύπωση στον οδηγό ότι βρίσκεται σε ένα μεγαλύτερο και πιο δυνατό αυτοκίνητο. 
Όλα αυτά όμως έχουν και το ανάλογο αντίτιμο. Αυτός που θα προτιμήσει το νέο μοντέλο της Smart για τον ξεχωριστό του χαρακτήρα αλλά και για την οδηγική απόλαυση που προσφέρει σε διαστάσεις ενός μίνι αυτοκινήτου θα κληθεί να "επενδύσει" 19.520 ευρώ. Το ποσό αυτό αυξάνεται ακόμα περισσότερο με την τοποθέτηση ορισμένων βασικών στοιχείων άνεσης που λείπουν από τον εξοπλισμό όπως είναι ο κλιματισμός και το ηχοσύστημα. Όμως υπάρχει και το πιο προσιτό Smart Roadster με τον κινητήρα των 62 ονομαστικών ίππων που κοστίζει 15.950 ευρώ. 



Οι αεραγωγοί στα πλαϊνά του αμαξώματος εκτός από την ψύξη του κινητήρα προσδίδουν στο αμάξωμα περισσότερο δυναμισμό.
 


Εντυπωσιακή σχεδίαση έχουν οι (έξτρα) ζάντες των 16 ιντσών.



Τα ζεύγη των εμπρός στρογγυλών φωτιστικών σωμάτων κάνουν ακόμα πιο εντυπωσιακή την εμφάνιση του Smart Roadster.
 


Εξίσου ξεχωριστά είναι και τα πίσω φανάρια. 

 

Από Ο,8 λίτρα 82 ολοζώντανοι υπερτροφοδοτούμενοι ίπποι 
Ο κινητήρας που κινεί το μικρών διαστάσεων Smart Roadster είναι 3κύλινδρος 6βάλβιδος, ενώ έχει χωρητικότητα 0,8 λίτρων. Χάρη στην τοποθέτηση υπερσυμπιεστή η ισχύς του φτάνει τους 82 ονομαστικούς ίππους, τιμή ιδιαίτερα υψηλή σε σχέση με τον κυβισμό. Με έντονη πίεση του γκαζιού ο δείκτης της πίεσης του τούρμπο φτάνει μέχρι και το 1 bar, ενώ το μηχανικό σύνολο επιταχύνει γρήγορα το ελαφρύ αμάξωμα. Παράλληλα η σπορτίφ χροιά του κινητήρα και το "σκάσιμο" της σκάστρας στις αλλαγές των ταχυτήτων και στο άφημα του γκαζιού αμέσως φτιάχνουν τη διάθεση του οδηγού δίνοντας την εντύπωση ότι βρίσκεται στο τιμόνι ενός "καθαρόαιμου" σπορ αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό με την πυκνή διάταξη των 6 σχέσεων μετάδοσης, ο δείκτης του στροφόμετρου φτάνει τις υψηλές στροφές λειτουργίας γρήγορα χωρίς "κομπιάσματα". Για τη μετάδοση της ισχύος το Smart Roadster εφοδιάζεται με ένα σειριακού τύπου κιβώτιο ταχυτήτων στο οποίο οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται (προαιρετικά) και μέσω χειριστηρίων από το τιμόνι. Η απόκριση είναι πιο άμεση σε σχέση με το Smart City, ωστόσο η υστέρηση υπάρχει. 


Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 0,8 λίτρων έχει αρκετή δύναμη, είναι ιδιαίτερα εύστροφος, ενώ διακρίνεται και για τη σπορτίφ χροιά του.
 




Μας άρεσε

 
Ο ήχος και η δύναμη του κινητήρα.

H αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. 

Δε μας άρεσε

Το τιμόνι δε διαθέτει καμία ρύθμιση.

Η υστέρηση στις αλλαγές των ταχυτήτων. 

 ΔΟΚΙΜΗ Smart Roadster 82 PS
 
Από Aλλο πλανήτη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Φτιάχνει τη διάθεση ανά πάσα στιγμή
Ξεχωριστή σχεδίαση - χώροι για δύο άτομα