Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/5/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/5/2001

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Ford Focus Mountune-Seat Ibiza Cupra 
 

Συμφωνία για turbo
 

Για πολλούς ο ήχος της τουρμπίνας και της "σχάστρας" στο αυτοκίνητο είναι ευχάριστη μουσική και θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της οδηγικής απόλαυσης. Η Seat και η Ford με τα Ibiza Cupra και Focus Mountune αντίστοιχα συμφωνούν και επαυξάνουν, προσφέροντας στους λάτρεις του turbo από μια πρόταση, την οποία αξίζει τον κόπο να "ακούσει" κανείς...
 

Η Seat για την παρουσίαση της γρήγορης έκδοσης του Ibiza είχε "έτοιμη" λύση όσον αφορά το μηχανικό σύνολο: Τον καλό και αξιόπιστο κινητήρα που εφοδιάζει όλες τις γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων του Ομίλου VW. Αυτόν που με τη χωρητικότητα των 1,8 λίτρων και τη χρήση υπερσυμπιεστή, αποδίδει από 150 μέχρι και 225 ίππους. Για την περίσταση, η απόδοσή του είναι 165 πραγματικοί ίπποι, ισχύς που αποδεικνύεται υπέρ του δέοντος αρκετή για τη γρήγορη μετακίνηση των 1.140 κιλών του Ισπανικού αμαξώματος. Στην "αντίπερα όχθη", η Ford έδωσε στους "οπαδούς" του Focus μια πραγματικά γρήγορη έκδοση, αφού το μοντέλο με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,8 λίτρων δε μπορούσε να σταθεί απέναντι σε ανταγωνιστικές κατασκευές με ανάλογης χωρητικότητας κινητήρες. Οι 115 ίπποι που αποδίδει αρκούν για την επίτευξη απλά ικανοποιητικών επιδόσεων. Η συνεργασία όμως της Ford με τον Βελτιωτικό οίκο Mountune υπήρξε ιδιαίτερα θετική, τουλάχιστον όσον αφορά την ποιότητα των επεμβάσεων σε μοτέρ και κατά συνέπεια στις επιδόσεις, αναρτήσεις και εμφάνιση. Το Focus με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων απέκτησε υπερτροφοδότηση με όλα τα παρελκόμενα (πχ. intercooler), η οποία με τη σειρά της αύξησε την απόδοση ισχύος του μηχανικού συνόλου στους 166 πραγματικούς ίππους. Οι ομοιότητες λοιπόν των δύο μοντέλων είναι αρκετές: Υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες με ίδια χωρητικότητα και παρεμφερή απόδοση ισχύος, πολύ καλές επιδόσεις, ικανοποιητικοί χώροι για τέσσερις ανήλικους επιβάτες με τις αποσκευές τους αλλά και εξωτερική εμφάνιση που τα διαχωρίζει από όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις και των δύο μοντέλων. Σχετικά με την τελευταία παράμετρο, πρέπει να σημειωθεί πως για πολλούς η εμφάνιση και των δύο είναι κάπως ακραία (ιδιαίτερα του Focus) αλλά αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα που άπτεται του προσωπικού γούστου του καθενός. Αμφότερες οι εταιρείες πάντως έχουν φροντίσει και προσφέρουν τις δύο εκδόσεις και χωρίς τις εμφανισιακές αλλαγές και με σημαντικά χαμηλότερο κόστος κτήσης. Οι ακριβές εκδόσεις των μοντέλων, που είχαμε στη διάθεσή μας για τη συγκριτική αυτή δοκιμή, επιδεικνύουν μια σημαντική διαφορά τιμής, η οποία δίνει προβάδισμα στην Ισπανική πρόταση της οποίας το κόστος κτήσης είναι μικρότερο. Η αιτία δε μπορεί να αναζητηθεί στον εξοπλισμό, καθώς το Ibiza είναι πιο πλήρες από το Focus, διαθέτοντας επιπλέον πλευρικούς αερόσακους, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, δερμάτινες επενδύσεις στην καμπίνα των επιβατών και προβολείς ομίχλης.
 


Στο Seat Ibiza Cupra τα αεροδυναμικά βοηθήματα κάνουν τη διαφορά από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Ibiza, χωρίς όμως να μπορούν να χαρακτηριστούν διακριτικά.


Οι αεραγωγοί του καπό στο Ford Focus Mountune και τα διπλά φωτιστικά σώματα εμπρός τονίζουν τη διαφορετικότητα της έκδοσης "αγριεύοντας" την εμφάνισή του.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Ford Focus Mountune-Seat Ibiza Cupra 
 Συμφωνία για turbo
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
"Η ισχύς εν turbo" 
Για στροφές και ευθείες... 
Σπορ εσωτερικό του Ibiza, καμία αλλαγή στο Focus 
Δύο επιλογές για αμετανόητους...