Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/5/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/5/2001
Για στροφές και ευθείες... 
Τα αυτοκίνητα με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες και τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς φέρουν τη "φήμη" των έντονα υποστροφικών σε δρόμους με στροφές, σε σημείο που να καθίστανται επικίνδυνα για την ακεραιότητα των πεζοδρομίων. Πλέον αυτή η κατάσταση δεν υφίσταται. Η, καλύτερα, είναι τόσο αμβλυμένη, που καθιστά τον έλεγχο του αυτοκινήτου εύκολη υπόθεση ακόμα και από οδηγό που δεν έχει πολυετή εμπειρία. Είναι και τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς, με τα οποία είναι εφοδιασμένα και τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας, που κάνουν την κατάσταση ακόμα πιο εύκολη. Οι διαφορές μεταξύ των δύο ορίζονται από τη ρύθμιση της ανάρτησης και το μήκος του μεταξονίου. Τα πλαίσια είναι εξίσου στιβαρά και αντεπεξέρχονται επιτυχώς στις αυξημένες καταπονήσεις που επιβάλλουν οι μεγάλες ιπποδυνάμεις. Οι τροχοί έχουν την ίδια διάμετρο με 16άρες ζάντες αλουμινίου και ελαστικά 205/50 για το Focus και 195/45 για το Ibiza. Η ρύθμιση της ανάρτησης του Cupra είναι σαφώς πιο σκληρή από αυτή του Mountune, η οποία διακρίνεται για την προοδευτικότητά της. Ο έλεγχος των τάσεων του Ισπανικού αμαξώματος είναι πολύ καλός και δίνει την καλύτερη δυνατή αίσθηση στον οδηγό για τα όρια της πρόσφυσης. Αντίστοιχα, το Mountune διαθέτει ένα από τα καλύτερα σε αίσθηση συστήματα διεύθυνσης για την κατηγορία. Το σημείο στο οποίο υπερέχει το μοντέλο της Ford είναι στην προοδευτικότητα των αντιδράσεων (υπο/υπερστροφή) που εμφανίζονται κάτω από έντονη πίεση από τη μεριά του οδηγού και -σε ακραίες μορφές- με ειδικούς χειρισμούς. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο κάνει το "γλίστρημα" του Focus πολύ πιο προοδευτικό από το αντίστοιχο του Ibiza και κατά συνέπεια πιο εύκολα ελεγχόμενο από τον οδηγό. Στις ευθείες και τα δύο μοντέλα αποδεικνύονται εξίσου ευθύβολα, με τη μαλακότερη ανάρτηση του Ford να του δίνει το προβάδισμα στην απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου και εν κατακλείδι, στην παρεχόμενη άνεση στους επιβάτες. Τα φρένα και στις δύο περιπτώσεις αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, επικουρούνται από ABS και αποδεικνύονται αποτελεσματικά ακόμα και μετά από σκληρή χρήση.
 


Απενεργοποιώντας το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης των κινητήριων τροχών, το Ibiza μπορεί να διαγράψει τροχιές "με τα τέσσερα". Η σκληρή ανάρτηση προσδίδει έναν αρκετά "απόλυτο" χαρακτήρα στο μοντέλο. Αυτό σημαίνει πως όταν τα πολύ υψηλά όρια πρόσφυσης ξεπεραστούν, η μετάβαση στην υπερστροφή είναι πιο απότομη απ' ό,τι στο Focus.
 


 
Η ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει πολύ καλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες του Ford Focus Mountune. Εξαιρετική είναι η κατευθυντικότητά του στις ευθείες.
Το μακρύτερο μεταξόνιο του Focus εξασφαλίζει περισσότερη προοδευτικότητα στις αντιδράσεις του αμαξώματος, όταν τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ξεπεραστούν. Ο οδηγός μπορεί να προκαλέσει την υπερστροφή και να τη διατηρήσει για όλη τη διάρκεια της στροφής, με το ρυθμικό ήχο της "σχάστρας" να συνοδεύει τα αφήματα του γκαζιού.
Η σκληρή ανάρτηση και τα καθίσματα μπορεί να κουράσουν σε κακής ποιότητας οδόστρωμα. Η αλλαγή κατεύθυνσης είναι ακαριαία, χάρη στα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Ford Focus Mountune-Seat Ibiza Cupra 
 Συμφωνία για turbo
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
"Η ισχύς εν turbo" 
Για στροφές και ευθείες... 
Σπορ εσωτερικό του Ibiza, καμία αλλαγή στο Focus 
Δύο επιλογές για αμετανόητους...