Τα αυτοκίνητα με τους
υπερτροφοδοτούμενους
κινητήρες και τη μετάδοση της
κίνησης στους εμπρός τροχούς
φέρουν τη "φήμη" των
έντονα υποστροφικών σε
δρόμους με στροφές, σε σημείο
που να καθίστανται
επικίνδυνα για την
ακεραιότητα των πεζοδρομίων.
Πλέον αυτή η κατάσταση δεν
υφίσταται. Η, καλύτερα, είναι
τόσο αμβλυμένη, που καθιστά
τον έλεγχο του αυτοκινήτου
εύκολη υπόθεση ακόμα και από
οδηγό που δεν έχει πολυετή
εμπειρία. Είναι και τα
σύγχρονα ηλεκτρονικά
συστήματα ελέγχου της
δυναμικής συμπεριφοράς, με τα
οποία είναι εφοδιασμένα και
τα δύο μοντέλα του
συγκριτικού μας, που κάνουν
την κατάσταση ακόμα πιο
εύκολη. Οι διαφορές μεταξύ
των δύο ορίζονται από τη
ρύθμιση της ανάρτησης και το
μήκος του μεταξονίου. Τα
πλαίσια είναι εξίσου στιβαρά
και αντεπεξέρχονται επιτυχώς
στις αυξημένες καταπονήσεις
που επιβάλλουν οι μεγάλες
ιπποδυνάμεις. Οι τροχοί έχουν
την ίδια διάμετρο με 16άρες
ζάντες αλουμινίου και
ελαστικά 205/50 για το Focus και
195/45 για το Ibiza. Η ρύθμιση της
ανάρτησης του Cupra είναι σαφώς
πιο σκληρή από αυτή του Mountune,
η οποία διακρίνεται για την
προοδευτικότητά της. Ο
έλεγχος των τάσεων του
Ισπανικού αμαξώματος είναι
πολύ καλός και δίνει την
καλύτερη δυνατή αίσθηση στον
οδηγό για τα όρια της
πρόσφυσης. Αντίστοιχα, το
Mountune διαθέτει ένα από τα
καλύτερα σε αίσθηση
συστήματα διεύθυνσης για την
κατηγορία. Το σημείο στο
οποίο υπερέχει το μοντέλο της
Ford είναι στην
προοδευτικότητα των
αντιδράσεων (υπο/υπερστροφή)
που εμφανίζονται κάτω από
έντονη πίεση από τη μεριά του
οδηγού και -σε ακραίες μορφές-
με ειδικούς χειρισμούς. Το
μεγαλύτερο μεταξόνιο κάνει
το "γλίστρημα" του Focus
πολύ πιο προοδευτικό από το
αντίστοιχο του Ibiza και κατά
συνέπεια πιο εύκολα
ελεγχόμενο από τον οδηγό.
Στις ευθείες και τα δύο
μοντέλα αποδεικνύονται
εξίσου ευθύβολα, με τη
μαλακότερη ανάρτηση του Ford να
του δίνει το προβάδισμα στην
απορρόφηση των ανωμαλιών του
δρόμου και εν κατακλείδι,
στην παρεχόμενη άνεση στους
επιβάτες. Τα φρένα και στις
δύο περιπτώσεις αποτελούνται
από αεριζόμενους δίσκους
εμπρός και απλούς πίσω,
επικουρούνται από ABS και
αποδεικνύονται
αποτελεσματικά ακόμα και
μετά από σκληρή χρήση.
Απενεργοποιώντας το σύστημα ελέγχου της
πρόσφυσης των κινητήριων τροχών, το Ibiza
μπορεί να διαγράψει τροχιές "με τα
τέσσερα". Η σκληρή ανάρτηση προσδίδει
έναν αρκετά "απόλυτο" χαρακτήρα στο
μοντέλο. Αυτό σημαίνει πως όταν τα πολύ
υψηλά όρια πρόσφυσης ξεπεραστούν, η
μετάβαση στην υπερστροφή είναι πιο απότομη
απ' ό,τι στο Focus.
Η ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει πολύ
καλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες του Ford
Focus Mountune. Εξαιρετική είναι η
κατευθυντικότητά του στις ευθείες.
Το
μακρύτερο μεταξόνιο του
Focus εξασφαλίζει
περισσότερη
προοδευτικότητα στις
αντιδράσεις του
αμαξώματος, όταν τα υψηλά
περιθώρια πρόσφυσης
ξεπεραστούν. Ο οδηγός
μπορεί να προκαλέσει την
υπερστροφή και να τη
διατηρήσει για όλη τη
διάρκεια της στροφής, με
το ρυθμικό ήχο της "σχάστρας"
να συνοδεύει τα αφήματα
του γκαζιού.
Η
σκληρή ανάρτηση και τα
καθίσματα μπορεί να
κουράσουν σε κακής
ποιότητας οδόστρωμα. Η
αλλαγή κατεύθυνσης είναι
ακαριαία, χάρη στα
χαμηλοπρόφιλα ελαστικά.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Ford Focus Mountune-Seat Ibiza Cupra
Συμφωνία για turbo