Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/6/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/6/2001

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
VW Beetle 1,6 vs Mini 1,6

 

Συγκρίνοντας δύο "αιώνιους νεανίες"
 

Αναμφίβολα η επιστροφή ενός "θρυλικού" μοντέλου στην επικαιρότητα με αφορμή την παρουσίαση μιας νέας γενιάς του αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός. Οπως και στην περίπτωση του νέου VW Beetle, η ιστορία επαναλαμβάνεται με την αναμενόμενη έλευση και στην ελληνική αγορά του διαδόχου του δημοφιλούς, για περισσότερα από 40 χρόνια Mini. Το περιοδικό μας -σε προηγούμενο τεύχος- παρουσίασε μια αναδρομή στην ιστορία των δύο μοντέλων, όμως ελπίζουμε ότι το ίδιο ενδιαφέρουσα θα ήταν και μια σύγκριση των συνεχιστών της παράδοσης των δύο πιο διάσημων, κατά τη γνώμη μας, μοντέλων στην ιστορία της αυτοκίνησης.
 

Οι ομοιότητες μεταξύ των νέων VW Beetle και Mini είναι πάρα πολλές. Παρά το "βάρος" της κληρονομιάς, που πηγάζει από τα εκατομμύρια των πωλήσεων που εξασφάλισαν οι προκάτοχοι των μοντέλων, και οι δύο εταιρείες (VW και η θυγατρική της BMW, Mini) προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα νέο μοντέλο με ξεχωριστή προσωπικότητα που ουσιαστικά μόνο ως προς την εξωτερική σχεδίαση και την ονομασία παραπέμπει στα "θρυλικά" μοντέλα. Πρωταρχικός στόχος των υπευθύνων εξέλιξης των δύο αυτοκινήτων ήταν η κάλυψη των απαιτήσεων του σύγχρονου καταναλωτικού κοινού. 
Η υψηλή ποιότητα κατασκευής και το επίπεδο της παθητικής ασφάλειας (χαρακτηριστικό στοιχείο της φιλοσοφίας και των δυο εταιρειών) καθώς επίσης και οι εφαρμογές πολλών από τις τεχνολογικές εξελίξεις στο τομέα της αυτοκίνησης έχουν ένα σημαντικό αντίκτυπο στην τιμή των μοντέλων. Επιπλέον τόσο στην περίπτωση του VW Beetle όσο και του νέου Mini, οι εξωτερικές διαστάσεις είναι αυξημένες καθώς σύμφωνα με τις πληροφορίες από το στρατόπεδο της BMW "το νέο Mini δε θα μπορούσε να είναι μικρότερο". 
Αναγκαστικά λοιπόν η "νέα γενιά" έπρεπε να διαφοροποιηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα προηγούμενα μοντέλα διατηρώντας όμως έναν ξεχωριστό χαρακτήρα στην προσπάθειά της να κερδίσει το στοίχημα της εμπορικότητας. Και αυτό γιατί το κυριότερο χαρακτηριστικό που διέθεταν και οι δύο προκάτοχοι των μοντέλων ήταν η ιδιαιτερότητά τους που δεν επέτρεπε στον κάτοχό τους να τα αντιμετωπίσει ως απλά μέσα μεταφοράς. 
Ενα ακόμα κοινό στοιχείο των δύο νέων μοντέλων είναι οι κινητήρες των 1,6 λίτρων. H απλή έκδοση του νέου Mini (0ne) θα εφοδιάζεται με ένα μηχανικό σύνολο 1.598 κ.εκ. που αποδίδει 90 ίππους. Πάντως το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο μπορεί να χαρακτηριστεί ως απολύτως συμβατό με το χαρακτήρα του νέου Mini το οποίο εκτός των άλλων είναι μακρύτερο κατά 57,6 εκ. (3.626), φαρδύτερο κατά 36,5 εκ. (1.925) και υψηλότερο κατά 6,6 εκ. (1.416) από το προηγούμενο μοντέλο. Οσον αφορά το VW Beetle o 1.600άρης κινητήρας που αποδίδει 101 ίππους ήταν μια κίνηση σκοπιμότητας από πλευράς εταιρείας, η οποία κρίνοντας πως το δίλιτρο μηχανικό σύνολο που διέθετε το μοντέλο κατά την παρουσίαση του, είχε αρνητικές επιπτώσεις στην εμπορικότητα του, φρόντισε να εμπλουτίσει τη σχετική γκάμα.
Απομένει και στην πράξη να δούμε αν η επιλογή του 1.600άρη κινητήρα για το νέο Mini θα δικαιώσει τους ανθρώπους της εταιρείας.




Από τα στοιχεία ρετρό που έχουν παραμείνει αναλλοίωτα (με τις βασικές βελτιώσεις στον τομέα της τεχνολογίας) είναι τα εμπρόσθια φωτιστικά και των δύο μοντέλων.

 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ VW Beetle 1,6 vs Mini 1,6
 
Συγκρίνοντας δύο "αιώνιους νεανίες"
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρες επαρκούς ισχύος και ελαστικότητας
Υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας
Κορυφαίο επίπεδο παθητικής ασφάλειας
Γερμανικός εμφύλιος "Ο ανταγωνισμός"
Ικανοποιητικοί χώροι με ανάλογη εργονομία
Το κοινό όπου απευθύνονται
Mini Art και Beetlemania