Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/6/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/6/2001

Υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας

Κύριο μέλημα των κατασκευαστών του Mini ήταν η επίτευξη ενός όσο το δυνατόν καλύτερου δείκτη ενεργητικής ασφάλειας από το μοντέλο τους. Μάλιστα, όπως προαναφέραμε, αυτός ήταν και ένας από τους σημαντικότερους λόγους που ο διάδοχος του μοντέλου που σχεδίασε ο σερ Αλεκ Ισιγόνης, είναι κατά πολύ μεγαλύτερος σε διαστάσεις. Στο παρελθόν ο ελληνικής καταγωγής σχεδιαστής είχε τοποθετήσει τους τροχούς στις τέσσερις άκρες του αμαξώματος με αποτέλεσμα το Mini παρά τις εξαιρετικά κόμπακτ διαστάσεις του να παρουσιάζεται παρά πολύ σταθερό τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που το ώθησαν στην κυριαρχία σε πολλούς αγώνες ταχύτητας στην εποχή του. 
Το νέο Mini όμως δε θα μπορούσε να αρκεστεί σε ένα αντίστοιχο τέχνασμα ώστε να εξασφαλίσει ανάλογες αν όχι και καλύτερες επιδόσεις στο συγκεκριμένο τομέα. Σύμφωνα λοιπόν με τις μελέτες των μηχανικών το μοντέλο έπρεπε να μεγαλώσει σημαντικά και στις τρεις διαστάσεις. Οσον αφορά το σύστημα των αναρτήσεων στο εμπρός τμήμα του Mini προτιμήθηκαν τα γνωστά γόνατα ΜακΦέρσον με ελικοειδή ελατήρια μιας σπείρας και πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων με αντιστρεπτική δοκό. Η συγκεκριμένη διάταξη και γεωμετρία των αναρτήσεων προσφέρει στο Mini πολύ καλά αποτελέσματα τόσο στο τομέα της ενεργητικής ασφάλειας όσο και στον τομέα της άνεσης των επιβατών. Επιπλέον το αρκετά μεγάλο μεταξόνιο των 2.467 εκατοστών προσφέρει την απαιτούμενη σταθερότητα στην ευθεία. Οι επιδόσεις των κινητήρων μεταφέρονται στο δρόμο από ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ενώ υπάρχει και η επιλογή ενός κιβωτίου CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) τύπου Steptronic. 
Η έκδοση Cooper S θα διατίθεται και με ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Εκτός όμως των παραπάνω την πολύ καλή ενεργητική ασφάλεια του μοντέλου εξασφαλίζουν και διάφορα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του μοντέλου. Πιο συγκεκριμένα το νέο Mini διαθέτει την τελευταία γενιά του ABS (σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών), καθώς επίσης και το CBC (Cornering Brake Control) που ελέγχει την ισχύ των φρένων στις στροφές. Τα φρένα που αποτελούνται από δίσκους σε όλους τους τροχούς (αεριζόμενοι εμπρός) ελέγχονται και από το EBD (Electronic Brake Distributor) ενώ τη σταθερότητα του μοντέλου τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές εγγυώνται τα DSC (Dynamic Stability control) και TCS (Traction Control System). Τέλος αναφέρουμε ότι οι τροχοί του νέου Mini είναι διαστάσεων 15 ή 16 ιντσών. 
Από την άλλη μεριά το VW Beetle έχει εξελιχθεί με γνώμονα την άνεση των επιβατών χωρίς όμως αυτό να του στερεί στο ελάχιστο "μόρια" από το δείκτη ενεργητικής ασφάλειας. Πιο συγκεκριμένα το εμπρόσθιο τμήμα των αναρτήσεων περιλαμβάνει γόνατα ΜακΦέρσον ενώ πίσω συναντάμε έναν ημιάκαμπτο άξονα. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται ικανοποιητικά και το μοντέλο αποδεικνύεται εξαιρετικά ευθύβολο στα ανοιχτά κομμάτια της διαδρομής ενώ παρά τις μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, δεν πρόκειται να προβληματίσει τον οδηγό. Στα ηλεκτρονικά συστήματα που ελέγχουν την οδική συμπεριφορά του VW Beetle υπάρχει εκτός του ΑΒS και το ESP (Electronic Stability Program) που εγγυάται για τη σταθερότητα της κίνησης του μοντέλου στις στροφές. Το σύστημα των φρένων περιλαμβάνει αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω και η διάσταση των τροχών είναι 16 ίντσες.


Το νέο Mini διαθέτει γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός με ελικοειδή ελατήρια μιας σπείρας και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων με αντιστρεπτική δοκό πίσω.


Την απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος για το VW Beetle αναλαμβάνουν γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ένας ημιάκαμπτος άξονας στο πίσω μέρος.



Για τους λάτρεις των έντονων συγκινήσεων πίσω από το τιμόνι, το Mini Cooper S θα προσφέρει 163 ίππους.

 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ VW Beetle 1,6 vs Mini 1,6
 
Συγκρίνοντας δύο "αιώνιους νεανίες"
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρες επαρκούς ισχύος και ελαστικότητας
Υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας
Κορυφαίο επίπεδο παθητικής ασφάλειας
Γερμανικός εμφύλιος "Ο ανταγωνισμός"
Ικανοποιητικοί χώροι με ανάλογη εργονομία
Το κοινό όπου απευθύνονται
Mini Art και Beetlemania