Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/9/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/9/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Peugeot 206 SW 1,4 vs Skoda Fabia Reflex 100
 

Πολυχρηστικοί αντίζηλοι
 

To Peugeot 206 διατίθεται πλέον στην αγορά και σε έκδοση στέισον βάγκον σε μια προσπάθεια της Γαλλικής εταιρείας να προσφέρει μια οικογενειακή πρόταση η οποία όμως θα συνδυάζει και έντονα νεανικό χαρακτήρα. 
Η νέα εκδοχή του 206 βρίσκεται απευθείας αντιμέτωπη με την έκδοση Reflex του Skoda Fabia με την οποία εμφανίζει πολλά κοινά στοιχεία αλλά και διαφορές στον τρόπο προσέγγισης του στόχου, δηλαδή των νέων σε ηλικία οικογενειαρχών.

Η κατηγορία των στέισον βάγκον οχημάτων έχει πιστούς "οπαδούς" σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές ενώ και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια δείχνει ότι κερδίζει "έδαφος" στις προτιμήσεις των αγοραστών. Σε αυτό συμβάλλει και το λανσάρισμα νέων μοντέλων τα οποία βασίζονται σε οχήματα της μικρής κατηγορίας εξασφαλίζοντας έτσι περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις με μεγάλους όμως χώρους για τη μεταφορά επιβατών και -κυρίως- αποσκευών. 
Χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της κατηγορίας των μικρών στέισον βάγκον είναι και το Peugeot 206 SW το οποίο ξεκίνησε πριν από μερικές ημέρες την εμπορική του πορεία στη χώρα μας. Το μικρό οικογενειακό μοντέλο μοιράζεται το ίδιο εμπρόσθιο μέρος με τις υπόλοιπες εκδόσεις του 206 διατηρώντας έτσι στο έπακρο το δυναμικό και νεανικό χαρακτήρα ο οποίος ορίζεται από τα "επιθετικά" φωτιστικά σώματα και τις έντονες αυλακώσεις στο μπροστινό καπό. Το συνολικό μήκος του αμαξώματος είναι αυξημένο κατά 193 mm (ανέρχεται πλέον σε 4.028mm) χωρίς όμως να υπάρχει μεταβολή στο μήκος του μεταξονίου ανάμεσα στη στέισον βάγκον και τις υπόλοιπες εκδόσεις του 206. 
Από τη δεύτερη κολόνα του πλαισίου και μέχρι το πίσω μέρος, το Γαλλικό μοντέλο είναι πλήρως επανασχεδιασμένο προκειμένου ο επιπλέον όγκος που έχει προστεθεί να συνδυάζεται αρμονικά με τα ήδη γνωστά χαρακτηριστικά του 206. Στο πίσω μέρος του οχήματος λοιπόν συναντώνται μεγάλα και κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα με μια έντονη καμπύλη στο κάτω μέρος τους. Μάλιστα η κάτω πλευρά των φώτων του 206 SW είναι επιμηκυμένη και εκτείνεται μέχρι το πλαϊνό μέρος του αμαξώματος όπου δημιουργεί μια όμορφη και χαρακτηριστική γωνία. Επίσης η χειρολαβή των πίσω πλαϊνών θυρών που είναι "κρυμμένη" στο πεπλατυσμένο πλαίσιο του παραθύρου καθώς και άλλα σχεδιαστικά στοιχεία όπως μια μικρή αεροτομή πάνω από την πέμπτη πόρτα δημιουργούν ένα πολύ ευχάριστο αισθητικά σύνολο με νεανική προσωπικότητα. 
Από την αύξηση στο μήκος του αμαξώματος καθίσταται σαφές ότι οι μεταφορικές δυνατότητες του στέισον βάγκον είναι κατά πολύ αυξημένες σε σχέση με τις πεντάθυρες ή τρίθυρες εκδόσεις του 206. Σημαντικό μερίδιο ευθύνης για τη δημιουργία ενός πολύ πρακτικού συνόλου πρέπει να αποδοθεί και στη μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών, της οποίας το τζάμι ανοίγει ξεχωριστά επιτρέποντας τη γρήγορη πρόσβαση στο πίσω μέρος και την εύκολη φόρτωση ελαφρών αντικειμένων. 
Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας για την πραγματοποίηση της δοκιμής διέθετε κινητήρα 1,4 λίτρων. Πρόκειται για το γνωστό μηχανικό σύνολο των 75 ονομαστικών ίππων το οποίο αποδείχτηκε ικανό να κινήσει με άνεση το 206 SW προσφέροντας καλές επιδόσεις. Ο κυριότερος αντίπαλος που θα συναντήσει στο "ρινγκ" της αγοράς το νέο Peugeot είναι φυσικά η Skoda Fabia Reflex 100 (κυρίως λόγω τιμής) που δείχνει ότι είναι ένας πολύ ισχυρός ανταγωνιστής. 
Το μοντέλο της Τσέχικης εταιρείας προσεγγίζει με σχετικά διαφορετικό τρόπο την ικανοποίηση των μεταφορικών αναγκών μιας οικογένειας και συγκρινόμενο με το 206 SW έχει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα που δεν είναι άλλο από το αρκετά μεγαλύτερο συνολικό μήκος του (4.222 mm). Η επόμενη βασική διαφορά αφορά τη σχεδίαση του αμαξώματος η οποία είναι μεν πιο συντηρητική έναντι του Peugeot αλλά καταφέρνει να είναι ελκυστική και να αποπνέει στιβαρότητα. Ενδιαφέροντα στοιχεία στον τομέα αυτό είναι η έντονη καμπύλη γραμμή που ακολουθεί το πίσω μέρος της οροφής της Fabia Reflex και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα που πλαισιώνουν την πέμπτη πόρτα. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά την ενδιαφέρουσα "σύγκρουση" των δύο μοντέλων σε τομείς όπως η προσφορά χώρων, η οδική συμπεριφορά κ.ά.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Peugeot 206 SW 1,4 vs Skoda Fabia Reflex 100
 
Πολυχρηστικοί αντίζηλοι
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Διαθέσιμο στην αγορά και το Peugeot 206 SW 1,6
Γνωστοί οι κινητήρες, πιο ισχυρή η Skoda 
Προβάδισμα η Skoda στον τομέα των χώρων
Διαφορετικοί προσανατολισμοί στο δρόμο
Επιλογή που απαιτεί σκέψη