Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/9/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/9/2002

Συκριτικό
Seat Toledo 1,8 20VT VS Subaru Impreza 1,6 S-Turbo 180 PS
 

"Καυτά" σεντάν
 

Τα Seat Toledo 1,8 20VT και Subaru Impreza 1,6 S-Turbo με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες των 180 ονομαστικών ίππων είναι έτοιμα ανά πάσα στιγμή να απογειώσουν τη διάθεση του οδηγού, ξεχνώντας αυτός ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Ωστόσο παρ' όλες τις ομοιότητές τους στα "χαρτιά" το καθένα έχει διαφορετική φιλοσοφία, απευθυνόμενο σε ένα ξεχωριστό κοινό.

Με την τοποθέτηση του υπερτροφοδοτούμενου 20βάλβιδου κινητήρα των 1,8 λίτρων κάτω από το καπό και του Seat Toledo, η Ισπανική εταιρεία αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο το σπορτίφ προφίλ της, ενώ παράλληλα καλύπτει τους αγοραστές που αναζητούσαν επιδόσεις αντίστοιχες με αυτές του Leon 1,8 20VT, αλλά ήθελαν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. H νέα κορυφαία έκδοση του Seat Toledo έρχεται σε άμεση αντιπαράθεση με το Subaru Impreza 1,6 S-Turbo 180 PS, καθώς τα δύο αυτά αυτοκίνητα τοποθετούνται στη μεσαία κατηγορία, έχουν 4θυρα αμαξώματα και αντίστοιχης ονομαστικής απόδοσης μηχανικά σύνολα. 
Με την πρώτη ματιά ο... ανυποψίαστος ίσως να νομίζει ότι πρόκειται για μία "νορμάλ" έκδοση του Toledo με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων, καθώς το μόνο στοιχείο που δηλώνει ότι πρόκειται για το κορυφαίο Toledo είναι το λογότυπο 20VT στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Αντίθετα το Subaru Impreza 1,6 S-Turbo στην έκδοση με τους 180 ονομαστικούς ίππους είναι πιο πομπώδες λόγω της ευρείας χρήσης αεροδυναμικών βοηθημάτων, παραπέμποντας στην έκδοση WRX. 
Έντονες διαφορές συναντώνται και στο εσωτερικό των δύο μεσαίων GT. Το Toledo δείχνει περισσότερο πολυτελές (κυρίως στην έκδοση Signo Plus με τα δερμάτινα καθίσματα), ενώ στο Subaru οι προσθήκες αλουμινίου σε ορισμένα τμήματα του θαλάμου των επιβατών προσδίδουν σπορτίφ τόνο. 
Αντίστοιχα διαφορετικής φιλοσοφίας είναι και τα μηχανικά μέρη των Seat Toledo και Subaru Impreza. To τελευταίο διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση, ενώ ο κινητήρας του είναι boxer (όπως σε όλες οι εκδόσεις του Impeza). Το επίπεδο αυτό μηχανικό σύνολο έχει δεχτεί αρκετές αλλαγές προκειμένου να φτάσει τους 180 ίππους -σύμφωνα με τη Subaru-, καθώς εκτός από την τοποθέτηση υπερσυμπιεστή με εναλλάκτη αέρος, έχουν αλλαχτεί ολόκληρο το σύστημα της εξάτμισης, τα έμβολα, οι φλάντζες και τέλος έχουν αναβαθμιστεί τα μπεκ ψεκασμού. Στο Leon ο κινητήρας είναι ο "γνωστός" 4κύλινδρος 208βάλβιδος του ομίλου VW, ενώ η ισχύς του μηχανικού αυτού συνόλου μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς. 
Σε επίπεδο εξοπλισμού και τιμής η πλάστιγγα γέρνει προς το μέρος του Toledo, καθώς το κορυφαίο μεσαίο Seat στην έκδοση Sport διαθέτει επιπλέον στοιχεία άνεσης και ασφαλείας από το Subaru, ενώ είναι φθηνότερο κατά 4.050 ευρώ.



Η κορυφαία έκδοση του Subaru Impreza με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,6 λίτρων παραπέμπει αισθητικά στο WRX.


Πιο διακριτικό εξωτερικά το Seat Toledo των 180 ονομαστικών ίππων, διακρίνεται από τις ζάντες αλουμινίου και την ένδειξη 20VT στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

 Συκριτικό
 Seat Toledo 1,8 20VT VS Subaru Impreza 1,6 S-Turbo 180  PS
 
"Καυτά" σεντάν
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πιο δυνατός και πολιτισμένος ο κινητήρας του Toledo
Ταχυμεταφορείς παντός είδους διαδρομών
Πολυτελές το Toledo, σπορτίφ πινελιές στο Impreza
Ορθολογιστής Ισπανός, Ιάπωνας με αγωνιστικά γονίδια