Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/9/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/9/2002

Ταχυμεταφορείς παντός είδους διαδρομών

Οδηγώντας τα Seat Toledo 20VT και Subaru Impreza 1,6 S-Turbo, το στοιχείο που κερδίζει από την πρώτη στιγμή τον οδηγό είναι η αίσθηση ασφάλειας που προσφέρουν. 
Η ανάρτηση του κορυφαίου Impreza 1,6 δε φέρει αλλαγές σε σχέση με αυτή της βασικής ατμοσφαιρικής έκδοσης. Η ρύθμισή της δεν είναι ιδιαίτερα σφιχτή, γεγονός που έχει θετικό αντίκτυπο στην άνεση των επιβατών. Ο οδηγός του Impreza θα εξοικειωθεί γρήγορα με το αυτοκίνητο, το οποίο αποδεικνύεται φιλικό στην καθημερινή οδήγηση. Το Subaru θα ανταμείψει με επιτυχία αυτόν που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί την ισχύ του κινητήρα. Η δύναμη του boxer μηχανικού συνόλου περνάει ομαλά και στους τέσσερις τροχούς καθώς η κατανομή της ροπής είναι 50:50 στον κάθε άξονα. Παράλληλα η ιδιαιτερότητα του συστήματος τετρακίνησης είναι ότι δίνει μεγαλύτερη δύναμη στον τροχό που έχει καλύτερη πρόσφυση, γεγονός που θα εκτιμήσει αυτος που θα θελήσει να κινηθεί σβέλτα σε ένα δρόμο με στροφές. Εκεί το αυτοκίνητο θα μείνει στην πορεία που έχει διαγράψει ο οδηγός, ενώ μόνο σε δρόμο μέτριας ποιότητας και την ανάλογη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, το Impreza θα αρχίσει να γλιστράει με τα "τέσσερα". Σε αυτή την περίπτωση το μέτριο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης δε μεταφέρει στον οδηγό την κατάλληλη πληροφόρηση. Ωστόσο πολύ καλή είναι και η απόδοση του συστήματος πέδησης, το οποίο περιλαμβάνει δισκόφρενα και στους πίσω τροχούς, ενώ τα εμπρός τακάκια είναι αγωνιστικού τύπου. 
Η ανάρτηση του Toledo 20VT έχει πιο σφιχτή ρύθμιση από αυτή του Subaru, χωρίς ωστόσο να αποδεικνύεται κουραστική στους... ελληνικούς δρόμους. Τα πολύ καλά αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα και η πολύ καλή διάταξη των σχέσεων του 6τάχυτου κιβωτίου των ταχυτήτων δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως την ισχύ του κινητήρα σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές, χωρίς το μοτέρ να "κρεμάσει" σε μία αλλαγή ταχύτητας. Εκεί το Toledo παρουσιάζει μικρές σχετικά κλίσεις, ενώ το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του αμαξώματος, ESP, (στάνταρ στην έκδοση Signo Plus) επαναφέρει άμεσα το αμάξωμα στην επιθυμητή πορεία. Με το ESP απενεργοποιημένο, οι κινητήριοι τροχοί του Toledo θα αρχίσουν να γλιστρούν με ομαλό τρόπο μόνο όταν ο οδηγός κινηθεί με πολλά χιλιόμετρα σε μια στροφή. Παράλληλα σημαντικά βοηθήματα αποτελούν τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης που παρέχουν πολύ καλή αίσθηση και αμεσότητα στις εντολές του οδηγού.



Το εμπρός τμήμα του Toledo θα αρχίσει να ανοίγει την τροχιά του με προοδευτικό τρόπο μόνο όταν το ESP είναι εκτός λειτουργίας. Πολύτιμοι συνεργάτες του οδηγού είναι τα αποτελεσματικά φρένα και το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι.


Η ανάρτηση του Toledo με τη σφιχτή ρύθμιση δε θα κουράσει ιδιαίτερα τους επιβάτες. Το αμάξωμα του μεσαίου Seat παρουσιάζει πολύ καλή κατευθυντικότητα σε υψηλές ταχύτητες.


Οι τροχοί της κορυφαίας έκδοσης του Toledo έχουν διάσταση 205/55/16
Οι αισθητές κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα του Subaru σε δρόμο με στροφές δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητά του. Οι 180 ονομαστικοί ίπποι περνούν ομαλά και στους τέσσερις τροχούς μέσω του εξελιγμένου τεχνολογικά συστήματος τετρακίνησης.
Το Impreza 1,6 S-Turbo διαθέτει τροχούς 16 ιντσών με ελαστικά διάστασης 205/55.
Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση του Impreza στους επιβάτες είναι αρκετά καλή, σε αναλογία με τον σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

 Συκριτικό
 Seat Toledo 1,8 20VT VS Subaru Impreza 1,6 S-Turbo 180  PS
 
"Καυτά" σεντάν
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πιο δυνατός και πολιτισμένος ο κινητήρας του Toledo
Ταχυμεταφορείς παντός είδους διαδρομών
Πολυτελές το Toledo, σπορτίφ πινελιές στο Impreza
Ορθολογιστής Ισπανός, Ιάπωνας με αγωνιστικά γονίδια