Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/12/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/12/2002

Ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο

Όλα τα μοντέλα της Seat προσφέρουν μία πολύ καλή εικόνα στους τομείς της φιλικότητας, της οδικής συμπεριφοράς και της ενεργητικής ασφάλειας, ενώ και το νέο Cordoba δεν αποτελεί εξαίρεση στον "κανόνα". Ο οδηγός με την είσοδό του στο εσωτερικό του αυτοκινήτου θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις των διαφόρων διακοπτών, ενώ οι πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος θα διευκολύνουν την εύρεση της καλύτερης δυνατής θέσης οδήγησης. Στην πόλη το νέο Cordoba είναι άνετο στην οδήγηση, καθώς ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς και "πιάνει" από χαμηλά, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εύχρηστο. Μοναδικό χαρακτηριστικό που χρειάζεται εξοικείωση είναι η υστέρηση απόκρισης στο πάτημα του γκαζιού, κάτι που είναι έντονα αισθητό κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου σε ανηφόρα. 
Η ρύθμιση της ανάρτησης του Cordoba είναι σφιχτή, στοιχείο που "συνηγορεί" στη σπορτίφ αίσθηση που προσδίδει στην οδήγηση. Σε συνδυασμό με το πολύ στιβαρό πλαίσιο και τα φαρδιά ελαστικά διάστασης 195/55-15" (η βασική έκδοση διαθέτει ελαστικά διάστασης 185/60-14"), το Cordoba παραμένει σταθερό στην πορεία του, ενώ τάσεις υποστροφής θα κάνουν την εμφάνισή τους εφόσον το επιδιώξει ο οδηγός σε μέτριας ποιότητας άσφαλτο. Πολύ καλή είναι η κατευθυντικότητα του μοντέλου στην ευθεία, καθώς ακόμα και σε ταχύτητες της τάξεως των 180 χλμ./ώρα το αμάξωμα παραμένει σταθερό εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό. Το τιμόνι με τη μεταβλητή ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση έχει θετική απόκριση στις εντολές του οδηγού, ο οποίος όμως είναι σχετικά αποκομμένος από την κατάσταση του οδοστρώματος και τη θέση των τροχών. 
Τέλος πολύ καλό τόσο σε απόδοση όσο και σε ανθεκτικότητα είναι το σύστημα πέδησης, το οποίο περιλαμβάνει αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω σε συνδυασμό με ABS, EBD και MSR.


Η ανάρτηση του νέου Cordoba αποτελείται εμπρός από γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική δοκό και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, διάταξη η οποία συναντάται στα περισσότερα μοντέλα του ομίλου VW (και όχι μόνο).


Το νέο Seat Cordoba θα καλύψει τις... ορέξεις του οδηγού για σβέλτους ρυθμούς κίνησης. Το πολύ στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τα φαρδιά ελαστικά και τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης συμβάλλουν στην πολύ καλή κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου.



 ΔΟΚΙΜΗ Seat Cordoba 1,4 16V (101 PS)
 
Με δυναμικό προφίλ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Δυνατός κινητήρας, με μέτρια απόκριση "χαμηλά"
Ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο
Εγγυημένη παθητική ασφάλεια
Ανταγωνιστική ποιότητα και διαθέσιμοι χώροι
Με κορυφαίο χώρο αποσκευών
Επιτυχημένη εκδήλωση στον ακριτικό Έβρο