Περιοδικό - Test

Suzuki Alto:
 
Κατάλληλο για κίνηση μέσα στην πόλη
 

Tο Suzuki Alto πρωτοπαρουσιάστηκε το 1982, ανανεώθηκε το 1990 και το 94, ενώ η τελευταία έκδοση εμφανίστηκε το 1998. Εχει τρίθυρο αμάξωμα δύο όγκων και διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα κατασκευής του.
Ο κινητήρας του Alto έχει χωρητικότητα 993 κ.εκ. και αποδίδει 53 ίππους στις 6.500 στροφές. Οι τιμές αυτές χαρακτηρίζονται απόλυτα ικανοποιητικές, δεδομένου ότι επαρκούν για τις ανάγκες κίνησης μέσα στην πόλη. Η δύναμη του κινητήρα κάνει ευκίνητο το μικρό μοντέλο, ενώ του δίνει τη δυνατότητα να αναπτύσσει ταχύτητες ακόμη και για αυτοκινητόδρομο. Στο δρόμο, το Alto δεν προβληματίζει. Στις ευθείες, παραμένει σταθερό σε σύγκριση με τον όγκο του, ενώ στις στροφές συμπεριφέρεται με ασφάλεια. Οντας σε γενικές γραμμές ουδέτερο, εμφανίζει τάσεις υποστροφής μόνο εάν πιεστεί, αλλά και πάλι η προοδευτικότητα των αντιδράσεών του ελέγχεται εύκολα από το σαφές και αρκετά γρήγορο τιμόνι.
Η εξωτερική του εμφάνιση ποτέ δεν μπόρεσε να χαρακτηριστεί ξεχωριστή. Χωρίς να διατηρεί κάποιο ιδιαίτερο χαρακτήρα, χρησιμοποιεί τις καμπύλες επιφάνειες με τρόπο τέτοιο, ώστε να γίνεται απλώς αποδεκτό. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αυτό που κάνει εντύπωση είναι οι ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες. Οι χώροι είναι αντίστοιχοι των διαστάσεων του αυτοκινήτου, ενώ τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα χωρέσουν με μικρές υποχωρήσεις. Ικανοποιητικός για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι επίσης και ο χώρος αποσκευών. Η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού είναι πολύ καλή, όπως επίσης και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Η εργονομία δε θα προβληματίσει σε καμία περίπτωση τον οδηγό ή τους συνεπιβάτες.
Η υψηλή ποιότητα κατασκευής, πίσω από την οποία κρύβεται το όνομα της Suzuki, έχει έμπρακτα αποδειχθεί και στο συγκεκριμένο μοντέλο. Στην περίπτωση αγοράς ενός μεταχειρισμένου Alto, καλό είναι να προσέξει κανείς την κατάσταση του συμπλέκτη, του κιβωτίου ταχυτήτων και της εξάτμισης, η οποία με το χρόνο και τη χρήση εμφανίζει σκουριές.
Οι βασικότεροι ανταγωνιστές του είναι τα Daihatsu Cuore, Fiat Seicento και Subaru Vivio.

. Αξίζει για:
1. Τα υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας.
2. Το δυνατό - για τα δεδομένα της κατηγορίας - κινητήρα.
3. Το πολύ μικρό κόστος χρήσης του.