• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/3/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/3/2004
Test mtx
Volvo S40 T5
Aνώτερης κλάσης
Το S40 Τ5 είναι σε θέση να πραγματοποιήσει μακρινές αποστάσεις με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες άνετα και με ασφάλεια.
Το νέο Volvo S40 απευθύνεται στο απαιτητικό κοινό της μεσαίας κατηγορίας. Έχει υψηλές "δόσεις" ασφάλειας και ποιότητας, ενώ από την πρώτη ματιά αναδεικνύει το πολυτελές και συνάμα δυναμικό του προφίλ.
Το άλλοτε συντηρητικό προφίλ της Σουηδικής φίρμας στη μεσαία κατηγορία με το S40 (το οποίο είχε παρουσιαστεί το 1995) αλλάζει ριζικά με το νέο ομώνυμο εκπρόσωπό της. Μεταξύ τους, το προγενέστερο S40 με το καινούργιο, δε φέρουν κανένα κοινό στοιχείο σχεδόν σε όλους τους τομείς (εκτός από τους κινητήρες), με το νέο αυτοκίνητο να ακολουθεί παράλληλα τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Volvo. Το στοιχείο αυτό γίνεται άμεσα εμφανές με το που θα αντικρίσει κανείς το νέο S40. Ειδικά στο πίσω μέρος είναι δύσκολο με μια γρήγορη ματιά να το ξεχωρίσει κανείς από το αμέσως μεγαλύτερο S60, από το οποίο συνολικά "δανείζεται" πολλά αισθητικά στοιχεία. Στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος υπάρχει η παραδοσιακή μάσκα της εταιρείας από την οποία ξεκινούν δύο "νεύρα" τα οποία καταλήγουν στα πίσω φανάρια και χαρίζουν δυναμισμό στο αυτοκίνητο σε συνδυασμό με το "χυτό" πίσω τμήμα του. Αντιθέτως στο εσωτερικό η σχεδίασή του "ξεφεύγει" από τα πρότυπα των υπόλοιπων αυτοκινήτων της Volvo. Σήμα κατατεθέν αποτελεί η καινοτομική σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, πίσω από την οποία υπάρχει κενός χώρος. Η ποιότητα κατασκευής και συνολικά η εικόνα του θαλάμου των επιβατών το τοποθετούν μεταξύ του γερμανικού "κατεστημένου" (όπως είναι το Audi A4 και η BMW σειράς 3). Ωστόσο σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων δε δημιουργεί νέα πρότυπα στην κατηγορία. Εκτός από την ποιότητα, προσοχή έχει δοθεί και στο συνδυασμό πλαισίου - αναρτήσεων και γενικότερα στην οδική συμπεριφορά και τη προσφερόμενη άνεση. Το νέο S40 διατίθεται με τρεις κινητήρες 1,8, 2,4 και 2,5Τ λίτρων ονομαστικής απόδοσης 125, 138 και 218 ονομαστικών ίππων αντίστοιχα και τιμές από 23.750, 26.500 και 38.150 ευρώ. Ο εξοπλισμός από τη βασική έκδοση Kinetic είναι πλούσιος καθώς περιλαμβάνονται ABS, έξι αερόσακοι, DSTC (Σύστημα Ελέγχου της Δυναμικής Συμπεριφοράς), αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα και όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις. Παράλληλα είναι διαθέσιμο και με κίνηση σε όλους τους τροχούς (S40 2,5T AWD με τιμή από 40.650 ευρώ), καθώς και σε στέισον βάγκον (V50) με τους ίδιους κινητήρες και τιμή από 25.520 ευρώ.
Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη υγρών κρυστάλλων (προαιρετικός εξοπλισμός) για το σύστημα πλοήγησης ή για το DVD Player.

Η υποδοχή του κλειδιού είναι τοποθετημένη στο ταμπλό και όχι στην κολόνα του τιμονιού όπως συνήθως, στοιχείο το οποίο μειώνει τις πιθανότητες τραυματισμού στο πόδι σε ενδεχόμενο σύγκρουσης.

Μας άρεσε
Η υψηλή ποιότητα κατασκευής. Η πολύ καλή ηχομόνωση και άνεση.
Δε μας άρεσε
Το μικρό άνοιγμα του χώρου αποσκευών. Θα θέλαμε το Geartronic να επιτυγχάνει πιο άμεσα τις αλλαγές των ταχυτήτων.
Άφθονη ισχύς
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2,5 λίτρων έχει υψηλές επιδόσεις και πολιτισμένη λειτουργία.
Ο μεγαλύτερος σε κυβισμός υπερτροφοδοτούμενος 5κύλινδρος κινητήρας των 2,5 λίτρων της έκδοσης Τ5 χαρίζει στο βαρύ αμάξωμα υψηλές επιδόσεις, επιταχύνοντάς στο άμεσα τόσο από στάση, όσο και σε μία προσπέραση, ωστόσο έχει μία μικρή υστέρηση απόκρισης στις χαμηλές στροφές. Το μηχανικό αυτό σύνολο ανεβάζει εύκολα στροφές μέχρι την κόκκινη περιοχή, ενώ η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη, παρουσιάζοντας παράλληλα χαμηλή ένταση παραγόμενου θορύβου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με το 5τάχυτο σειριακού τύπου κιβώτιο ταχυτήτων Geartronic (με επιπλέον κόστος 2.300 ευρώ, ενώ παράλληλα διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων). Οι αλλαγές των σχέσεων μετάδοσης γίνονται είτε με το "κλασικό" αυτόματο τρόπο στο πρόγραμμα D, είτε χειροκίνητα με τη μετακίνηση του επιλογέα πάνω για ανέβασμα ταχύτητας και κάτω για κατέβασμα. Η αμεσότητα που παρουσιάζει και στις δύο περιπτώσεις θα θέλαμε να ήταν καλύτερη.

 
 Volvo S40 T5
Εσωτερικό
Χώροι επιβατών - αποσκευών
Στο δρόμο