Η κορυφαία μέχρι στιγμής επίδοση στις δοκιμές του Euro NCAP ανήκει στο Renault Megane σε ό,τι αφορά την κλάση των μικρομεσαίων.
O κύριος όγκος των οχημάτων της μικρομεσαίας κλάσης έχει βαθμολογηθεί με τέσσερα αστέρια, τρία οχήματα έχουν βαθμό τριών αστέρων και ένα έχει την ανώτατη μέχρι στιγμής βαθμολογία των πέντε αστέρων. Το εν λόγω όχημα είναι το Renault Megane το οποίο κυρίως λόγω της επίδοσής του στη μετωπική δοκιμή σύγκρουσης βρίσκεται στην κορυφή του σχετικού πίνακα. Κι αυτό γιατί η απόλυτη επίδοση (100% και 18 βαθμοί) στην πλευρική σύγκρουση έχει επιτευχθεί από αρκετά άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα. Το πλαίσιο του Megane αποδείχτηκε ιδιαίτερα στιβαρό ενώ ιδιαίτερη μνεία γίνεται στα συστήματα συγκράτησης και ειδικά στους διπλούς προεντατήρες και τους περιοριστές φορτίου στις εμπρός ζώνες. Στη δεύτερη θέση με τρεις βαθμούς λιγότερους βρίσκεται το Peugeot 307 το οποίο επίσης επαινέθηκε από το Euro NCAP για τη στιβαρότητα του πλαισίου του, ωστόσο τμήματα πίσω από το ταμπλό καθώς και η στιγμιαία επαφή του στήθους του οδηγού με το τιμόνι δημιούργησαν κινδύνους τραυματισμών. Αντίστοιχο κίνδυνο "αντιμετώπισε" και ο συνοδηγός λόγω επαφής του κεφαλιού του με το ταμπλό. Τρίτο κατά σειρά ασφαλέστερο είναι το Audi A3 το οποίο διατήρησε σε πολύ καλή κατάσταση το πλαίσιό του. Ο οδηγός κινδύνεψε από τραυματισμό στα γόνατα ενώ σχετικά υψηλή ήταν η πίεση που ασκήθηκε στο σώμα. Να σημειωθεί ότι Audi A3 έχει κερδίσει και τρία αστέρια στη νέα αξιολόγηση για την προστασία των παιδιών.
Το Peugeot 307 έχει πετύχει μια πολύ υψηλή επίδοση στις δοκιμές του Euro NCAP ενώ διαθέτει και πλούσιο εξοπλισμό στον τομέα αυτό.
Το Audi A3 επέδειξε ασφαλή συμπεριφορά ειδικά σε πλευρικές συγκρούσεις όπως και τέσσερα ακόμη οχήματα που αξιολογήθηκαν με το 100% των βαθμών.
Τα αυτοκίνητα με την καλύτερη παθητική ασφάλεια ανά κατηγορία