Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/9/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/9/2004
Θέματα αγοράς mtx
Παντός εδάφους και…τσέπης
Honda HR-V 3d 1,6 VS Suzuki Grand Vitara 1,6
Στο δρόμο : Υπεροχή του Honda στην άσφαλτο - πιο "σκληροτράχηλο" το Suzuki
Οι διαφορές που παρουσιάζουν στα οδικά τους χαρακτηριστικά το HR-V και το Grand Vitara γίνονται άμεσα αισθητές στον οδηγό. Το Honda έχει πιο "ασφάλτινο" χαρακτήρα, καθώς τόσο η δομή των αναρτήσεων όσο και ο τύπος των ελαστικών είναι όμοια με τα αντίστοιχα επιβατικού οχήματος. Αμφότερα τα μοντέλα παρουσιάζουν πολύ καλή ευελιξία και φιλικότητα στις αστικές μετακινήσεις. Περισσότερη άνεση κατά το πέρασμα από κακής ποιότητας ασφαλτοτάπητα προσφέρει το Honda, καθώς στο Suzuki ο πίσω άξονας εμφανίζει αναπηδήσεις σε διαδοχικές και κυρίως εγκάρσιες ανωμαλίες. Το χαρακτηριστικό αυτό γίνεται άμεσα αισθητό και στον αυτοκινητόδρομο, όπου η σταθερότητα του Suzuki σε υψηλές ταχύτητες δεν είναι ανάλογη του Honda, εξαιτίας και του μικρού μεταξονίου (Grand Vitara 2.200 χιλ., HR-V 2.350 χιλ.). Η λαμβάνουσα αίσθηση, όπως και η αμεσότητα από το σύστημα διεύθυνσης, είναι καλύτερες στο Honda, όπως και ο έλεγχος γενικότερα του αμαξώματος σε ενδεχόμενη τάση αποσταθεροποίησης από την επιθυμητή πορεία.Εκτός δρόμου η κατάσταση είναι διαφορετική. Για το κοινό που θα θελήσει να κινηθεί πέρα των πατημένων χωμάτινων διαδρομών (όπου το Honda είναι πιο άνετο), το Suzuki αποτελεί καλύτερη επιλογή. Οι μικροί πρόβολοι του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων και τη δυνατότητα επιλογής κοντών σχέσεων μετάδοσης, δίνουν τη δυνατότητα κίνησης σε έντονες εδαφικές ανωμαλίες. Το Honda σε ανάλογες καταστάσεις δεν θα τα βγάλει εις πέρας, άλλωστε δεν προορίζεται για τέτοιες συνθήκες κίνησης.
Εσωτερικό : Σύγχρονη αισθητική και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής
To ταμπλό του Suzuki αποπνέει στιβαρή αίσθηση και παράλληλα είναι μοντέρνο αισθητικά.
Τα δύο ιαπωνικά αυτοκίνητα εμφανίζουν σύγχρονα στοιχεία στο εσωτερικό τους κερδίζοντας τις πρώτες εντυπώσεις των υποψήφιων αγοραστών. Στο Honda συναντώνται πιο πολλές επίπεδες επιφάνειες, ενώ τα ημικύκλια που σχηματίζονται πάνω από τον πίνακα οργάνων χαρίζουν μία σπορτίφ νότα. Τα σκληρά πλαστικά είναι καλής ποιότητας, ενώ προσεγμένες είναι οι συνδέσεις μεταξύ των επιμέρους επιφανειών. Ο οδηγός του Honda θα εξοικειωθεί άμεσα με τις θέσεις και τις λειτουργίες των διαφόρων διακοπτών, ενώ παράλληλα θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης. Στο ταμπλό του Grand Vitara υπάρχουν περισσότερες καμπύλες, ενώ κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η φαρδιά κεντρική κονσόλα. Τα πλαστικά στο ταμπλό είναι σκληρά και η στιβαρή συναρμολόγησή τους εγγυάται απουσία τριγμών κατά τη κίνησή του οχήματος. Η θέση οδήγησης είναι καλή, όπως και η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων. Επίσης βολικός είναι ο σχετικά ψηλά τοποθετημένος επιλογέας ταχυτήτων. Ευχάριστο στοιχείο στο διάκοσμο αμφότερων των αυτοκινήτων αποτελούν οι επενδύσεις στο χρώμα του αλουμινίου κυρίως στην κεντρική κονσόλα.
Χώροι επιβατών - αποσκευών : Πιο άνετες μετακινήσεις για τους πίσω επιβάτες του HR-V
Το HR-V έχει πιο άνετους χώρους, όπως και μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ.
Το μεγαλύτερο μήκος του αμαξώματος, όπως και το μεταξόνιο του Honda έναντι του Suzuki, έχουν άμεσο αντίκτυπο στους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Τα άτομα που θα φιλοξενηθούν στον πίσω χώρο της καμπίνας του HR-V έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο διαθέσιμο πλάτος, ενώ παράλληλα η απόσταση μεταξύ των εμπρός και του πίσω καθίσματος είναι μεγαλύτερη. Αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα για τον οδηγό και το συνεπιβάτη κυρίως, υπάρχουν και στα δύο οχήματα, ωστόσο στο Honda είναι περισσότεροι. Τέλος, όσον αφορά το χώρο αποσκευών, το HR-V έχει πάλι προβάδισμα, χωρίς ωστόσο ο συνολικός του όγκος (285 λτ.) να επαρκεί για τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων.
Κινητήρες
Οι κινητήρες των 1,6 λτ. του HR-V και του Grand Vitara κινούν με άνεση τα αμαξώματά τους. Το μηχανικό σύνολο του Honda είναι πιο ισχυρό κατά 10 ίππους και κερδίζει χωρίς μεγάλη διαφορά σε επιδόσεις (εκτός από τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η ταχ.) το πιο οικονομικό σε κατανάλωση Suzuki. Πιο εύστροφο και με καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας γενικότερα είναι το μηχανικό σύνολο του Honda, καθώς το μοτέρ του Grand Vitara εμφανίζει περισσότερη τραχύτητα όσο οι ρυθμοί περιστροφής αυξάνονται. Παράλληλα ο επιλογέας των ταχυτήτων του HR-V κερδίζει σε αίσθηση, ωστόσο και του Suzuki δεν κουράζει στις συχνές αλλαγές.
Συστήματα 4x4
Το Grand Vitara διαθέτει μόνιμη κίνηση στους πίσω τροχούς. Μέσω του δεύτερου επιλογέα ταχυτήτων εμπλέκεται η μόνιμη τετρακίνηση, ενώ παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων μετάδοσης. Στο HR-V η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Σε περίπτωση που χάσουν τη πρόσφυσή τους, αυτομάτως μέσω ενός συνεκτικού συμπλέκτη μεταφέρεται ένα ποσοστό της ροπής και στους πίσω τροχούς.
Honda HR-V 3d 1,6
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΝ : Ποιότητα κατασκευής, χαρακτηριστικά λειτουργίας κινητήρα, αξιοπιστία, οδική συμπεριφορά, άνεση
ΠΛΗΝ : Εκτός δρόμου δυνατότητες, μικρός χώρος αποσκευών, ελαφρύ τιμόνι, "ιδιαίτερη" αισθητική

Suzuki Grand Vitara 1,6
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΝ : Ποιότητα κατασκευής, αξιοπιστία, εκτός δρόμου δυνατότητες, μεταπωλητική αξία, εικόνα εσωτερικού
ΠΛΗΝ : Αναπηδήσεις πίσω άξονα στις ανωμαλίες των δρόμων, διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, τραχύτητα κινητήρα

 
 Τα πιο προσιτά σε τιμή εκτός δρόμου αυτοκίνητα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Daihatsu Terios 1,3 VS Lada Niva 1,7 VS Suzuki Jimny 1,3
Honda HR-V 3d 1,6 VS Suzuki Grand Vitara 1,6