Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/3/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/3/2006
ΔΙΑΦΟΡΑ
Σύστημα προστασίας πεζών του Citroen C6
Το καινοτόμο σύστημα Actine Bonnet System, που εφοδιάζει το νέο Citroen C6, εξασφαλίζει το μέγιστο μέχρι στιγμής μέσο προστασίας για τους πεζούς.
Κατά καιρούς παρουσιάζονται νέα συστήματα για την προστασία των πεζών, εκφράζοντας την τάση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας να στραφεί και προς αυτή την κατεύθυνση. Ως πρώτη υλοποίηση μιας τέτοιας ιδέας παρουσιάστηκε από τη Citroen, η οποία εφοδιάζει τη ναυαρχίδα της, το C6. Το σύστημα ονομάζεται Active Bonnet System και έχει την ιδιότητα να ανασηκώνει το εμπρόσθιο καπό κατά 65 χλστ. σε περίπτωση σύγκρουσης.Συνήθως, ο τραυματισμός ή ακόμα και ο θάνατος του πεζού, που τον χτυπάει αυτοκίνητο, επέρχεται μετά από επαφή του κεφαλιού του με το μπλοκ του κινητήρα και όχι με το ίδιο το καπό, αφού η δύναμη που ασκείται σε εκείνο, τη συγκεκριμένη στιγμή, είναι μεγαλύτερη από όσο μπορεί να αντέξει. Το καινοτόμο σύστημα της Citroen, ακριβώς γι' αυτό το λόγο, ανασηκώνει το καπό, αυξάνοντας την απόσταση μεταξύ του κεφαλιού του πεζού και του κινητήρα. Το σύστημα χρησιμοποιεί οπτική ίνα, που βρίσκεται στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα (1 και 2), ενώ η κεντρική μονάδα (3), μέσω πυροτεχνικού μηχανισμού, ενεργοποιεί την εκτίναξη του καπό, με την όλη διαδικασία να γίνεται μέσα σε 4 εκ. του δευτερολέπτου.
Με λίγα λόγια
• Ανασήκωση του καπό κατά 65 χλστ.
• Διαδικασία ανασήκωσης μέσα σε 4 εκ. του δευτερολέπτου
• Το Citroen C6 απέσπασε την καλύτερη βαθμολογία από το Euro NCAP στην προστασία πεζών.
Μέσω αυτού του συστήματος, το Citroen C6 απέσπασε την υψηλότερη βαθμολογία στη συγκεκριμένη διαδικασία από το Euro NCAP, με συνολική βαθμολογία 28 βαθμών (4 αστέρων) και ποσοστό επιτυχίας 78%.