Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/8/2008
Θέματα αγοράς mtx
Ξεχώρισαν...
Suzuki Splash 1,2
Διαβάστηκε από 14551 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/8/2008
Splash attacks
Η κατηγορία των σούπερ μίνι αυτοκινήτων βάλλει ριπές στο νεόφερτο Suzuki Splash, το οποίο αντεπιτίθεται, με βασικά του όπλα τη νεανική σχεδίαση και τη συνολική αναβάθμιση σε σχέση με το παρελθόν.
Η Suzuki πραγματοποιεί ένα νέο ξεκίνημα στα αυτοκίνητα πόλης με το ολοκαίνουργιο μοντέλο Splash, το οποίο όχι μόνο το όνομα δεν κράτησε από το προκάτοχο Wagon R+, αλλά και τίποτα άλλο ουσιαστικά. Πρώτα απ' όλα μεγάλωσε αισθητά σε διαστάσεις και μεταπήδησε από την κατηγορία των μίνι σε αυτή των σούπερ μίνι, ενώ απέκτησε πιο κομψή… σιλουέτα και μία συνολική βελτίωση.
Νεανικό και "χαριτωμένο"
H εξωτερική σχεδίαση του Splash παρουσιάζει ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και αφήνει στο παρελθόν την τετραγωνισμένη αισθητική του Wagon R+, γεγονός στο οποίο έχουν συμβάλλει με τη σειρά τους η αύξηση του μήκους και πλάτους και η μείωση του ύψους του αμαξώματος. Από μπροστά το νέο αυτοκίνητο της ιαπωνικής φίρμας θυμίζει το Swift (με το οποίο κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής, στο εργοστάσιο της Ουγγαρίας), ενώ εκεί που συγκεντρώνει περισσότερο ενδιαφέρον είναι πίσω, στα φωτιστικά σώματα και στο "κόψιμο" της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Εξωτερικές διαστάσεις
Μήκος: 3.715 χλστ. (+215), πλάτος: 1.680 χλστ. (+60), ύψος: 1.590 χλστ. (-110) και μεταξόνιο: 2.360 χλστ.
*Σε παρένθεση οι διαφορές σε σχέση με το Wagon R+.
ΣΥΝ & ΠΛΗΝ
(+): Η σχεδίαση του αμαξώματος του Splash είναι "φρέσκια" και ελκυστική απέναντι στο νεανικό κυρίως κοινό που απευθύνεται.
(-): Πιο ξεχωριστό αισθητικό στοιχείο αποτελούν τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ, όπως και το "κόψιμο" της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Εσωτερικό: Σύγχρονο, πρακτικό και με καλή ποιότητα
Ο θάλαμος επιβατών του Splash κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τη νεανική του αισθητική, ενώ τα στοιχεία που προσελκύουν τα βλέμματα είναι η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας με τον ψηλά τοποθετημένο επιλογέα των ταχυτήτων, το μεγάλο ταχύμετρο και το ξεχωριστά τοποθετημένο στροφόμετρο στο ταμπλό. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ 4 χρωμάτων σε επενδύσεις και στο ταμπλό, αν και στο αυτοκίνητο της δοκιμής ο μουντός σκουρόχρωμος διάκοσμος δεν ταίριαζε με το μοντέρνο στιλ του αυτοκινήτου. Ποιοτικά, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί ξεχωρίζουν περισσότερο για την καλή συναρμογή τους, παρά για την υφή τους, όπως είναι αυτό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό. Όσον αφορά στην εργονομία είναι πολύ καλή, αφού όλα τα χειριστήρια και ο επιλογέας των ταχυτήτων βρίσκονται σε βολικές θέσεις, ενώ την εύρεση της κατάλληλης θέσης οδήγησης διευκολύνουν το ρυθμιζόμενο καθ' ύψος κάθισμα του οδηγού και το τιμόνι. Επίσης, την πρακτικότητα ενισχύουν με τη σειρά τους οι αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι στο ταμπλό, στις πόρτες και ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα.
Χώροι: Ικανοποιούν χωρίς να ξεχωρίζουν
Σε επίπεδο προσφερόμενων χώρων, το Splash είναι σε θέση να φιλοξενήσει με ικανοποιητικές ανέσεις 4 ενήλικα άτομα, τα οποία κάθονται ψηλά στα όχι και τόσο αναπαυτικά καθίσματα. Πιο βολικά θα νιώσουν ο οδηγός και ο συνεπιβάτης, λόγω του αρκετού ωφέλιμου πλάτους και του άφθονου ύψους, ενώ στο πίσω τμήμα της καμπίνας, το διαθέσιμο πλάτος, ύψος και ο αέρας για τα γόνατα θα μπορούσαν να ήταν μεγαλύτερα, βάσει των εξωτερικών διαστάσεων. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το μικρό πορτ μπαγκάζ των 178 λτ., κάτω από το δάπεδο του οποίου υπάρχει ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 36 λτ. Ωστόσο, με την εύκολη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος αποσκευών, συνολικού όγκου 625 λτ.
Στο δρόμο: Σταθερό και σίγουρο με “σφιχτή” αίσθηση
Μεταξύ των πιο θετικών στοιχείων του Splash είναι πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, η οποία "απέχει" αισθητά σε σύγκριση με του προγενέστερου Wagon R+. Τα μεγαλύτερα μετατρόχια, το νέο πλαίσιο, το χαμηλότερο ύψος του αμαξώματος και η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα -αντί του άκαμπτου- είναι μερικά στοιχεία που έχουν συνδράμει σε αυτή την αναβάθμιση. Ακόμη δεν έχει χάσει την ευκολία που παρέχει στην οδήγηση και στους χειρισμούς γενικότερα, ενώ, πρόσθετα, τα μεγάλα εμπρός κυρίως παράθυρα, οι ευμεγέθεις καθρέφτες και τα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα ευνοούν την ορατότητα. Ωστόσο, εκεί που μειονεκτεί εν μέρει είναι στην άνεση, καθώς τα εμπρός καθίσματα είναι σκληρά, ενώ η ανάρτηση κάνει αισθητές στους επιβάτες πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος, γεγονός που δε συμβαδίζει με τον αστικό του προσανατολισμό. Μετακινήσεις εκτός του "κλεινού άστεως" θα πραγματοποιηθούν με ασφάλεια, αφού στην ευθεία το αμάξωμά του παραμένει σταθερό και δε δημιουργεί τάσεις ανασφάλειας, ενώ στις στροφές τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και οι αντιδράσεις του είναι ομαλές και ελεγχόμενες, ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς ή σε άτσαλες "τιμονιές". Όσον αφορά στο τιμόνι, ικανοποιεί με την αμεσότητα και το βάρος του, όχι όμως και με την πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού και, τέλος, τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα.
Κινητήρας: Δυνατός και οικονομικός
Το μηχανικό σύνολο των 1,2 λτ. με τους 88 ίππους και τα 120 Nm ροπής στο δυναμόμετρο (έναντι 86 ίππων και 114 Nm ροπής σύμφωνα με την Suzuki) έχει αρκετό νεύρο και θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα, στοιχεία τα οποία, σε συνδυασμό με τη βολική θέση του επιλογέα των ταχυτήτων με τις κοντές διαδρομές και την καλή -αν και σφιχτή- αίσθηση, εκτιμώνται στις αστικές μετακινήσεις. Στην επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ./ώρα εμφανίζει το χαμηλότερο χρόνο στην κατηγορία των σούπερ μίνι, όχι όμως και στις ρεπρίζ, λόγω της απόδοσης της ροπής σε υψηλές στροφές και της σχετικά αραιής διάταξης των σχέσεων μετάδοσης. Παράλληλα, το εν λόγω μοτέρ διακρίνεται για την ευκολία του ν' ανεβάζει στροφές και τη χαμηλή κατανάλωση, ενώ μειονεκτεί ως προς τον αισθητό θόρυβο που παράγει και φτάνει στην καμπίνα των επιβατών.
Με 4 αστέρια στα crash tests
To αμάξωμα του Splash διαθέτει ενισχύσεις από ατσάλι υψηλής αντοχής σε καίρια σημεία και ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης. Οι αερόσακοι που μπορεί να εφοδιαστεί, είναι ζεύγη μετωπικών, πλευρικών και οροφής, ενώ οι εμπρός ζώνες ασφαλείας περιλαμβάνουν προεντατήρες και περιοριστές φορτίων. Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP έχει λάβει 4 αστέρια και 30 βαθμούς, από τους οποίους οι 13 αφορούν στην εμπρόσθια σύγκρουση και οι 16 στην πλευρική.

 
 TA ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΣΑΜΕ ΦΕΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Hyundai i10 1,1
Νέο Opel Agila 1,2
Suzuki Splash 1,2
Νέο Chevrolet Aveo 3d 1,2
Νέο Seat Ibiza 1,4 85 PS
Kia Pro_cee'd 1,6
Νέο Audi A4 1,8 TFSI
Citroen C5
Honda Accord 2,0
Nέο VW Passat CC 1,8 TSI 160ps
Subaru Forester 2,0 Χ
Τoyota Land Cruiser V8 4,5 D-4D
Citroen C-Crosser 2,4
Peugeot 4007 2,4