Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/8/2008
Θέματα αγοράς mtx
Ξεχώρισαν...
Citroen C5
Διαβάστηκε από 14551 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/8/2008
Μας κακομαθαίνετε, κύριε πρέσβη…
Ο νέος πρεσβευτής της Γαλλίας στη μεσαία κατηγορία, το καινούργιο C5, μας κακομαθαίνει με τις υψηλές ανέσεις που προσφέρει, μας γοητεύει με το κύρος και την πολυτέλεια που αποπνέει, ενώ παράλληλα μας προσελκύει με τηνπροσιτή του τιμή.
Η Citroen στη μεσαία κατηγορία έχει -αν μη τι άλλο- μακρόχρονη παράδοση και έχει παρουσιάσει πρωτοποριακές τεχνολογίες, όπως είναι τα περιστρεφόμενα φώτα και η υδροπνευματική ανάρτηση στο μοντέλο DS. Από κάθε γενιά δεν έλλειπε και κάτι το καινούργιο όχι μόνο σε τεχνολογία, αλλά και σε σχεδίαση, για να φτάσουμε σήμερα στον εντελώς καινούργιο εκπρόσωπό της, το δεύτερης γενιάς C5.
Με δυναμική και κομψή αισθητική
Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Citroen παρουσιάζει μεσαίο αυτοκίνητο με σεντάν αμάξωμα και όχι χάτσμπακ με μεγάλη 5η πίσω πόρτα, όπως στο παρελθόν, χωρίς, ωστόσο, να ακολουθεί την κλασική αισθητική των τριών όγκων, όπως συνηθίζεται. Αντιθέτως, το νέο C5 με το μακρύ εμπρός τμήμα, την επιθετική όψη, την έντονη κλίση της οροφής και το υπερυψωμένο πίσω καπό με την ακμή στο τελείωμά του προσεγγίζει περισσότερο τα αισθητικά πρότυπα των κουπέ. Ως σύνολο, το νέο γαλλικό αυτοκίνητο είναι όμορφο και επιβλητικό, γεγονός στο οποίο συμβάλλουν με τη σειρά τους και οι αυξημένες εξωτερικές του διαστάσεις.
Συν & πλην
(+): Άνεση ανάρτησης - καθισμάτων, σχεδίαση, ασφάλεια, σταθερότητα στο δρόμο, προσεγμένη ποιότητα, τιμή - εξοπλισμός, ποιότητα κύλισης
(-): Απόδοση - επιδόσεις κινητήρα, βάρος αμαξώματος, εργονομία ορισμένων χειριστηρίων, λίγες θήκες για μικροαντικείμενα, εσωτερικό ύψος πίσω
Εσωτερικό: Προσεγμένη ποιότητα και μοντέρνο ντιζάιν
Ποιότητα
Η προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα κατασκευής αποτελεί μαζί με τη σχεδίαση τα πιο θετικά στοιχεία του εσωτερικού. Για το πάνω μέρος του ταμπλό έχει χρησιμοποιηθεί ένα παχύ αφρώδες πλαστικό με ευχάριστη υφή, το οποίο συναντάται και σ' ένα τμήμα των θυρών. Επίσης, και τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν σε ποιότητα, όπως επίσης ισχύει για το φινίρισμα και τη συναρμογή των επιμέρους επιφανειών.
Εργονομία
Σε αυτό τον τομέα υπάρχουν τα περισσότερα ελαττώματα που συναντά κανείς στο εσωτερικό του νέου C5. Το πρώτο στοιχείο που κατά πάσα πιθανότητα θα αναζητήσει ο οδηγός και δε θα ικανοποιηθεί, είναι κάποια θέση για να τοποθετήσει ένα ποτήρι ή μικρό μπουκάλι, αφού υπάρχει μόνο ένας πτυσσόμενος, όχι βολικός δακτύλιος μέσα στο υποβραχιόνιο. Κάτι που δε συμβαδίζει με τον οικογενειακό και "ταξιδιάρικο" χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παράλληλα και οι επιμέρους αποθηκευτικοί χώροι είναι μικροί, όπως αυτοί στην κεντρική κονσόλα και στις πόρτες. Από πλευράς εργονομίας, οι πολλοί επιμέρους διακόπτες στο κεντρικό τμήμα του τιμονιού δεν είναι πρακτικοί, μεταξύ των οποίων είναι και αυτοί για την κόρνα. Ακόμα, το πλήκτρο για τα αλάρμ είναι τοποθετημένο μακριά από τον οδηγό, καθώς βρίσκεται μπροστά από το συνοδηγό. Τέλος, η θέση οδήγησης ικανοποιεί σε γενικές γραμμές μετά από λίγο ψάξιμο, ενώ θα ήταν προτιμότερο η κλίση της πλάτης να μην ήταν "σκαλωτή".
Σχεδίαση
Ενδιαφέρουσα παρουσιάζεται η αισθητική του θαλάμου των επιβατών στο νέο C5, τόσο όσον αφορά στο ταμπλό, το οποίο μοιάζει σαν να χωρίζεται σε τρία επίπεδα, όσο και στις επενδύσεις των θυρών. Ξεχωριστή σχεδίαση έχουν με τη σειρά τους ο πίνακας οργάνων με τις τρεις κοιλότητες και τις ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις, το τιμόνι με το σταθερό κέντρο και οι αεραγωγοί με το διαφορετικό σχήμα από την πλευρά του οδηγού και συνοδηγού.
Χώροι: Ευρύχωρο εσωτερικό και μέτριο πορτ μπαγκάζ
Στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες, το νέο C5 παρουσιάζεται άνετο, αφού είναι σε θέση να μεταφέρει 5 ενήλικα άτομα χωρίς παραχωρήσεις. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης έχουν στη διάθεσή τους αυξημένο πλάτος, ενώ θα εκτιμήσουν παράλληλα τα μεγάλα, αναπαυτικά και με πολύ καλή πλευρική στήριξη καθίσματα. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας, το πλάτος, χωρίς να είναι από τα πιο μεγάλα της κατηγορίας, είναι αρκετό για 3 ενήλικους, οι οποίοι δε θα συναντήσουν πρόβλημα με τον αέρα για τα γόνατα και τα κάτω άκρα, χάρη και στο επίπεδο σχεδόν δάπεδο, αλλά σε περίπτωση που είναι ψηλοί, ίσως να ενοχληθούν από τη χαμηλή οροφή. Για τις αποσκευές, ο αντίστοιχος χώρος έχει χωρητικότητα 439 λτ. (με κανονική ρεζέρβα), τιμή που είναι αισθητά μικρότερη σε σχέση με άλλων άμεσα ανταγωνιστικών μεσαίων αυτοκινήτων (π.χ. Ford Mondeo 4d 540 λτ., VW Passat 565 λτ. και Mazda 6 519 λτ.).
Κινητήρας: Αρκετό βάρος για τους 121 ίππους
Το μηχανικό σύνολο των 1,8 λτ., το οποίο αποτελεί τη βάση και στο νέο C5, έχει χαμηλή σχετικά απόδοση (121 ίπποι στο δυναμόμετρο έναντι 127 εργοστασιακών), ενώ πρόσθετα έρχεται αντιμέτωπο με τους 1,5+ τόνους, που ζυγίζει το αυτοκίνητο. Το αποτέλεσμα είναι οι μέτριες επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και οι εν κινήσει, συγκριτικά με άλλα 1.800άρια μεσαία, γεγονός που αντιλαμβάνεται άμεσα ο οδηγός. Ο τελευταίος θα πρέπει να πατάει συνεχώς βαθιά το γκάζι, καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει σε αξιοπρεπείς ρυθμούς από τις 4.000 σ.α.λ. περίπου και άνω. Από τις μεσαίες στροφές και κάτω το τράβηγμα είναι μέτριο, γεγονός που γίνεται περισσότερο αισθητό όταν λειτουργεί και ο κλιματισμός. Ωστόσο, το θετικό στοιχείο είναι ότι το μοτέρ ανεβάζει με προθυμία στροφές και φτάνει εύκολα σχετικά στην κόκκινη περιοχή, αυξάνοντας όμως έτσι την κατανάλωση και τον παραγόμενο θόρυβο που εισέρχεται στο εσωτερικό. Τέλος, όσον αφορά στο 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, η καλή διάταξη των σχέσεων βοηθάει εν μέρει να δώσει την απαραίτητη ζωντάνια, όμως ο αντίστοιχος επιλογέας έχει μακριές διαδρομές και είναι χαλαρός στις αλλαγές.
Τεχνολογία
Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής πορείας (AFIL)
Το εν λόγω σύστημα με το οποίο μπορεί να εφοδιαστεί το νέο C5 ουσιαστικά "διαβάζει" τη διαγράμμιση του δρόμου. Έτσι, σε περίπτωση που ο οδηγός αλλάξει πορεία χωρίς να χρησιμοποιήσει το φλας και σε ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα, ενεργοποιείται αυτομάτως ένας μηχανισμός δόνησης στο κάθισμά του, έτσι ώστε να τον "αφυπνίσει" και να επαναφέρει το αυτοκίνητο στην επιθυμητή του πορεία.
Αισθητήρας υπολογισμού διαθέσιμου χώρου για Parking
Το σύστημα αυτό λειτουργεί σε συνδυασμό με τους εμπρός αισθητήρες στάθμευσης και υπολογίζει αυτομάτως, αν το αυτοκίνητο χωράει να παρκάρει σε συγκεκριμένο χώρο. Θέσεις στάθμευσης με μήκος από 3 έως 8 μέτρα μπορούν να υπολογιστούν, εφ' όσον η ταχύτητα του κινούμενου αυτοκινήτου δεν ξεπερνάει τα 20 χλμ./ώρα.
Υδροενεργητική ανάρτηση Hydractive III +
Η ανάρτηση Hydractive III + περιλαμβάνει δύο ρυθμίσεις σκληρότητας, οι οποίες μεταβάλλονται είτε με το πάτημα ενός πλήκτρου είτε αυτόματα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, αφού με τη βοήθεια αισθητήρων λαμβάνονται στοιχεία από διάφορες παραμέτρους (γωνία στροφής τιμονιού, θέση γκαζιού, φρενάρισμα, ταχύτητα στροφής τιμονιού κ.λπ.). Η ανάρτηση διατηρεί πάντα σταθερή την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, ενώ χαμηλώνει αυτόματα για καλύτερη αεροδυναμική και σταθερότητα, όταν το αυτοκίνητο κινείται στην ευθεία. Παράλληλα, στην έκδοση Tourer, υπάρχει διακόπτης στο χώρο αποσκευών, απ' όπου μπορεί να χαμηλώσει το κατώφλι του πορτ μπαγκάζ για καλύτερη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών.
Αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο
Στις εκδόσεις με υδροενεργητική ανάρτηση Hydractive III περιλαμβάνεται και αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο, το οποίο ενεργοποιείται μόλις σβήσει ο κινητήρας και το απελευθερώνει μόλις το αυτοκίνητο ξεκινήσει να κινείται. Παράλληλα, διαθέτει και λειτουργία υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, καθώς σε δρόμο με κλίση μεγαλύτερη από 3% το σύστημα κρατά το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο για 2 δευτερόλεπτα, έτσι ώστε να μην κυλήσει προς τα πίσω.
Στο δρόμο: Υψηλή άνεση και σταθερότητα
Το νέο C5 με τον κινητήρα των 1,8 λτ., ανεξαρτήτως έκδοσης εξοπλισμού, δεν εφοδιάζεται προς το παρόν με την υδροενεργητική ανάρτηση Hydractive III, η οποία περιλαμβάνεται στα μοντέλα με τα μηχανικά σύνολα βενζίνης των 2,0 και 3,0 λτ. (καθώς και με τους ντίζελ των 2,0 2,2 και 2,7 λτ.). Ωστόσο, το νέο μεσαίο Citroen με τη "μεταλλική" ανάρτηση, όπως ονομάζεται από τη γαλλική φίρμα, παρουσιάζεται ασφαλές στο δρόμο και πάνω απ' όλα διακρίνεται για τα κορυφαία επίπεδα άνεσης. Αυτό εκτιμάται από τον οδηγό με το που θα διανύσει τα πρώτα μέτρα με το νέο C5, αφού δε θα τον ενοχλήσουν οι μύριες ανωμαλίες των δρόμων, οποίες φιλτράρονται αποτελεσματικά από τη μαλακή σε ρύθμιση ανάρτηση του αυτοκινήτου, διατηρώντας την άνεση σε υψηλά επίπεδα, σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά καθίσματα. Μόνο κάποιες μεγάλες λακκούβες και έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα περάσουν στο εσωτερικό πιο πολύ ακουστικά με τη μορφή χτύπου, παρά ως κραδασμός. Παράλληλα, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης των τροχών και η γενικότερα προσεγμένη ηχομόνωση δίνουν την εντύπωση στους επιβαίνοντες, ότι το αυτοκίνητο δεν πατάει στην άσφαλτο αλλά σε ένα στρώμα αέρα. Στοιχείο που είναι θετικό σε μεγάλες ευθείες και στις μακρινές μετακινήσεις γενικότερα, καθώς οι επιβαίνοντες ταξιδεύουν ανενόχλητοι και φτάνουν στον τελικό τους προορισμό ατσαλάκωτοι. Από την άλλη όμως, υπάρχει και η αρνητική πλευρά, ως προς την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός, η οποία είναι φιλτραρισμένη και αποστειρωμένη. Θετικά είναι τα σχόλια για το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβαλλόμενη ηλεκτρική υποβοήθηση, η οποία βαραίνει όσο αυξάνεται η ταχύτητα του οχήματος και μεταφέρει στα χέρια του οδηγού την απαραίτητη πληροφόρηση για τη θέση των τροχών σε μια διαδρομή με στροφές. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός αντιλαμβάνεται το αυξημένο βάρος και τον όγκο του αμαξώματος, το οποίο εμφανίζει κάποιες αισθητές κλίσεις. Παράλληλα, σε πιο πιεσμένους ρυθμούς, το νέο C5 έχει τάσεις υποστροφής, ενώ και με άφημα του γκαζιού στην κορυφή της στροφής θα γλιστρήσει το πίσω μέρος του, λόγω της κακής κατανομής του βάρους (61% στον εμπρός άξονα και 39% στον πίσω), χαρακτηριστικά που εξαλείφονται με την επέμβαση του ΕSP.
Παθητική ασφάλεια: 5 αστέρια
Υψηλά είναι τα επίπεδα παθητικής ασφάλειας που προσφέρει το νέο μεσαίο αυτοκίνητο της Citroen, το οποίο στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP έχει λάβει 5 αστέρια και 35 βαθμούς (15 β. στην πλαγιομετωπική, 16 β. στην πλευρική και από 2 β. στην πλευρική πρόσκρουση με στύλο και για τους βομβητές των ζωνών ασφαλείας). Από το βασικό εξοπλισμό το νέο C5 περιλαμβάνει ζεύγη μετωπικών, πλευρικών και αερόσακων κεφαλής, καθώς και αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού, ενώ προαιρετικά εφοδιάζεται και με 2 ακόμη πίσω πλευρικούς αερόσακους.
Συμπέρασμα
Το πιο βασικό στοιχείο που κάνει το νέο μεσαίο μοντέλο της Citroen να ξεχωρίζει, δεν είναι άλλο από την κορυφαία άνεση που προσφέρει στο δρόμο. Παράλληλα, το νέο C5 έγινε πιο ελκυστικό και ενδιαφέρον αισθητικά και αναβαθμίστηκε σε ποιότητα κατασκευής σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο. Ακόμα προσφέρει φιλόξενους χώρους, αυξημένα επίπεδα ασφάλειας και πλούσιο βασικό εξοπλισμό σε συμφέρουσα τιμή, σε σχέση με άλλα 1.800άρια μεσαία.

 
 TA ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΣΑΜΕ ΦΕΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Hyundai i10 1,1
Νέο Opel Agila 1,2
Suzuki Splash 1,2
Νέο Chevrolet Aveo 3d 1,2
Νέο Seat Ibiza 1,4 85 PS
Kia Pro_cee'd 1,6
Νέο Audi A4 1,8 TFSI
Citroen C5
Honda Accord 2,0
Nέο VW Passat CC 1,8 TSI 160ps
Subaru Forester 2,0 Χ
Τoyota Land Cruiser V8 4,5 D-4D
Citroen C-Crosser 2,4
Peugeot 4007 2,4