Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/8/2008
Θέματα αγοράς mtx
Ξεχώρισαν...
Nέο VW Passat CC 1,8 TSI 160ps
Διαβάστηκε από 14551 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/8/2008
Cτιλ από το μέλλον
και Cυναίσθημα...
Τα κλασικά 4θυρα σεντάν μοντέλα δείχνουν πλέον έτοιμα να "υποστούν" τη δική τους "μετάλλαξη", είτε επειδή το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων γι αυτά σταδιακά εξασθενεί, είτε επειδή οι σχεδιαστές των εταιρειών εξέλιξαν τις τεχνικές και τις ιδέες τους. Σε αυτό το πλαίσιο, η Volkswagen είναι από τις πρώτες εταιρείες που τολμά να επενδύσει σε μία νέα υποκατηγορία, αυτή των 4θυρων κουπέ μοντέλων, τα οποία κατά τα φαινόμενα θα μας απασχολήσουν πολύ έντονα στο βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο μέλλον. Το πλεονέκτημα που προβάλλει ένα 4θυρο κουπέ έναντι ενός 4θυρου σεντάν, δεν είναι άλλο από τη φινέτσα και το συναίσθημα στη σχεδίαση. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση του Passat CC (όπου CC= Coupe Comfort), το οποίο καταφέρνει να ενσωματώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που έκαναν το σεντάν Passat ιδιαίτερα δημοφιλές, δηλαδή πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, ποιότητα κύλισης κ.λπ., αφήνοντας όμως στην άκρη την κάπως συντηρητική σχεδίαση. Με αυτά τα δεδομένα, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι το νέο Passat CC δεν είναι απλά μία νέα έκδοση του μεσαίου μοντέλου της VW. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με αυθεντικό χαρακτήρα, που στην ουσία προαναγγέλλει ξεκάθαρα το ύφος της μεσαίας κατηγορίας την επόμενη 15ετία.
Δεν είναι ο αντικαταστάτης του Passat
Στο σημείο αυτό οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι, για την ώρα τουλάχιστον, το νέο Passat CC δεν αποτελεί τον αντικαταστάτη του σεντάν Passat. Θα λανσάρεται παράλληλα με το σεντάν, απευθυνόμενο σε όσους δε νοιάζονται υποχρεωτικά για χώρους για 5 άτομα, αλλά αναζητούν κάτι πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά. Δική μας άποψη είναι πως στο μέλλον ίσως υπάρξει μόνο Passat CC στην γκάμα της VW.
Σε τι διαφέρει από το 4θυρο σεντάν Passat;
To Passat CC, όπως προείπαμε, διαφέρει σε πολλά και ουσιαστικά σημεία από το μεσαίο γερμανικό σεντάν. Αρχικά λόγος πρέπει να γίνει για την αισθητική. Στο εμπρόσθιο άκρο συναντάμε διαφορετικά φωτιστικά σώματα, νέα μάσκα, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα αλλά και ελαφρώς διαφοροποιημένο καπό. Φυσικά, εντελώς ανασχεδιασμένο είναι και το πίσω άκρο, στο οποίο ξεχωρίζει το έντονο κουπέ τελείωμα της οροφής και τα οβάλ φωτιστικά σώματα. Τέλος, στο εσωτερικό του γερμανικού μοντέλου, η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται σε μικρολεπτομέρειες στη διακόσμηση, αλλά κυρίως στη διθέσια διάταξη της δεύτερης σειράς καθισμάτων.
Ελαφρώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο στο οποίο το Passat CC διαφέρει από το σεντάν είναι και το γεγονός, ότι είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις. Το κουπέ έχει συνολικό μήκος 4.796 χιλιοστών (+31 χιλιοστά από το σεντάν), πλάτος 1.856 χλστ.(+36 χλστ.), εμπρός μετατρόχιο μεγαλύτερο κατά 11 χιλιοστά και πίσω μετατρόχιο επίσης μεγαλύτερο κατά 16 χλστ. Από την άλλη, το ύψος του αμαξώματος του Passat CC είναι κατά 50 χλστ. πιο κοντό, ενώ και το μεταξόνιό του είναι ελάχιστα μικρότερο (2.711 χλστ. έναντι 2.765 χλστ.).
ΣΥΝ & ΠΛΗΝ
(+): Εμφάνιση, άνεση, ποιότητα κύλισης
(-): Περιορισμένοι χώροι για τα κεφάλια των δύο πίσω επιβατών, κάπως περιορισμένη ορατότητα από το κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ
Εσωτερικό - Πάνω από όλα η ποιότητα
Το περιβάλλον στο ταμπλό του νέου Passat CC μας είναι σε μεγάλο ποσοστό γνώριμο από το σεντάν Passat. Οι σημαντικότερες διαφορές εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, με αρκετά στοιχεία προερχόμενα από το μεγαλύτερο Pheaton, στο νέο τριάκτινο τιμόνι αλλά και στους διακόπτες για τον κλιματισμό. Τον premium χαρακτήρα του γερμανικού μοντέλου ενισχύουν οι επενδύσεις από αλουμίνιο στο ταμπλό. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι μαλακά στο επάνω μέρος του ταμπλό και μάλιστα πολύ καλής ποιότητας, ενώ σε κορυφαία επίπεδα κινείται το φινίρισμα και η συναρμολόγηση. Ενδιαφέρουσα σχεδίαση έχει και το νέο τριάκτινο τιμόνι, που συνοδεύεται από κουμπιά ελέγχου του ηχοσυστήματος, του υπολογιστή ταξιδίου, αλλά και διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου.
Χώροι - Για 4 μόνο ενήλικες
To χαρακτηριστικό γνώρισμα στο εσωτερικό όλων των κουπέ μοντέλων είναι οι περιορισμένοι, σε σχέση με τα 4θυρα σεντάν, χώροι για τους πίσω επιβάτες. Στην περίπτωση του Passat CC, η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να φιλοξενήσει αποκλειστικά 2 επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν αρκετά καλούς χώρους για τα γόνατά τους, αντίθετα με τον αέρα για τα κεφάλια τους, που είναι οριακός αν έχουν κανονικό ανάστημα. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών του κουπέ φτάνει στα 532 λίτρα, τιμή πολύ καλή για τα δεδομένα της μεσαίας κατηγορίας. Μάλιστα, το εσωτερικό του χώρου αποσκευών έχει αρκετό βάθος και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Οδική συμπεριφορά: Άνετο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης
Η επιλογή των ανθρώπων της Volkswagen να τοποθετήσουν στο Passat CC φαρδύτερα μετατρόχια, αλλά και ελαφρώς πιο κοντό μεταξόνιο αποδεικνύεται ιδιαίτερα σωστή. Στο δρόμο το κουπέ μοντέλο είναι αισθητά καλύτερο από το ούτως ή άλλως πολύ καλό Passat σεντάν, εμπνέοντας αμέσως εμπιστοσύνη στον οδηγό. Συνολικά παρουσιάζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με θορύβους να γίνονται αισθητοί μόνο στις μεγάλες ταχύτητες. Στον αυτοκινητόδρομο το Passat CC κινείται με χαρακτηριστικά σταθερότητα, ενώ σε ανοιχτούς δρόμους με στροφές η στιβαρότητα του πλαισίου εγγυάται πολύ καλή και προβλέψιμη συμπεριφορά, ακόμα και όταν ο οδηγός επιδιώξει να κινηθεί στο όριο. Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση σε όλες τις ταχύτητες, θα μπορούσε όμως να ανταποκρίνεται λίγο πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού. Εν τω μεταξύ, το σύστημα ευστάθειας, που απενεργοποιείται μόνο μερικώς, φροντίζει να διορθώσει τις μικρές τάσεις υποστροφής που παρουσιάζονται στο όριο, αυξάνοντας σημαντικά τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρει το κουπέ της Volkswagen. Όπως γίνεται αντιληπτό, σε ανοιχτούς δρόμους το Passat CC "νιώθει" περισσότερο στο στοιχείο του, αφού στα στενά όρια της πόλης μπορεί να μην είναι τόσο ευέλικτο. Σε κάθε περίπτωση, η θέση οδήγησης με τις πολλές ρυθμίσεις επιτρέπει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, ενώ και τα φρένα ικανοποιούν απόλυτα τόσο με την αίσθηση, όσο και με την αποτελεσματικότητά τους.
Κινητήρας: Με καλές επιδόσεις και αρκετή ροπή
Ο γνωστός μας 1.800άρης TFSI του ομίλου VW με ισχύ 174 δυναμομετρημένων ίππων (160 ανακοινώνει η VW), που βρίσκεται κάτω από το καπό του Passat CC, διαθέτει αρκετά υψηλά αποθέματα ροπής (258 Νm) και αποδεικνύεται στην πράξη αρκετός για να κινήσει το βάρους 1.509 κιλών αμάξωμα του γερμανικού κουπέ. Με τη σύμπραξη 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, το CC επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα, ενώ και οι ρεπρίζ του εν κινήσει παρουσιάζονται καλές, με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 222 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Volkswagen για τον εν λόγω κινητήρα είναι 7,6 λίτρα / 100 χλμ. Η λειτουργία του πάντως είναι αρκετά ελαστική, χάρη και στην υπερτροφοδότηση, ενώ και τα επίπεδα θορύβου που παράγει δεν είναι ικανά να ενοχλήσουν τους επιβάτες στην καλά μονωμένη καμπίνα.
Εξοπλιστικά τεχνολογικά “καλούδια”
To Passat CC εξοπλίζεται προαιρετικά -ή ανάλογα με την έκδοση- τόσο με Σύστημα Αποφυγής ακούσιας αναχώρησης από τη λωρίδα (Lane Assist), όσο και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ρύθμιση της ανάρτησης (Dynamic Chassis Control - DCC). To Lane Assist επεμβαίνει στην υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, αν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει δίχως πρόθεση από τον οδηγό από τη λωρίδα στην οποία κινείται, κρατώντας το εντός των ορίων που περιγράφουν οι διαχωριστικές γραμμές. Από την άλλη, το DCC, που είναι στάνταρτ από τις εκδόσεις με κινητήρα 2,0 TSI 200 ίππων, επιτρέπει στον οδηγό με το πάτημα ενός κουμπιού να ρυθμίζει το ρυθμό απόσβεσης της ανάρτησης, με επιλογές για κανονική λειτουργία, για περισσότερη άνεση ή σπορ επιλογή για πιο γρήγορη οδήγηση.

 
 TA ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΣΑΜΕ ΦΕΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Hyundai i10 1,1
Νέο Opel Agila 1,2
Suzuki Splash 1,2
Νέο Chevrolet Aveo 3d 1,2
Νέο Seat Ibiza 1,4 85 PS
Kia Pro_cee'd 1,6
Νέο Audi A4 1,8 TFSI
Citroen C5
Honda Accord 2,0
Nέο VW Passat CC 1,8 TSI 160ps
Subaru Forester 2,0 Χ
Τoyota Land Cruiser V8 4,5 D-4D
Citroen C-Crosser 2,4
Peugeot 4007 2,4