Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/8/2008
Θέματα αγοράς mtx
Ξεχώρισαν...
Νέο Seat Ibiza 1,4 85 PS
Διαβάστηκε από 14551 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/8/2008
Ξεπέρασε το φράγμα
Το νέο Ibiza σπάει το "φράγμα" των 4 μέτρων σε μήκος, ενώ σε συνδυασμό με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, τη στιβαρότητα που αποπνέει και την προσοχή που έχει δοθεί στην κατασκευή του έρχεται πιο κοντά στα μικρομεσαία όσο ποτέ άλλοτε.
Το Ibiza περνάει πλέον στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του διατηρώντας από την προγενέστερη μόνο το όνομα και τους τρεις διαθέσιμους κινητήρες (με κάποιες βελτιώσεις). Ένα μοντέλο που έχει γράψει τη δική του ιστορία στη σύγχρονη αυτοκίνηση και έχει ιδιαίτερη σημασία για την Seat, αφού συγκεντρώνει το 45% των πωλήσεών της.
Πιο μεγάλο και περισσότερο σπορτίφ σχεδιαστικά
Το καινούριο μικρό Seat μεγάλωσε σε διαστάσεις και ξεπέρασε τα 4 μέτρα σε μήκος, ενώ το γεγονός ότι αφομοίωσε ορισμένα αισθητικά στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας, το κάνουν να δείχνει με την πρώτη ματιά σαν ένα μικρότερο Leon. Να σημειώσουμε ότι υπεύθυνος για τη σχεδίαση του νέου Ibiza είναι ο Λουκ Ντονκερβόλκε, ο οποίος είχε προϋπηρεσία σε κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων ήταν και η Lamborghini. Κοιτώντας από μπροστά το αυτοκίνητο είναι μάλλον απίθανο να μην αναγνωρίζει κανείς για το ποιας μάρκας μοντέλο πρόκειται και προσελκύει το ενδιαφέρον με το "επιθετικό" του βλέμμα. Ξεχωριστά αισθητικά γνωρίσματα παρουσιάζει και στο πλάι, όπως είναι τα δύο έντονα νεύρα, ενώ πίσω είναι πιο λιτό, αλλά όχι αδιάφορο.
Τι έρχεται και τι αναμένεται
Πριν από λίγες ημέρες η Seat αποκάλυψε και την 3θυρη έκδοση του νέου Ibiza με την ονομασία SportCoupe, (βλ. Νέα Διεθνή), το οποίο θα λανσαριστεί στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο. Μέσα στο 2008, η γκάμα του νέου Ibiza θα εμπλουτιστεί με την κορυφαία έκδοση Cupra, η οποία θα κινείται από TSI μηχανικό σύνολο, με ισχύ κοντά στους 190 ίππους, σε συνδυασμό αποκλειστικά με το νέο 7άρι DSG κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ θα υπάρξει και έκδοση FR με απόδοση 150 ίππων. Τέλος για τον αντικαταστάτη του Cordoba δεν υπάρχουν ακόμα σχέδια, ωστόσο θα υπάρξει έκδοση με στέισον βάγκον αμάξωμα αντί για σεντάν.
Συν & πλην
(+): Οδική συμπεριφορά, στιβαρότητα, χώρος αποσκευών, εργονομία, ποιότητα κατασκευής, ευχρηστία επιλογέα ταχυτήτων
(-): Αίσθηση πεντάλ φρένων, αέρας για τα κεφάλια πίσω, εσωτερικό πλάτος πίσω, απόκριση στο πάτημα του γκαζιού στις χαμηλές στροφές
Εσωτερικό: Προσεγμένο ως κατασκευή με λιτή αισθητική και πολύ καλή εργονομία
Ποιότητα
Αναβαθμισμένη παρουσιάζεται η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού, τόσο στα υλικά, όσο και στη συναρμογή. Στο ταμπλό έχει γίνει χρήση αφρώδους υλικού με ευχάριστη υφή και διαφορετικό χρώμα σε σχέση με τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά, τα οποία είναι πιο συμπαγή σε σχέση με του προγενέστερου Ibiza. Επίσης το φινίρισμα και η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων είναι πιο προσεγμένη και δείχνει περισσότερο ανθεκτική με το πέρασμα του χρόνου. Μόνο το πλαστικό στις χειρολαβές των θυρών θυμίζει αυτοκίνητο προπαραγωγής, ενώ θα προτιμούσαμε υφασμάτινη επένδυση αντίστοιχη με αυτή των καθισμάτων στο τμήμα που ακουμπούν οι αγκώνες αντί για το σχετικά μαλακό πλαστικό.
Εργονομία - πρακτικότητα
Πολύ καλά στοιχεία παρουσιάζει και σ' αυτόν τον τομέα το νέο ισπανικό μικρό αυτοκίνητο, κάτι στο οποίο συνάδει και η λιτή αισθητική της καμπίνας. Ο οδηγός αφού πρώτα βρει εύκολα την ιδανική θέση δεν θα χρειαστεί μετά πολύ χρόνο για να εξοικειωθεί με τις θέσεις και τις λειτουργίες των επιμέρους χειριστηρίων της κεντρικής κονσόλας. Πιο ψηλά βρίσκεται το στάνταρ εργοστασιακό ηχοσύστημα, ενώ πιο χαμηλά είναι η κονσόλα με τους εύχρηστους διακόπτες του κλιματισμού. Εμπρός από τον επιλογέα των ταχυτήτων μεταξύ άλλων διακοπτών συναντάται και αυτός των αλάρμ, ο οποίος θα ήταν προτιμότερο να είχε τοποθετηθεί πιο ψηλά. Την πρακτικότητα ενισχύουν με τη σειρά τους οι τρεις συνολικά θέσεις για ποτήρια και οι διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα και έγγραφα.
Σχεδίαση
Η απλότητα στη σχεδίαση του εσωτερικού δημιουργεί άμεσα μια φιλική και οικεία εικόνα σ' αυτόν που θα εισέλθει στον θάλαμο των επιβατών του νέου Ibiza. Πρόσθετα δεν λείπουν ορισμένα σπορτίφ χαρακτηριστικά, τα οποία ενισχύουν το νεανικό προφίλ του αυτοκινήτου, όπως είναι το τιμόνι με τις τρεις ακτίνες, ο πίνακας οργάνων με τα δύο κυκλικά τμήματα που προεξέχουν και οι επιμέρους ασημί επενδύσεις.
Xώροι: Aπλά ικανοποιητικοί για τους επιβάτες - μεγάλο πορτ μπαγκάζ
Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων δεν ωφέλησε αναλόγως και τους διαθέσιμους χώρους του εσωτερικού, γεγονός και που επιβεβαιώνεται και από τις μετρήσεις του Auto Τρίτη, όπου παρατηρείται ότι το προγενέστερο Ibiza ήταν πιο ευρύχωρο. Αυτό σημαίνει ότι το νέο μοντέλο δεν ικανοποιεί πλήρως και εκεί που μειονεκτεί κυρίως είναι στο εσωτερικό πλάτος και ύψος στο πίσω μέρος της καμπίνας. Αντιθέτως "κερδισμένος" είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος μεγάλωσε κατά 25 λτ. (292 λτ.), ενώ παράλληλα το τετραγωνισμένο του σχήμα και το αυξημένο βάθος τον κάνουν πιο εκμεταλλεύσιμο.
Κινητήρας: Με 95 πραγματικούς ίππους
10 παραπάνω ίππους (95 αντί 85 εργοστασιακούς) απέδωσε στο δυναμόμετρο το μηχανικό σύνολο των 1,4 λτ. του νέου Ibiza, ωστόσο στο δρόμο η ισχύς αυτή δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητή. Κάτι που οφείλεται εν μέρει τόσο στη μέτρια απόκριση που έχει το γκάζι στο πάτημα, όσο και στις σχετικά μακριές σχέσεις μετάδοσης. Σύμφωνα με τις μετρήσεις του περιοδικού στα 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος των 11,7 δλ. είναι πολύ καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας, ωστόσο στις ρεπρίζ δεν είναι το ίδιο γρήγορο. Όσον αφορά στην ένταση του θορύβου που φτάνει στο εσωτερικό δεν ενοχλεί σε ταχύτητες γύρω στα 130 χλμ./ώρα (3.600 σ.α.λ. περίπου με 5η ταχύτητα) και μόνο όταν το μοτέρ φτάνει και ξεπερνάει τις 5.000 σ.α.λ. ακούγεται αισθητά, ενώ παράλληλα χάνει την ισχύ του.
Τεχνολογία - παραγωγή
To νέο Ibiza έχει αναβαθμιστεί και στον τομέα της τεχνολογίας, αφού είναι διαθέσιμο με συστήματα όπως οι περιστρεφόμενοι προβολείς Bi-Xenon και τα εμπρός φώτα ομίχλης, τα οποία φωτίζουν προς την κατεύθυνση που στρίβει ο οδηγός. Ακόμα, περιλαμβάνει αισθητήρες παρκαρίσματος, ενσωματωμένο Bluetooth στο ηχοσύστημα, υποδοχή USB, iPod κ.ά. Επίσης με τη χρήση "εικονικών" αυτοκινήτων μειώθηκε κατά πολύ ο χρόνος εξέλιξής του, αφού σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χρειάστηκαν 14 μήνες λιγότεροι. Παράλληλα, με τη χρήση των εικονικών εργαλείων λύθηκε το 65% των προβλημάτων πριν ακόμα δημιουργηθεί το πρώτο πρωτότυπο μοντέλο. Ακόμα στο νέο μικρό Seat, το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Martorell της Ισπανίας δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην ποιότητα παραγωγής και κατασκευής, ενώ παράλληλα μειώθηκε ο χρόνος παραγωγής του κατά 6 ώρες.
Στο δρόμο: Ουδέτερη οδική συμπεριφορά και συμπαγής αίσθηση
Οδική συμπεριφορά
Μεταξύ των πιο σημαντικών θετικών στοιχείων του νέου Ibiza αποτελεί ο τρόπος που "συμπεριφέρεται" στο δρόμο, ο οποίος πλησιάζει τον αντίστοιχο ενός μικρομεσαίου μοντέλου. Γεγονός στο οποίο συμβάλλουν τα μέγιστα το νέο πιο στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τα μεγαλύτερα μετατρόχια και το μεταξόνιο. Κατά την κίνηση στους ανοιχτούς δρόμους το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό και δεν προκαλεί τάσεις ανασφάλειας σε υψηλές ταχύτητες, ενώ το μόνο που παρατηρείται είναι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που προέρχονται από τις εμπρός κολόνες του αμαξώματος. Εξίσου σταθερό παρουσιάζεται και σε μια διαδρομή με στροφές, χωρίς ωστόσο να μπορεί να χαρακτηριστεί οδηγικά σπορτίφ. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι υπαρκτές σε πιο κλειστές στροφές και με σβέλτους ρυθμούς σε λογικό όμως βαθμό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι τροχοί παρουσιάζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και μόνο σε γλιστερούς δρόμους με την ανάλογη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού θα ανοίξει λίγο και πάλι ομαλά και προοδευτικά την πορεία του. Αντίστοιχα ουδέτερα συμπεριφέρεται με άτσαλες τιμονιές και άφημα του γκαζιού στην κορυφή της στροφής, αφού το πίσω μέρος του αμαξώματος δύσκολα θα "ξεκολλήσει". Επίσης βελτιωμένο και θετικό ως προς την αίσθηση και την αμεσότητα στις εντολές του οδηγού είναι και το σύστημα διεύθυνσης. Τέλος τα φρένα έχουν καλή αποτελεσματικότητα σε μια απότομη επιβράδυνση, αν και το αντίστοιχο πεντάλ δεν έχει την καλύτερη δυνατή αίσθηση.
Άνεση
Συνολικά το αυτοκίνητο προσφέρει ικανοποιητικά επίπεδα ανέσεων στους επιβάτες διατηρώντάς τους ξεκούραστους ύστερα από πολύωρες διαδρομές. Ξεκινώντας από την ανάρτηση, η ρύθμισή της χωρίς να είναι μαλακή, αλλά ούτε και σφιχτή καταφέρνει να φιλτράρει με αποτελεσματικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να ακούγονται χτυπήματα και μόνο μεγάλες λακκούβες θα περάσουν στο εσωτερικό χωρίς όμως "ξερό" τρόπο. Τα εμπρός καθίσματα με τη σειρά τους είναι αναπαυτικά και στηρίζουν καλά το σώμα, ενώ τα πίσω δεν είναι το ίδιο βολικά.
Ευελιξία - ορατότητα
Βελτιωμένο είναι και στους δύο εν λόγω τομείς το νέο Ibiza, κάνοντας έτσι τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη στις αστικές κυρίως μετακινήσεις. Τα μεγαλύτερα παράθυρα προσφέρουν καλύτερη ορατότητα και περισσότερη παράλληλα φωτεινότητα στο εσωτερικό, έναντι του κάπως κλειστοφοβικού προγενέστερου μοντέλου. Παράλληλα, οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν ευρύ οπτικό πεδίο, ενώ σύμφωνα με την Seat o κύκλος στροφής από τοίχο σε τοίχο είναι 10,5 μ. (10,6 μ. στο προηγούμενο Ibiza).
Δάπεδο - αναρτήσεις
Το νέο Ibiza βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, η οποία χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μικρό αυτοκίνητο του ομίλου VW. Έναντι της προγενέστερης διαθέτει υψηλότερη ακαμψία, χάρη στη χρήση ατσαλιού πολύ υψηλής αντοχής, ενώ παράλληλα, το 95% του οχήματος είναι ανακυκλώσιμο και έχει επιτευχθεί μείωση του συνολικού βάρους κατά 47 κιλά -κατά μέσο όρο.Για τη δομή των αναρτήσεων οι τεχνικοί του γερμανικού ομίλου ακολούθησαν τη γνωστή και αξιόπιστη λύση των γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά με αντιστρεπτική δοκό σε υποπλαίσιο και το ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Πρόσθετα έχουν αυξηθεί κατά 30 και 33 χλστ. το εμπρός και πίσω μετατρόχιο αντίστοιχα.
Παθητική ασφάλεια
Στις τελευταίες δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP το νέο μικρό μοντέλο της Seat έλαβε 5 αστέρια και 34 συνολικά βαθμούς μεταξύ των οποίων 14 β. αφορούν στην εμπρόσθια σύγκρουση και 16 β. στην πλευρική. Σύμφωνα με τον εν λόγω ανεξάρτητο οργανισμό η καμπίνα των επιβατών δεν παραμορφώθηκε, ενώ τα γόνατα του οδηγού δε διέτρεξαν κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού. Παράλληλα στην προστασία παιδιών απέσπασε 4 αστέρια και 38 β. και στους πεζούς 3 αστέρια και 19 β.
Συμπέρασμα
Το νέο Ibiza με τον κινητήρα των 1,4 λτ. αποτελεί συνολικά μία ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία του έχοντας συνολικά αναβαθμιστεί στους περισσότερους τομείς. Παράλληλα, σε συνδυασμό με τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις δίνει την αίσθηση ενός κόμπακτ μικρομεσαίου αυτοκινήτου. Τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει είναι ο δυναμικός του σχεδιασμός, η πολύ καλή οδική συμπεριφορά, η στιβαρότητα που αποπνέει και η αναβαθμισμένη ποιότητα. Εκεί που θα μπορούσε να ήταν καλύτερο είναι στους χώρους των επιβατών και στις επιδόσεις βάσει διαστάσεων και απόδοσης κινητήρα αντίστοιχα.

 
 TA ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΣΑΜΕ ΦΕΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Hyundai i10 1,1
Νέο Opel Agila 1,2
Suzuki Splash 1,2
Νέο Chevrolet Aveo 3d 1,2
Νέο Seat Ibiza 1,4 85 PS
Kia Pro_cee'd 1,6
Νέο Audi A4 1,8 TFSI
Citroen C5
Honda Accord 2,0
Nέο VW Passat CC 1,8 TSI 160ps
Subaru Forester 2,0 Χ
Τoyota Land Cruiser V8 4,5 D-4D
Citroen C-Crosser 2,4
Peugeot 4007 2,4