ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/10/2008
Αφιέρωμα
15 χρόνια πρωτο-πορίας!
Points of view των στελεχών της αγοράς για τη 15ετία
Διαβάστηκε από 3222 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/10/2008
Η πορεία της αγοράς
Στα 15 χρόνια που μεσολάβησαν από το 1ο τεύχος του Auto Τρίτη έως σήμερα, οι εξελίξεις που έχουν λάβει χώρα στην αγορά του αυτοκινήτου είναι αρκετές και σημαντικές τόσο σε διεθνές επίπεδο, όσο και σε εγχώριο. Η απόκτηση αυτοκινήτου ανάγεται πλέον σε μια εξαιρετικά εύκολη διαδικασία, λόγω των χαμηλών τιμών και των ελκυστικών χρηματοδοτικών που προσφέρονται. Όπως είναι αναμενόμενο, τα τελευταία χρόνια και με αυτά τα δεδομένα οι πωλήσεις αυτοκινήτων ακολουθούν ανοδική πορεία. Ας δούμε όμως πώς σχολιάζουν την πορεία διακεκριμένα στελέχη της αγοράς.
Δημήτρης Ψυλλάκης, Διευθυντής Mercedes-Benz Cars
Ο κ. Δημήτρης Ψυλλάκης
Κατά τη διάρκεια των 15 χρόνων κυκλοφορίας του Auto Τρίτη, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου πέρασε από διάφορα στάδια εξέλιξης, προκειμένου να εναρμονιστεί σταδιακά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές, γεγονός που έχει ως ένα βαθμό επιτευχθεί.
Σήμερα μπορούμε να μιλάμε στην Ελλάδα για μία αρκετά ώριμη αυτοκινητική αγορά, που δείχνει να ανεβαίνει σε κυβισμό και κυμαίνεται λίγο-πολύ σταθερά στις 280.000 μονάδες ετησίως
Για να επέλθει όμως η πλήρης εξομοίωση με τα ευρωπαϊκά δεδομένα και να τονωθεί παράλληλα η επιχειρηματική δραστηριότητα, είναι απαραίτητη η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και η απαλοιφή της υπερβολικής φορολογίας των αυτοκινήτων. Στα προσεχή χρόνια αναμένεται η ελληνική αγορά αυτοκινήτου να παρουσιάσει αν όχι μια ανοδική, τουλάχιστον μια σταθερή πορεία, αντίληψη που ενισχύεται από το γεγονός, ότι η συγκεκριμένη αγορά φέρει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες αγορές: οι Έλληνες αγαπούν το αυτοκίνητο, εκφράζουν μέσα από αυτό τον τρόπο ζωής τους και παθιάζονται μαζί του.
Πώς σχολιάζει τις εξελίξεις ο κ. Ιωάννης Δ. Σαρακάκης
Ο κ. Ιωάννης Δ. Σαρακάκης είναι Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη
Για την ελληνική αγορά του αυτοκινήτου πιστεύω ότι μπορεί τώρα πια να χαρακτηριστεί ως ώριμη, αφού μετά από μία σειρά μέτρων που έχουν εφαρμοσθεί τα τελευταία χρόνια, διατηρεί ένα μέσο ετήσιο όρο ταξινομήσεων 273.000 αυτοκινήτων από το 1999 έως σήμερα. Νούμερο που μας κατατάσσει ανάμεσα στις 10 μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης. Η πορεία της ελληνικής αγοράς δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί εύκολη, αφού μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ' 80 δεν ξεπερνούσε τις 90.000 ταξινομήσεις σε ετήσια βάση. Η ανοδική της πορεία ξεκίνησε από το 1991 με την εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, που την εκτόξευσε σε μέγεθος πάνω από 120.000 ταξινομήσεις. Στη συνέχεια η εφαρμογή του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης, η σταδιακή μείωση των συντελεστών φορολόγησης μέχρι το 2003, η μείωση των τεκμηρίων την ίδια χρονιά, καθώς επίσης και η δυνατότητα απόκτησης αυτοκινήτου με χαμηλότοκα καταναλωτικά δάνεια έβαλαν την αγορά σε μία σταθερή τροχιά ανόδου.
Σημαντικό ρόλο στην αύξηση της αγοράς έχει παίξει η υποδειγματική λειτουργία του ανταγωνισμού μεταξύ των εισαγωγέων αυτοκινήτων, γεγονός που δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες αγοράς νέων αυτοκινήτων
Αν λάβουμε υπ' όψιν μας το μεγάλο αριθμό μη καταλυτικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους (1.500.000 οχήματα περίπου), καθώς επίσης και τον υψηλό μέσο όρο ζωής των αυτοκινήτων (11 χρόνια), που ξεπερνά τον αντίστοιχο Μ.Ο. της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πιστεύω ότι η αγορά έχει μία δυναμική για τα επόμενα χρόνια. Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη εκπροσωπεί αδιάλειπτα τα τελευταία 40 χρόνια δύο πολύ σημαντικές ιαπωνικές μάρκες στην Ελλάδα, τη Honda από το 1968 και τη Mitsubishi Motors από το 1963. Μάρκες με καταξιωμένα προϊόντα στην παγκόσμια αγορά του αυτοκινήτου, που είναι συνώνυμα της αξιοπιστίας και της τεχνολογικής υπεροχής. Τα προϊόντα αυτά ο Έλληνας καταναλωτής μπορεί να τα δει και να πραγματοποιήσει test-drive μέσα στο δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων, που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της χώρας μας και λειτουργεί με βασικό γνώμονα τη μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των αναγκών των πελατών του.
Η άποψη του κ. Στήβεν Σίρτη, Γενικού Διευθυντή της Κosmocar Α.Ε
Ο κ. Στήβεν
Σίρτης
είναι Γεν. Διευθυντής της Kosmocar A.E

Όσον αφορά στην αγορά του αυτοκινήτου στην Ευρώπη οι δείκτες είναι αρνητικοί και καταγράφουν μια πτώση της τάξεως του 3,9% τους πρώτους εννέα μήνες (Ιαν - Σεπτ) του 2008. Η Ελληνική αγορά παρουσιάζει μια ελαφριά πτώση της τάξης του 1% (Ιαν - Σεπτ ' 08) και η μέχρι στιγμής πορεία των κύριων οικονομικών παραμέτρων (δείκτες ανάπτυξης, ανεργίας, πληθωρισμού, δημοσίου χρέους, ισχυρή άνοδο της τιμής του πετρελαίου κ.λ.π.) συνηγορούν στη δημιουργία ενός σφιχτού μακροοικονομικού περιβάλλοντος το οποίο θα δυσκολέψει την αγορά του αυτοκινήτου και αναμένεται να αυξηθεί ξεπερνώντας τα περσινά επίπεδα, παρά την δυναμική που διαθέτει. Σ' ένα τέτοιο περιβάλλον και με τις δυσκολίες που παρουσιάζει η αγορά,
Διαμορφώνεται ένα νέο προφίλ αγοραστή - καταναλωτή ο οποίος θα επηρεάζεται πιο δύσκολα και τα κριτήρια των επιλογών του θα είναι πιο ποιοτικά και πιο ορθολογικά
Ταυτόχρονα η αξιολόγηση του χρήματος θα είναι διαφορετική και η αγορά των προϊόντων θα γίνεται με βάση την πραγματική τους αξία κι όχι βάσει των προσφορών και των ευκαιριών που κατά καιρούς βλέπουμε να κατακλύζουν την αγορά.

 
 15 χρόνια Auto Τρίτη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
AΠΟΨΕΙΣ: Η πορεία των εταιρειών την τελευταία 15ετία
Αυτοκίνητα και τεχνολογίες που πρωτοπόρησαν τα τελευταία 15 χρόνια
Τα best sellers της τελευταίας 15ετίας
Points of view των στελεχών της αγοράς για τη 15ετία
Παρουσίαση: Οι άνθρωποι του Auto Τρίτη
Η fun πλευρά του Auto Τρίτη
Η εκδήλωση για τα 15 χρόνια του Αuto Τρίτη
Ευχές της αγοράς για τα 15 χρόνια του Auto Τρίτη