• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/9/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/9/2003
Test mtx
Νέο Suzuki Ignis 1,3 4x4
Πιο ώριμο
Ουδέτερο , ασφαλές και διασκεδαστικό είναι το νέο Ignis στην τετρακίνητη έκδοσή του
Το Suzuki Ignis ανανεώθηκε σε μεγάλο βαθμό αισθητικά, μεγάλωσε από πλευράς διαστάσεων ενώ έγινε πιο δυνατό στην έκδοση των 1,3 λίτρων. Εμφανίζεται λοιπόν πιο ώριμο και πιο δυνατό "στα σημεία" για μια καλύτερη εμπορική πορεία.
Το Suzuki Ignis μετρά ακριβώς τρία χρόνια από την επίσημη παρουσίασή του στη διεθνή αγορά και εισέρχεται στο δεύτερο στάδιο της "καριέρας" του με νέα εμφάνιση -μέσα και έξω- καθώς και έναν αναβαθμισμένο από πλευράς ισχύος κινητήρα στα 1,3 λίτρα. Στην ουσία η Suzuki εργάστηκε εκ νέου πάνω στο συνδυασμό μικρού οχήματος με στοιχεία από την κατηγορία των SUV χωρίς να επέμβει όμως στο σχήμα του αμαξώματος και το χαρακτήρα της πρότασης συνολικά. Ξεκινώντας από την εμφάνιση, το ύφος του Ignis είναι σαφώς πιο νεανικό και σύγχρονο χάρη στα νέα φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, την αρκετά μεγάλη μάσκα και τον επίσης ευμεγέθη αεραγωγό στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Η πλαϊνή όψη του οχήματος φέρει πιο τονισμένα φτερά στους τροχούς καθώς και το βαθύ επίμηκες "νεύρο" που χαρακτήριζε και το απελθόν μοντέλο. Ωστόσο γίνεται αμέσως αισθητή η αύξηση στο μήκος του αμαξώματος και κυρίως από τον πίσω άξονα και πίσω ενώ από πλευράς αισθητικής ξεχωρίζει η αρκετά πλατιά τρίτη γυάλινη πλευρική επιφάνεια. Ανάλογης έκτασης αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω μέρος με τα φωτιστικά σώματα να διατηρούν την αρχική κάθετη τοποθέτησή τους αλλά να είναι πλέον πιο μεγάλα σε έκταση και να έχουν πιο ευχάριστη εμφάνιση. Επίσης ανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας, όμως συνολικά το πίσω τμήμα του Ignis παραμένει ουδέτερο αισθητικά και δεν ενθουσιάζει. Στο εσωτερικό ο πίνακας οργάνων χωρίζεται σε δύο στρογγυλά τμήματα, έχει ευχάριστο κόκκινο φωτισμό (με σπορτίφ καταβολές) και συνδυάζεται αρμονικά με τη νέα σχεδίαση του ταμπλό. Τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα έχουν νέα διάταξη ενώ το σταχτοδοχείο είναι αποσπώμενο και τοποθετείται κατ' επιλογήν σε μία από τις θήκες εμπρός από τον επιλογέα του κιβωτίου ή σε μία θέση πίσω από το χειρόφρενο για να έχουν πρόσβαση και οι πίσω επιβάτες. Γενικά οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολυάριθμοι και από αυτούς ξεχωρίζουν οι θήκες για ποτήρια ή ακόμη και μπουκάλια. Οι χώροι για επιβάτες δεν εμφανίζουν μεγάλες διαφορές και παραμένουν σε καλά για την κατηγορία επίπεδα ενώ βελτιωμένη είναι η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (236 από 181 λίτρα), στον οποίο εντοπίζεται ο τομέας που ωφελήθηκε περισσότερο από την αύξηση του μήκους του αμαξώματος κατά 155 χιλ. Οι τιμές ξεκινούν από 11.798 ευρώ για τη βασική δικίνητη έκδοση και από 13.498 για τη βασική τετρακίνητη. Η κορυφαία 4x4 με τον 1.300άρη κινητήρα τιμάται 14.498 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ανασχεδιασμένο είναι και το πίσω τμήμα του αμαξώματος όπου εκτός από την αύξηση στο μήκος του προβόλου υπάρχουν και εντελώς νέα φωτιστικά σώματα.

Το ταμπλό έχει αποκτήσει μια σαφώς μοντέρνα αισθητική κυρίως λόγω της σχεδίασης του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας.
O χώρος αποσκευών έχει αυξημένες διαστάσεις και ο περιεχόμενος όγκος του ανέρχεται σε 236 λίτρα.

Μας άρεσε
Η εμφάνιση του πίνακα οργάνων. Το νέο "πρόσωπο" του επειδή είναι "φρέσκο" και επιθετικό.
Δε μας άρεσε
Οι σκουρόχρωμες επενδύσεις σε πόρτες και καθίσματα. Παρά τις αλλαγές, το πίσω μέρος δεν απέκτησε "χαρακτήρα".
Ισχυρός ο κινητήρας των 1,3 λίτρων
Σύγχρονος και ισχυρός ο κινητήρας του Ignis αλλά δεν παρέχει ικανοποιητικές επιδόσεις λόγω και του αυξημένου βάρους του αμαξώματος.
Ο κινητήρας των 1,3 λίτρων με τον οποίο εφοδιάζεται το Ignis ανήκει στη σειρά M της Suzuki και το νέο στοιχείο που έχει να επιδείξει είναι η τοποθέτηση συστήματος μεταβλητού χρονισμού των 16 βαλβίδων του. Το αλουμινένιο μηχανικό σύνολο αποδίδει πλέον 94 εργοστασιακούς ίππους/6.000 σ.α.λ. Το τράβηγμά του είναι ικανοποιητικό από τις χαμηλές στροφές, όμως γίνεται πολύ καλύτερο στις μεσαίες και τις υψηλές όπου δουλεύει πιο ευχάριστα. Το μοτέρ συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων αν και οι σχέσεις μετάδοσης χωρίς να είναι ιδιαίτερα μακριές έδειξαν να μην αναδεικνύουν στο έπακρο το νεύρο του μηχανικού συνόλου (ίσως και λόγω της ύπαρξης συστήματος τετρακίνησης στην έκδοση της δοκιμής). Παρά την αυξημένη ισχύ σε σχέση με το παρελθόν η κατανάλωση παραμένει σε λογικά επίπεδα.

Με χαρακτήρα SUV
Άνετες μετακινήσεις σε βατές χωμάτινες διαδρομές προσφέρει το Ignis 4x4 το οποίο "φλερτάρει" σε ύφος και στυλ με γνήσια SUV οχήματα.
Η έκδοση της δοκιμής μας διέθετε σύστημα τετρακίνησης το οποίο σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος (170 χιλ.) επιτρέπει την κίνηση σε χωμάτινες διαδρομές αλλά όχι βέβαια σε δύσβατα ορεινά μέρη. Κατ' αυτό τον τρόπο το Ignis παγιώνει ένα χαρακτήρα οχήματος ελεύθερου χρόνου όχι μόνο για αστική χρήση. Περιορισμούς στις χωμάτινες εξορμήσεις θέτουν κυρίως τα ελαστικά αλλά και η παρουσία εφεδρικού τροχού ανάγκης (μικρού μεγέθους).

 
 Νέο Suzuki Ignis 1,3 4x4
Στο δρόμο