Το Opel Ampera είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα στην Ευρώπη με δυνατότητα επέκτασης της αυτονομίας.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Opel Ampera είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα στην Ευρώπη με δυνατότητα επέκτασης της αυτονομίας.

Το σύστημα κίνησης του Opel Ampera

4.798 Επισκέψεις στο άρθρο (14/5/2012)

Tο Ampera αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό όχημα στην Ευρώπη που έχει τη δυνατότητα επέκτασης της αυτονομίας, με στόχο την πιο αποδοτική και παράλληλα απολαυστική οδηγική εμπειρία.

Αντίθετα με τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, που χρησιμοποιούν έναν ηλεκτροκινητήρα με σταθερό μειωτήρα στροφών ώστε να εναρμονίζεται με την ταχύτητα περιστροφής των τροχών, το Ampera χρησιμοποιεί μία πρωτότυπη ηλεκτρική μονάδα κίνησης που αυξάνει την απόδοση. Η απόδοση οποιουδήποτε ηλεκτροκινητήρα μειώνεται καθώς πλησιάζει στη μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του.

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του Opel Ampera.

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του Opel Ampera.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »



Το σύστημα κίνησης του Ampera αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, τρεις συμπλέκτες και ένα σετ πλανητικών γραναζιών που βελτιώνουν τη συνολική απόδοση μειώνοντας τη συνδυασμένη περιστροφική ταχύτητα των δύο ηλεκτροκινητήρων. Αυτό το σύστημα μειώνει την κατανάλωση ενέργειας από την μπαταρία στις υψηλές ταχύτητες, προθέτοντας μέχρι και 4 χλμ περίπου επιπλέον αυτονομίας με ηλεκτροκίνηση (EV). Οι ηλεκτροκινητήρες του Ampera και το σετ γραναζιών τοποθετούνται εν σειρά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης που επεκτείνει την αυτονομία. Δύο από τους συμπλέκτες χρησιμοποιούνται είτε για το κλείδωμα του πλανητικού περιφερειακού γραναζιού ή για τη σύνδεσή του με τον ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια ανάλογα με το πρόγραμμα λειτουργίας. Ο τρίτος συμπλέκτης συνδέει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στην γεννήτρια για επέκταση της αυτονομίας. Το καινοτόμο νέο σύστημα κίνησης περιλαμβάνει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας:

Ηλεκτροκίνηση (EV) με έναν Ηλεκτροκινητήρα
ΣΆ αυτό το πρόγραμμα, ο ηλεκτροκινητήρας έλξης προσφέρει όλη την ισχύ σε χαμηλές ταχύτητες και δυνατές επιταχύνσεις, αντλώντας όλη την ενέργειά του από τη μπαταρία. Το περιφερειακό γρανάζι κλειδώνει και η γεννήτρια αποσυνδέεται από τον κινητήρα και το σετ γραναζιών. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να καταναλώνει μέχρι 111 κιλοβάτ και να παράγει ομαλή, άμεση ροπή αντίστοιχη των 370 Nm για ζωηρή επιτάχυνση από στάση.

&&&& Ηλεκτροκίνηση (EV) με Δύο Ηλεκτροκινητήρες
Όσο η ταχύτητα του αυτοκινήτου αυξάνεται, το περιφερειακό γρανάζι απελευθερώνεται και συνδέεται με τον ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια. Αυτό σημαίνει ότι οι δύο ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται για την παραγωγή συνδυασμένης ισχύος με υψηλότερη ηλεκτρική απόδοση. Χρησιμοποιώντας τη συνδυασμένη ισχύ των ηλεκτροκινητήρων που πλέον περιστρέφονται σε χαμηλότερες στροφές, η ομάδα κατάφερε να αντλήσει πάνω από 3,0 km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας στον αυτοκινητόδρομο.

&&&& Οδήγηση Εκτεταμένης Αυτονομίας με Ένα Ηλεκτροκινητήρα
Μόλις η μπαταρία φτάσει στην ελάχιστη κατάσταση φόρτισης, ο κινητήρας 1.4 συνδέεται με τη γεννήτρια μέσω του τρίτου συμπλέκτη. Στις χαμηλότερες ταχύτητες και τις δυνατές επιταχύνσεις, το Ampera κινείται μέσω του ηλεκτροκινητήρα έλξης με το περιφερειακό γρανάζι κλειδωμένο. Η γεννήτρια που λειτουργεί μέσω του κινητήρα και η μπαταρία παρέχουν ηλεκτρική ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα έλξης μέσω του μετατροπέα. Κατά μέσο όρο, η γεννήτρια που λειτουργεί μέσω του κινητήρα θα διατηρήσει τη μπαταρία σε μία ελάχιστη κατάσταση φόρτισης για επέκταση της αυτονομίας. Επειδή ο αποδοτικότερος τρόπος φόρτισης της μπαταρίας του Ampera είναι η σύνδεση σε μία ηλεκτρική πρίζα, η γεννήτρια χρησιμοποιείται μόνο για διατήρηση του ελάχιστου επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας. Εάν η μπαταρία αδειάσει κάτω από το ελάχιστο επίπεδο κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης ή όταν το πρόγραμμα mountain ενεργοποιηθεί και βρίσκεται κάτω από το 45% της φόρτισης, η γεννήτρια θα φορτίσει τη μπαταρία μέχρι το ελάχιστο επίπεδο και θα το διατηρήσει.

&&&& Εκτεταμένης Αυτονομίας με Δύο Ηλεκτροκινητήρες
Η στρατηγική συνδυασμένης ηλεκτρικής ισχύος με δύο ηλεκτροκινητήρες που χρησιμοποιείται στις υψηλότερες ταχύτητες της EV οδήγησης έχει προσαρμοστεί και για εφαρμογή στο πρόγραμμα επέκτασης αυτονομίας. Οι συμπλέκτες που συνδέουν τη γεννήτρια με τον κινητήρα και το περιφερειακό γρανάζι εμπλέκονται, ενώνοντας το βενζινοκινητήρα και τους δύο ηλεκτροκινητήρες για να κινήσουν το Ampera μέσω του σετ πλανητικών γραναζιών. Όλη η ενέργεια κίνησης συγχωνεύεται μέσω του πλανητικού γραναζιού και μεταφέρεται στην τελική μετάδοση. Ανεξάρτητα ποιο drive mode (πρόγραμμα) χρησιμοποιείται, το Ampera κινείται πάντα με ηλεκτρική ισχύ που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας έλξης. Ο βενζινοκινητήρας δεν μπορεί να κινήσει το Ampera εκτός εάν λειτουργεί και ο ηλεκτροκινητήρας έλξης. Για να μπορεί το πλανητικό σετ γραναζιών να μεταφέρει ροπή, τουλάχιστον ένα από τα τρία βασικά στοιχεία (περιφερειακό γρανάζι, ηλιακό γρανάζι, ή πλανητικός φορέας) πρέπει να μπορούν να κλειδώνουν ή να φρενάρουν (πέδη). Επειδή δεν υπάρχει συμπλέκτης για το κλείδωμα του ηλιακού γραναζιού, πρέπει να χρησιμοποιηθεί ο ηλεκτροκινητήρας έλξης ο οποίος προσφέρει την απαραίτητη ροπή αντίδρασης που απαιτεί η κίνηση (έλξη). Χάρη στη μοναδική αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης το Ampera επιτυγχάνει 10-15% καλύτερη απόδοση στις υψηλές ταχύτητες σε σχέση με τη χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα έλξης. Παράλληλα, το Ampera προσφέρει πάντα μία αξιόπιστη εμπειρία ηλεκτροκίνησης, ακόμα και στο πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας, χρησιμοποιώντας τη μεγάλη μπαταρία για ηλεκτρικές εκκινήσεις ακόμα και στη φάση ζωηρής επιτάχυνσης. &&&&
Mercedes
skoda