ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ανάλυση: Χώροι & αίσθηση πολυτέλειας στα αυτοκίνητα των νέων μαρκών

(9/10/2025)
Ανάλυση: Χώροι & αίσθηση πολυτέλειας στα αυτοκίνητα των νέων μαρκών
6 Φωτογραφίες »

Το AutoΤρίτη Test Center μετρά το πόσο ευρύχωρο είναι το εσωτερικό κάθε αυτοκινήτου.
Πολύ μεγάλη αξία έχει και το πορτ-μπαγκάζ, για να ξέρεις πόσες αποσκευές μπορείς να χωρέσεις.
Για την αίσθηση πολυτέλειας υπολογίζουμε την ποιότητα κατασκευής, το τεχνολογικό υπόβαθρο & την συνολική εικόνα.

autotriti team

Το AutoΤρίτη Test Center μετρά το πόσο ευρύχωρο είναι το εσωτερικό κάθε αυτοκινήτου

Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο που δοκιμάζει το AutoΤρίτη υποβάλλεται σε μία σειρά από δοκιμασίες. Από τις μετρήσεις επιδόσεων και κατανάλωσης, μέχρι την δοκιμασία αποφυγής κινδύνου (Elk/Moose Test), κάθε παράμετρος έχει την δική της αξία για το συνολικό πακέτο παροχών κάθε μοντέλου.
 
Για παράδειγμα, οι μετρήσεις εσωτερικών χώρων ορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το επίπεδο άνεσης των επιβατών. Εμείς στο Test Center μετράμε το πραγματικό μέγεθος της καμπίνας όλων των μοντέλων της αγοράς, με τις μετρήσεις να προσδιορίζουν στο χιλιοστό την εικόνα του κάθε μοντέλου στον συγκεκριμένο τομέα. Για το σκοπό αυτό το AutoΤρίτη εξέλιξε μια ειδική συσκευή, η οποία αντιπροσωπεύει ένα μέσο επιβάτη με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά. Έτσι μετράμε τον ωφέλιμο «αέρα» για το κεφάλι των πίσω επιβατών, αλλά και τον «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Μαζί με αυτές, μετράμε και το πόσο φαρδύ είναι το πίσω κάθισμα για να δούμε πόσοι επιβάτες μπορούν να καθίσουν χωρίς να βρίσκουν οι ώμοι τους.

Πολύ μεγάλη αξία έχει και το πορτ-μπαγκάζ, για να ξέρεις πόσες αποσκευές μπορείς να χωρέσεις

Μαζί με τους εσωτερικούς χώρους, πολύ σημαντική είναι και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ. Αξιοποιώντας τα στοιχεία που ανακοινώνουν οι εταιρείες ή την πραγματική χωρητικότητα σύμφωνα με τη μέθοδο του Ταμερλάνου, βλέπουμε πόσες αποσκευές μπορείς να βάλεις σε ένα χώρο αποσκευών. Διότι καλή η χωρητικότητα, αλλά τι επιμέρους μετρήσεις (μήκος, πλάτος, ύψος ως την εταζέρα κ.ά.) έχει κάθε πορτ-μπαγκάζ;

Για την αίσθηση πολυτέλειας υπολογίζουμε την ποιότητα κατασκευής, το τεχνολογικό υπόβαθρο & την συνολική εικόνα

Μένοντας στο εσωτερικό αλλά πηγαίνοντας προς τα εμπρός, μία ειδική παράμετρος που αξιολογούμε είναι η αίσθηση πολυτέλειας. Για την συγκεκριμένη παράμετρο λαμβάνουμε υπόψη την ποιότητα κατασκευής και υλικών της καμπίνας, όπως επίσης, το τεχνολογικό υπόβαθρο και τη συνολική εικόνα. Με βάση αυτούς τους τομείς καταλήγουμε στην τελική βαθμολογία κάθε μοντέλου. 

Όλες οι παραπάνω δοκιμασίες έγιναν και στα αυτοκίνητα των νέων μαρκών που πέρασαν το κατώφλι του AutoΤρίτη Test Center.

Στις γραμμές που ακολουθούν θα αξιολογήσουμε τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, όπως τους βλέπετε στη λίστα που ακολουθεί:
 
Μάρκα/Μοντέλο Κατηγορία Για Γόνατα πίσω επιβατών χλστ.) Για Κεφάλι πίσω επιβατών (χλστ.) Πλάτος πίσω καθίσματος (χλστ.) Χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα)
smart #3 Pro+ Οικογενειακό SUV 140 58 1385 370
MG ZS MAX Hybrid+ Οικογενειακό SUV 158 72 1380 443
Omoda 5 EV Οικογενειακό SUV 170 85 1355 360
Jaecoo 7 SHS (Plug-in Super Hybrid System) Οικογενειακό SUV 190 95 1365 500
Cherry Tiggo 7 Plug-in Hybrid 1,5 TGDI Οικογενειακό SUV 200 110 1370 500
Lynk & Co 2 Οικογενειακό SUV 160 65 1350 410
BYD Atto 2 Μικρό SUV 160 65 1335 400
KGM Tivoli 1,5LT P 163 PS MT 4WD Μικρό SUV 110 80 1310 423
MG HS PHEV+ Μεσαίο SUV 240 70 1425 441
Geely EX5 Μεσαίο SUV 250 90 1450 461
Leapmotor C10 EV Μεσαίο SUV 290 100 1415 435
Leapmotor C10 REEV Μεσαίο SUV 290 100 1415 400
DFSK E5 1,5 PHEV AUTO Μεσαίο SUV 120 100 1388 686

Στα οικογενειακά SUV τα MG ZS MAX και smart #3 έχουν το πιο φαρδύ κάθισμα (1,38 μ.), χωράνε επιβάτες έως και 1,9 μ.

Προφανώς και τα μοντέλα που συμμετέχουν στο Mega Test των νέων μαρκών ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες και άρα έχουν διαφορές στους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, στις επόμενες γραμμές ωστόσο βρίσκουμε, κάποια που ξεχωρίζουν.
 
Το φαρδύτερο πίσω κάθισμα ανάμεσα στα οικογενειακά SUV του Mega Test μας έχουν το MG ZS MAX και το smart #3. Σύμφωνα με τις μετρήσεις, έχουν πλάτος στα 1.380 χλστ. (1.385 χλστ. για το smart) που σημαίνει ότι και 3 ενήλικοι επιβάτες θα βολευτούν πίσω με πολλή άνεση (σ.σ. το Peugeot 3008 έχει το φαρδύτερο κάθισμα συνολικά στην κατηγορία των οικογενειακών SUV).
 
Από εκεί και πέρα, σημαντικό πλεονέκτημα για τα δύο μοντέλα είναι και ο «αέρας» για το κεφάλι τους. Ελαφρώς περισσότερος για το MG ZS MAX (7,2 εκ.), μπορεί να φιλοξενήσει επιβάτη με ύψος έως και 1,89 μ., την ώρα που το smart #3 παρά την coupe οροφή του αποτελεί κι αυτό ένα πολύ βολικό αυτοκίνητο για ψηλούς επιβάτες (5,8 εκ. για άτομα 1,87 μ.).


Χώροι - Νέες μάρκες στην Ελλάδα: Τι χώρους για επιβάτες & αποσκευές (πορτ-μπαγκάζ) έχουν τα αυτοκίνητα τους; | autotriti.gr
6 Φωτογραφίες »

Χώροι - Νέες μάρκες στην Ελλάδα: Τι χώρους για επιβάτες & αποσκευές (πορτ-μπαγκάζ) έχουν τα αυτοκίνητα τους; | autotriti.gr

Το Leapmotor C10 έχει τον μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια που έχει μετρήσει το AutoΤρίτη Test Center

Το Leapmotor C10 διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική και σε Plug-in υβριδική τεχνολογία κίνησης. Οι εσωτερικοί χώροι των δύο εκδόσεων δεν έχουν καμία απολύτως διαφορά, με το Plug-in μοντέλο ονομασίας REEV να έχει 35 λίτρα μικρότερο πορτ-μπαγκάζ (400 και 435  λτ. αντίστοιχο), νούμερο που έχει επηρεαστεί από την ευρυχωρία ως προς τα γόνατα των πίσω επιβατών που επιλέχθηκε από τους σχεδιαστές του αυτοκινήτου.
 
Συγκεκριμένα, φαίνεται πως το πίσω κάθισμα του C10 έχει τραβηχτεί προς τα πίσω έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας τεράστιος χώρος για τα γόνατα. Τα 29 εκατοστά που καταγράψαμε μέχρι να ακουμπήσουν τα γόνατα στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων είναι η Νο.1 τιμή από όσα αυτοκίνητα έχει δοκιμάσει το AutoΤρίτη Test Center.

Το Geely EX5 το πιο ευρύχωρο για επιβάτες όμως με μικρό πορτ-μπαγκάζ για τον όγκο του (461 λτ.)

Το ηλεκτρικό SUV Geely EX5 είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο για τους επιβάτες υπολογίζοντας όλες τις διαστάσεις, δηλαδή το φάρδος του πίσω καθίσματος, τον αέρα για το κεφάλι και το χώρο για τα γόνατα.
 
Ως αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας (D-SUV) το Geely EX5 εκμεταλλεύεται άριστα το μεγάλο μεταξόνιο των 2.750 χλστ., το επίπεδο πάτωμα και το αυξημένο πλάτος του αμαξώματος (1.910 χλστ.), προβάλλοντας έναν υπερ-οικογενειακό χαρακτήρα. Πιο συγκεκριμένα,  σύμφωνα με τις μετρήσεις μας είναι μέσα στα κορυφαία μοντέλα σε «αέρα» για τα πόδια (25 εκ.) και το φάρδος πίσω καθίσματος (145 εκ.), προσφέροντας μάλιστα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο υποπόδιο «αεροπορικού» τύπου για τον συνοδηγό. Ωστόσο, ο χώρος αποσκευών είναι μέτριος, ειδικά αν υπολογίσουμε μόνο το κυρίως πορτ-μπαγκάζ (410 + 51 λτ. κάτω από το δάπεδο, δεν έχει FRUNK στο καπό).

Πολύ μεγάλο το πορτ-μπαγκάζ του DFSK E5, γιατί είναι 7-θέσιο (686 λίτρα)

Έχοντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της 7-θέσιας διάταξης το DFSK E5 βρίσκεται και αυτό στα 5 πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα του Mega Test των νέων μαρκών. Με διαστάσεις εφάμιλλες με του Leapmotor C10 (μήκος 4.739 χλστ.) και πολύ μεγάλο μεταξόνιο (2.785 χλστ.) το Plug-in hybrid μεσαίο SUV «αναγκαστικά» λόγω διάταξης δεν ευνοείται στον «αέρα» για τα πόδια (12 εκ.), έχει όμως πολύ περιθώριο για το κεφάλι (10 εκ.) και φαρδύ πίσω κάθισμα (1.388 χλστ.). Φυσικά, η 3η σειρά καθισμάτων αποτελεί από μόνη της ισχυρό ατού, το οποίο κιόλας ενισχύεται από το γεγονός πως χωρά ακόμα με άνεση ενήλικους επιβάτες και όχι απλώς παιδιά, όπως ισχύει με τα άλλα 7-θέσια της αγοράς. Από εκεί και πέρα, το DFSK E5 έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών 686 λίτρα στο συγκριτικό μας, νούμερο που «πέφτει» στα 187 λίτρα σε 7-θέσια διάταξη.

Toyota
JEEP