
Τα Changan Deepal S07 και Omoda 5 έχουν τη μεγαλύτερη αυτονομία στην πόλη με 491 και 485 χλμ..
Μικρές οι διαφορές στο ταξίδι, από 300 μέχρι 330 χλμ. βγάζουν όλα, φτάνουν δηλαδή μέχρι Λάρισα (από Αθήνα), λίγο πιο μακριά το Deepal S07 λόγω μεγάλης μπαταρίας
Εξαίρεση το BYD με 210 χλμ. στο ταξίδι και 320 στην πόλη γιατί έχει μικρή μπαταρία (47 kWh)
Πόσα χιλιόμετρα στην πόλη και το ταξίδι κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των νέων μαρκών;
Η ηλεκτροκίνηση έδωσε το πάτημα σε πολλές νέες μάρκες, κατά κύριο λόγο από την Κίνα, να μπουν στην ευρωπαϊκή αγορά. Όπως κάθε τι νέο, βέβαια, ο κόσμος τις αντιμετωπίζει με ερωτηματικά, αφού δεν γνωρίζει πολλά για το ποια είναι κάθε μάρκα, ούτε ποιος αντιπρόσωπος τις εισάγει. Έτσι λοιπόν προχωρήσαμε σε μια μεγάλη έρευνα- τεστ για τις νέες αυτές μάρκες αυτοκινήτου, ώστε να δούμε αν αξίζουν τα λεφτά τους.

Επανερχόμενοι λοιπόν στην αρχική μας τοποθέτηση, οι νέες μάρκες στηρίζονται κυρίως σε plug-in hybrid μοντέλα και σε ηλεκτρικά για τα οποία μπορείτε να διαβάσετε σχετικά με την αυτονομία τους στις επόμενες γραμμές. Ας δούμε λοιπόν τι έκαναν στο τεστ αυτονομίας τα:
- BYD Atto 2 FWD 177 PS 47 kWh
- Changan Deepal S07 218 PS 80 kWh
- Geely EX5 218 PS 60,22 kWh
- Lynk & Co 02 272 PS 69 kWh
- Leapmotor C10 218 PS 69,9 kWh
- Omoda 5 FWD 204 PS 64 kWh
- smart #3 RWD 272 PS 66 kWh
Changan Deepal S07 και Omoda 5 έχουν τη μεγαλύτερη αυτονομία στην πόλη (491 και 485 χλμ.)
Ξεκινώντας από την αυτονομία μέσα στην πόλη, εκεί δηλαδή που πραγματοποιεί και τη συντριπτική πλειοψηφία των χιλιομέτρων η πλειονότητα των οδηγών, τα κορυφαία νέα μοντέλα του τεστ αποδείχθηκαν τα Omoda 5, ένα από τα πιο προσιτά οικογενειακά ηλεκτρικά, και το Changan Deepal S07
Το Omoda 5 (διαβάστε τη δοκιμή του) μέσα στην πόλη σύμφωνα πάντα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center «καίει» γύρω στις 12,5 kWh/100 χλμ.. Σαν αποτέλεσμα και παρά τη μεσαία μπαταρία των 64 kWh (61 kWh η ωφέλιμη χωρητικότητα) μπορεί να κάνει σχεδόν 500 χλμ. με μια φόρτιση (484 για την ακρίβεια). Πρακτικά λοιπόν χρειάζεσαι μόλις δύο φορτίσεις το μήνα για να κάνεις όλα σου τα χιλιόμετρα.
To Changan Deepal S07 από την άλλη επωφελείται από την μεγάλη του μπαταρία που έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 77,6 kWh. Έτσι, σε συνδυασμό με την κατανάλωση των 15,8 kWh/100 χλμ. η αυτονομία που βγάζει το κινέζικο μοντέλο μέσα στην πόλη είναι 491 χιλιόμετρα.

Oι νέες μάρκες στηρίζονται κυρίως σε plug-in hybrid και ηλεκτρικά μοντέλα. Για τα δεύτερα, εδώ μπορείτε να διαβάσετε σχετικά με την αυτονομία τους.
Μικρές οι διαφορές των υπολοίπων μοντέλων
Από εκεί και πέρα όπως μας έδειξαν οι μετρήσεις οι διαφορές είναι μικρές, ανάμεσα στα μοντέλα με παρόμοιες τεχνικές προδιαγραφές. Το αναφέρουμε, διότι το BYD Atto 2 (διαβάστε τη δοκιμή του) έχει αρκετά μικρότερη αυτονομία στην πόλη 320 χλμ., ωστόσο ανήκει στα μικρά SUV (μια κατηγορία κάτω) και έχει μικρότερη μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 45,1 kWh (τα υπόλοιπα είναι από 60-66). Για αυτό εξάλλου και τιμολογιακά τοποθετείται πιο χαμηλά από τα υπόλοιπα μοντέλα.
Επίσης, καλά τα πήγε το Lynk & Co 02, το οποίο θα μπορέσει να κάνει μέχρι και 455 χλμ. με μία φόρτιση χάρη στη μεγάλη του μπαταρία. Παραπλήσια είναι και η αυτονομία πόλης του smart #3 με τα 272 άλογα (439 χλμ.), ενώ 20 χλμ. λιγότερα, 430 στο σύνολο θα δώσει το Geely EX5. Τέλος το Leapmotor C10, το οποίο είναι και μια κατηγορία πάνω έχει αστική αυτονομία 420 χλμ..
Στο ταξίδι φτάνουν όλα μέχρι Λάρισα από Αθήνα, λίγο πιο μακριά το Deepal S07
Πόσο «καίνε» όμως στο ταξίδι; Σε αυτό το ερώτημα απαντά το AutoΤρίτη Test Center που μέτρησε τη κατανάλωση όλων των μοντέλων με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα, αν και πλέον η αυτονομία στο ταξίδι δεν αποτελεί «ζήτημα» αφού πλέον το δίκτυο φόρτισης έχει διευρυνθεί αρκετά, οπότε σίγουρα εκεί που θα σταματήσεις για ένα καφέ θα βρεις και να φορτίσεις.
Στο θέμα μας λοιπόν, εκτός του BYD Atto 2 που έχει μικρή μπαταρία και η αυτονομία περιορίζεται στα 210 χλμ., όλα τα υπόλοιπα μοντέλα, ξεπερνούν τα 300 χλμ. αυτονομίας, συνεπώς είναι ικανά να φτάσουν μέχρι τη Λάρισα. To Deepal S07 μάλιστα έχει μεγάλη χωρητικότητα μπαταρίας (77,6 kWh) για αυτό μπορεί να κάνει σχεδόν 400 χλμ..
