Η εμπρός μάσκα με τη διπλή γρίλια θα είναι μεγαλύτερη από ότι στο τωρινό μοντέλο. Γενικά όμως η σχεδίαση δε θα αλλάξει σημαντικά, αλλά περισσότερο στα σημεία.

Βασικό κομμάτι του παζλ της νέας Χ5 θα είναι η υβριδική έκδοση: η φόρτιση από πρίζα εκτιμάται ότι θα διαρκεί γύρω στις 2,5 ώρες ενώ η ηλεκτρική αυτονομία θα ανέβει στα 100 χλμ..

Στο εσωτερικό περιμένουμε χωρίς αμφιβολία ένα ταμπλό-αισθητικό μείγμα από Σειρά 5 (φωτ.) και Σειρά 7.

Τα πιο πολυτελή σεντάν της BMW θα δώσουν πολλές τεχνολογίες στη νεα X5, με σίγουρο τον έλεγχο του εσωτερικού με χειρονομίες.

Το κλειδί της X5 θα περάσει στην εποχή του smartphone και πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, μαζί και ο τηλεχειρισμός της στάθμευσης θα γίνονται με αυτό.

Αποκλειστικό: Nέα BMW X5

5.792 Επισκέψεις στο άρθρο (30/5/2018)

Ήδη από φέτος θα δούμε τη νέα γενιά της BMW X5. To μεγάλο SUV από το Μόναχο θα έχει και εξελιγμένη plug-in υβριδική έκδοση με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία.

What is new
- Τέταρτη γενιά Χ5
- Παρουσίαση φέτος
- Υβριδικό με 100 χλμ. αυτονομία
- 600+ ίπποι για τη Χ5Μ

Mπορεί να ήρθε στην αγορά μετά τη Mercedes M-Class ωστόσο και η BMW X5 είναι από τους πρωτεργάτες της κατηγορίας των μεγάλων και πολυτελών SUV βάζοντας από την αρχή στη συνταγή του κοκτέιλ της την σπορ αίσθηση και την ευέλικτη οδική συμπεριφορά. 

Η τρέχουσα είναι η τρίτη γενιά του μεγάλου SAV όπως προτιμά να αποκαλεί τα «Χ» μοντέλα της η BMW και βρίσκεται στην αγορά από το 2014. Αυτό σημαίνει ότι η διάδοχος κατάσταση, την οποία περιμένουμε να δούμε να παρουσιάζεται ήδη από φέτος και να λανσάρεται στην αγορά το 2019, θα μπει στον εμπορικό στίβο μόλις πέντε χρόνια μετά το ντεμπούτο της προηγούμενης, χρονικό διάστημα πάρα πολύ μικρό. Το στοιχείο αυτό είναι ενδεικτικό του πόσο απαιτητική είναι πια αυτή η κατηγορία η οποία πρέπει να ανανεώνεται και να εξοπλίζεται εκ νέου σε πολύ μικρά διαστήματα. 

Ντιζάιν και δάπεδο: πορείες αντίθετες
Η σημερινή εκδοχή, με τον κωδικό F15 θα δώσει λοιπόν τη θέση της στην G05, η οποία ίσως είναι ένα από τα αστέρια της έκθεσης του Παρισιού το Σεπτέμβριο που μας έρχεται ή, το αργότερο, να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής της έκθεσης του Ντιτρόιτ στις αρχές Ιανουαρίου. Στο τεχνικό σκέλος η μεγάλη πρόοδος θα είναι ότι το αυτοκίνητο θα βασίζεται στο εξής στην «σπαστή» πλατφόρμα της BMW, με τον κωδικό CLAR (CLuster ARchitecture). Πρόκειται για δάπεδο με σπονδυλωτή φιλοσοφία και, όπως ξέρουμε και από αντίστοιχες εφαρμογές άλλων εταιρειών, εξασφαλίζει ευελιξία στην παραγωγή, επιτρέπει μίξεις διαφόρων υλικών και φυσικά υποστηρίζει εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας, συνδεσιμότητας κλπ.. Η BMW περιμένει μείωση του βάρους από το δάπεδο αυτό γεγονός που θα τη βοηθήσει να φτιάξει εκ νέου το SUV της με γνώμωνα την σπορτίφ αίσθηση. Φυσικά το ότι με χαμηλότερο βάρος οι κινητήρες καίνε και λιγότερο καύσιμο, δεν αφήνει διόλου αδιάφορη τη βαυαρική φίρμα. 

Σε ό,τι αφορά τη γκάμα των κινητήρων η βάση θα έχει πάλι τετρακύλινδρα σύνολα ενώ όσο ανεβαίνουν οι τιμές φυσικά και θα υπάρχουν εξακύλινδρες αλλά και οχτακύλινδρες επιλογές. Ειδικά οι τελευταίες όχι απλώς δεν αποτελούν ταμπού για την κλάση, αλλά μάλλον προαπαιτούμενο για μια καλή πορεία κυρίως έναντι των ομοεθνών αντιπάλων. Οι βασικές εκδόσεις θα είναι πισωκίνητες ωστόσο η τετρακίνηση θα είναι στάνταρ στο μεγαλύτερο κομμάτι της γκάμας. 

Αυτά με το βασικό τεχνικό υπόβαθρο. Οι αλλαγές είναι αρκετές από τη στιγμή που αλλάζει το θεμέλιο, δηλαδή η πλατφόρμα. Ωστόσο η εμφάνιση δε θα δείχνει το νέο αυτό αέρα, όχι με την ίδια ένταση τουλάχιστον. Η προσέγγιση των Γερμανών εδώ θα είναι προσεκτική και οι αλλαγές θα γίνουν στα σημεία. Θα σκληρύνουν λίγο οι γραμμές στο πλαϊνό τμήμα, θα είναι πιο τονισμένες οι αυλακώσεις στο καπό, τα εμπρός φώτα θα είναι πιο λεπτά και πιο επιθετικά ενώ η κλασσική διπλή γρίλια εμπρός θα είναι πιο κάθετη και πιο μεγάλη, στα πρότυπα της Χ7 αλλά και των υπόλοιπων SUV και σεντάν της φίρμας. 

Υβριδική τεχνολογία και επιδόσεις: ξανά και «Μ» 
Σημαντικό στοιχείο για τη νέα γενιά της Χ5 θα αποτελεί η υβριδική έκδοσή της, η οποία για μία ακόμα φορά θα μπορεί να φορτίζει και από πρίζα, όπως και η σημερινή xDrive40e iPerformance. Δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία ακόμη, ωστόσο ο θερμικός κινητήρας αναμένεται να είναι ο δίλιτρος βενζίνης με τούρμπο και ισχύ σχεδόν 250 ίππων. Δίπλα από αυτόν θα εργάζεται ένας ηλεκτρικός κινητήρες με ισχύ περίπου 120 ίππων ο οποίος θα τροφοδοτείται από μια μπαταρία με μεγαλύτερη αποθηκευτική ικανότητα από τις 9,2 kWh που διαθέτει το σημερινό αυτοκίνητο. Όλα τα παραπάνω θα επηρεάσουν σημαντικά την αυτονομία του μοντέλου η οποία θα υπερτριπλασιαστεί και θα φτάσει τα 100 χλμ. από τα μόλις 30 που είναι σήμερα. Μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση είναι σίγουρα εφικτή αλλά προτεραιότητα εδώ έχει το αντίστοιχο βήμα σε ένα σκαλί χαμηλότερο από τη Χ5. 

Οπωσδήποτε στο άνω άκρο της γκάμας θα είναι οι πιο γρήγορες εκδόσεις είτε με πετρέλαιο και κωδικές ονομασίες με το Μ δίπλα από το αριθμητικό συνθετικό (βλ. Μ50d κλπ) είτε με βενζίνη και εξακύλινδρο μοτέρ. Στην κορυφή θα τοποθετηθεί η Χ5Μ η οποία πολύ πιθανό να χρησιμοποιεί τον κινητήρα της Μ5. Η διαφορά εδώ θα είναι ότι, ο V8 των 4,4 λίτρων για λογαριασμό της Χ5 θα ανέβει αρκετά πάνω από τους 600 ίππους του θρυλικού σεντάν. Ίσως και πάνω από τους 625 ίππους που λέγεται ότι θα έχει η Μ5 Competition που μαθαίνουμε ότι βρίσκεται στα σκαριά. 

Σε ότι αφορά τις τιμές, οι πληροφορίες από τη Γερμανία λένε ότι στόχος είναι να διατηρηθούν στα σημερινά επίπεδα.  

Η άποψή μας
Πολύ δύσκολη θα γίνει η μάχη στο premium κομμάτι των μεγάλων SUV. Μη ξεχνάμε ότι περίπου την ίδια περίοδο, ίσως ελάχιστα αργότερα η Mercedes θα δείξει το δικό της εκπρόσωπο στην κατηγορία. Ενώ και οι δυο τους θα βρουν στην αγορά ένα πολύ δυνατό Audi Q7. 

NEO TRAFIC
skoda