Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Aion UT, το αντίπαλο δέος των VW ID.3 και BYD Dolphin

1.006 Επισκέψεις στο άρθρο (4/11/2025)
Το ΑΙΟΝ UT πρακτικά ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback ηλεκτρικών και έρχεται να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως όπως το BYD Dolphin και VW ID.3.
7 Φωτογραφίες »

Το ΑΙΟΝ UT πρακτικά ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback ηλεκτρικών και έρχεται να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως όπως το BYD Dolphin και VW ID.3.

Ας πάμε όμως και στο «ζουμί» της υπόθεσης, δηλαδή τα δύο μοντέλα που οδηγήσαμε. θα ξεκινήσουμε με το μικρότερο εκ των δύο, το UT που αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά το 2026.


Στο δρόμο, το Aion UT βγάζει εμπιστοσύνη χάρη στο στιβαρό και σταθερό πάτημα και τον εύκολο χειρισμό του.
7 Φωτογραφίες »

Στο δρόμο, το Aion UT βγάζει εμπιστοσύνη χάρη στο στιβαρό και σταθερό πάτημα και τον εύκολο χειρισμό του.


Πιο συγκεκριμένα, το UT είναι δημιουργία του σχεδιαστικού κέντρου της μάρκας στο Μιλάνο και πρόκειται για ένα χάτσμπακ με μήκος 4,27 μ.. Πρακτικά λοιπόν μπαίνει στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback ηλεκτρικών και έρχεται να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως όπως τα BYD Dolphin και VW ID.3.

Νεανικό, με πολύ καλούς χώρους και πρακτικότητα MPV

Αν και μόλις λίγα εκατοστά μικρότερό τους προσφέρει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους χάρη στο μακρύ μεταξόνιο (2,75μ. έναντι 2,73μ. στο ID.3 και 2,7 του Dolphin), ενώ επίσης οι σχεδιαστές φαίνεται να έχουν κάνει καλύτερη δουλειά ως προς την εκμετάλλευση των διαστάσεων, αφού το Aion UT προσφέρει 440 λίτρα χώρο αποσκευών (έναντι 385 λτ. του ID.3 και 345 του Dolphin). H ευρυχωρία του ήταν αντιληπτή και με γυμνό μάτι και επιπλέον οι πίσω επιβάτες έχουν έξτρα χώρο λόγω του επίπεδου πατώματος (δεν υπάρχει τούνελ μετάδοσης).

Minimal διάκοσμος με καθίσματα-κρεβάτι

Πάντως high-light είναι η διαμόρφωση των καθισμάτων. Τα μπροστά καθίσματα πέφτουν διαμορφώνοντας μια ενιαία επιφάνεια σαν κρεββάτι με την πίσω σειρά καθισμάτων. Αντίστοιχα τώρα τα πίσω καθίσματα μπορούν να διπλώσουν προς τα μπροστά διαμορφώνοντας έναν επίπεδο μεγάλο χώρο φόρτωσης.  

Αφού ξεκινήσαμε με το εσωτερικό, να αναφέρουμε ότι το UT έχει αρκετά μίνιμαλ διάκοσμο με διάκτινο τιμόνι, δύο οθόνες 9 και 14,7 ιντσών για πίνακα οργάνων και οθόνη αφής, χωρίς φυσικούς διακόπτες, όπως επίσης και αρκετές πρακτικές λύσεις μικροαποθηκευτικών χώρων. Όπως το κλειστό ντουλάπι στη βάση του ταμπλό και το αιωρούμενο υποβραχιόνιο με τη διπλή ποτηροθήκη και την ασύρματη φόρτιση κινητού. Μας άρεσε επίσης που το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και μέρη των θυρών ήταν καλυμμένα με μαλακές επενδύσεις, δίνοντας έτσι πόντους στην ποιότητα και την αίσθηση της αφής.

Η εξωτερική σχεδίαση τώρα, είναι ανάλογη του εσωτερικού με αρκετά νεανικό και παιχνιδιάρικο στυλ, χάρη στο στρογγυλεμένο αμάξωμα, χωρίς γωνίες και έντονες ακμές, με μεγάλες καθαρές επιφάνειες και το καπό «τραβηγμένο» προς τα πάνω. Τα φώτα ημέρας είναι ψηλά τοποθετημένα θυμίζοντας σπιρτόζικο βλέμμα ενώ οι τετράγωνοι προβολείς τοποθετημένοι αρκετά χαμηλότερα, έχουν χωριστεί σε 4 ίσα τεταρτημόρια. Το ίδιο μοτίβο θα συναντήσουμε και στα πίσω φώτα, ενώ ψηλά μια μικρή αεροτομή δίνει ένα όμορφo τελείωμα στην οροφή.

Αρκετά ευκολοδήγητο και σταθερό στο δρόμο

Κάτω από το κάλυμμα του δαπέδου του Aion UT που οδηγήσαμε κρύβεται μια μπαταρία χωρητικότητας 44,2 kWh που προσφέρει 420 χλμ. αυτονομίας στον κινεζικό κύκλο (σ.σ. άρα υπολογίστε λιγότερα χλμ. κατά WLTP). To σημαντικότερο όμως αναφορικά με αυτή την μπαταρία είναι πως προσφέρει δυνατότητα ταχυφόρτισης με έως 180 kW κάτι που επιτρέπει στο Aion UT να φορτίσει από το 30 έως το 80% σε 24 λεπτά. Η φόρτιση από AC πάντως γίνεται με On board φορτιστή ισχύος 11 kW όπως στα ανταγωνιστικά μοντέλα. Κρατήστε εδώ μια παρένθεση ότι αυτός ο συνδυασμός μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα, είναι πιο πιθανός συνδυασμός για την Ευρώπη αρχικά. Το αναφέρουμε καθώς υπάρχουν και εκδόσεις μέχρι και 204 ίππους.
Στην οδήγηση, το Aion UT βγάζει εμπιστοσύνη με στιβαρό και σταθερό πάτημα και εύκολο χειρισμό. Αυτό ως γενική εικόνα, καθώς η διαδρομή που κάναμε ήταν λίγες δεκάδες χλμ. και κατά 90% σε αυτοκινητόδρομο. Σε κάθε περίπτωση ο  ηλεκτροκινητήρας των 100 kW (134 PS) είναι άμεσος και έχει ομαλή ροή απόδοσης, ενώ υπάρχει και επιλογή οδηγικού προγράμματος. Όσον αφορά στην κατανάλωση το trip ήταν κοντά στις 16 kWh/100 χλμ., ωστόσο κινούμασταν στην Autobahn και ως γνωστών τα ηλεκτρικά στον αυτοκινητόδρομο έχουν αυξημένη κατανάλωση.

Η ανάρτησή του είχε μέτριο σετάρισμα όσον αναφορά το πόσο σφιχτή ήταν και το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρινόταν άμεσα στις αλλαγές πορείας, έχοντας βέβαια από την τιμόνι την τεχνητή αίσθηση των ηλεκτρικών μοντέλων.  
 

Σελίδα 1Αποκλειστικό: Οδηγούμε τα νέα AΙΟΝ UT & ΑΙΟΝ V, σύντομα έρχονται και στην Ελλάδα
Σελίδα 2Aion UT, το αντίπαλο δέος των VW ID.3 και BYD Dolphin
Σελίδα 3V το οικογενειακό SUV με τα 5 αστέρια στα crash test
Σελίδα 4Η γνώμη μας & Μετρήσεις-Τεχνικά Χαρακτηριστικά