" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Σήμερα η γαλλική φίρμα επιχειρεί να ταράξει τα νερά με το C4 Cactus.

Τα πλαστικά “air bumps” στο πλάι, αποτελούν ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του C4 Cactus.

Αρκετές ιδιαιτερότητες εμφανίζει η μέτρια φινιρισμένη καμπίνα του C4 Cactus. Η έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό βγάζει μάτι.

Η μαλακή ανάρτηση ευνοεί προφανώς τις κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως να επηρεάζεται η πρόσφυση.

Δοκιμή: Citroen C4 Cactus 1,6 BlueHDi 100

Διαβάστηκε από 47561 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/11/2014

Εσείς θα αγοράζατε το πιο οικονομικό σε κατανάλωση crossover, που στο όνομα της διαφορετικότητας προσφέρει σχεδίαση από το μέλλον, αλλά πίσω παράθυρα που δεν ανοίγουν και μια καμπίνα επιβατών από το παρελθόν;

 

Στα γρήγορα: 
• Κοστίζει από 17.170 ευρώ
• Είναι 1,6 λτ. turbo diesel με 100 άλογα
• Καίει 3,4 λτ./100 χλμ. 
• Δεν πληρώνει τέλη

Εμφάνιση, Κατανάλωση, Αποτελεσματικότητα φρένων, Ανεση

Φινίρισμα καμπίνας, Πίσω παράθυρα που δεν ανοίγουν, Τραχύτητα και θόρυβος κινητήρα, Αίσθηση επιλογέα, Απόσβεση έντονων ανωμαλιών, Πλαδαρό τιμόνι, Προς τα πίσω ορατότητα

Η Citroen έχει επενδύσει στη διαφορετικότητα και στο παρελθόν έχει κερδίσει το στοίχημα (βλέπε τον θρυλικό «βάτραχο» DS, το μοναδικό σε απλότητα και πρακτικότητα 2CV, την Xantia με την ενεργητική ανάρτηση κτλ.). Σήμερα η γαλλική φίρμα επιχειρεί να ταράξει τα νερά με το C4 Cactus

Tα περίεργα, με το 4,157 μ. Cactus, ξεκινούν από την ονομασία. Που ακριβώς λοιπόν κολλάει το C4 στη συνταγή, αφού βασίζεται στην πλατφόρμα του C3; Πάντως η σχεδίαση του C4 Cactus είναι ξεχωριστή. Αυτά που κάνουν τη διαφορά, εκτός από τα στενόμακρα LED, τις ιδιαίτερες ράγες οροφής και τους «πρησμένους» προφυλακτήρες είναι τα πλαστικά “air bumps” στο πλάι, που έχουν μέσα τους παγιδευμένο αέρα και υπόσχονται προστασία από τις μικρογρατζουνιές. 

Από το μέλλον στο παρελθόν
Και ενώ η φουτουριστική σχεδίαση σε προϊδεάζει για μια συναρπαστική καμπίνα, η είσοδος σε πάει χρόνια πίσω.  Παρά την απουσία κλασικών οργάνων (υπάρχει οθόνη με ταχύμετρο, ένδειξη για αλλαγή σχέσης , οδόμετρο και δείκτη καυσίμου, αλλά όχι στροφόμετρο !!!) και την εντυπωσιακή 7 ιντσών έγχρωμη οθόνη αφής (από το Peugeot 308) για το air condition, το σύστημα infotainment, η γενικότερη εικόνα σε κάνει να θες να βγεις και να ελέγξεις αν μπήκες στο ίδιο αυτοκίνητο που πριν λίγο αντίκριζες. Μόνο ένα μικρό μέρος του ταμπλό έχει επένδυση. Τα υπόλοιπα πλαστικά είναι σκληρά και μέτρια ποιοτικά στην αφή. Τουλάχιστον έχουν καλή συναρμογή. Μετά έρχονται διάφορες ιδιαιτερότητες: το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε βάθος, η “άδεια” κεντρική κονσόλα, ο  συνοδηγός δεν έχει καθρέφτη στο σκιάδιο (αλλά έχει ο οδηγός…), οι πίσω πόρτες δεν έχουν κλασική εσωτερική χειρολαβή και οι εμπρός έχουν κάποιες που θυμίζουν χερούλια βαλίτσας, δεν υπάρχει δεξιός αεραγωγός και το ρόλο του παίζει ο κατάλληλα στραμμένος κεντρικός, η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι μονοκόμματη και φυσικά τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν, παρά μόνο προς τα έξω με μεντεσέ. Η Citroen λέει πως η απουσία γρύλων συνέβαλε μαζί με άλλες επιλογές (πάτωμα, πλάτη πίσω καθίσματος, ενσωμάτωση πιτσιλιστηρίων στους υαλοκαθαριστήρες) σε μεγάλο βαθμό στην εξοικονόμηση 200 κιλών σε σχέση με μια C4. Σίγουρα οι υποψήφιοι αγοραστές θα ξενιστούν από όλα αυτά, ειδικά όταν καλούνται να καταβάλουν 17.170 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση της δοκιμής.