Κινητήρας-Επιδόσεις: Ζωντανές επιδόσεις, αλλά «τσιμπημένη» κατανάλωση

107.862 Επισκέψεις στο άρθρο (31/3/2024)
Κινητήρας-Επιδόσεις: Ζωντανές επιδόσεις, αλλά «τσιμπημένη» κατανάλωση
2 Φωτογραφίες »

Ο 1,5 TSI του Formentor είναι ο γνωστός, άμεσου ψεκασμού, 4κύλινδρος turbo του ομίλου VW, ο οποίος ενσωματώνει σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων. Όχι όμως και ήπια υβριδικό σύστημα όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του ομίλου, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με το αντίστοιχο Audi Q3. Σε κάθε περίπτωση η απόδοση είναι πολύ καλή (150 άλογα με 250 Nm ροπής) με το Formentor να επιταχύνει δυναμικά (0-100 σε 8,6 δλ. και τελική 203 χλμ./ώρα).


Στο εσωτερικό η διαφορά σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση είναι φυσικά στον επιλογέα.
2 Φωτογραφίες »

Στο εσωτερικό η διαφορά σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση είναι φυσικά στον επιλογέα.


Στη σπιρτάδα βοηθά και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που έχει άμεση απόκριση και «καλύπτει» αριστοτεχνικά μια μικρή απροθυμία του κινητήρα χαμηλά. Έτσι το Formentor δεν δυσκολεύεται να κινηθεί σε δρόμο με ανηφορική κλίση, ενώ στο πάτημα του δεξιού πεντάλ επιταχύνει γρήγορα και κάνει σβέλτες προσπεράσεις. Το σπορτίφ χαρακτήρα του συνόλου τονίζει και η δυνατότητα εναλλαγών σχέσεων αποκλειστικά από τα paddles στο τιμόνι, όχι όμως και ένα «γρέζι» και ο «σκληρός» ήχος του κινητήρα ψηλά.

Παρά όμως τις φιλότιμες προσπάθειες του συστήματος απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, η κατανάλωση «τσιμπάει» και η μέση τιμή της γυροφέρνει τα 9 λτ./100 χλμ.

Σελίδα 1Δοκιμή: CUPRA Formentor με 150 PS & αυτόματο
Σελίδα 2Κινητήρας-Επιδόσεις: Ζωντανές επιδόσεις, αλλά «τσιμπημένη» κατανάλωση
Σελίδα 3Στο δρόμο: Εύχρηστο & με πικάντικο ταπεραμέντο
Σελίδα 4Η γνώμη μας
Σελίδα 5Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά
ford
SEAT