Ξεχωριστό σε εμφάνιση και οδήγηση το «βασικό» CUPRA Formentor με τον 1,5 ΤSI κινητήρα και τα 150 άλογα. Eίναι όμως έτσι και η αυτόματη εκδοχή του;
«Βασικό» Formentor στον αυτόματο
Το Formentor είναι το πρώτο αυτοτελές μοντέλο της Cupra (ξέρετε, το σπορ παρακλάδι πλέον της SEAT) και μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις όχι μόνο στη «φλογερή» έκδοση των 310 ίππων, αλλά και στη «βασική» και τιμολογιακά πιο «εύπεπτη» έκδοση με τον εξαιρετικό 1,5 TSI κινητήρα των 150 ίππων. Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε το «μικρό» Formentor, αλλά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7, που υπόσχεται ευκολία και λιγότερο άγχος στην οδήγηση ειδικά εντός πόλης.
Εξωτερικά δεν έχει αλλάξει φυσικά τίποτα με το 4.450 χλστ. Formentor να κεντρίζει το ενδιαφέρον με την «έξω από το κουτί» σχεδίαση και τις αθλητικές του αναλογίες. Αυτό που έχει αλλάξει είναι φυσικά η τιμή μιας και αυτή είναι 32.990 ευρώ (+2.500 ευρώ σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση. Ακριβώς ίδια είναι η διαφορά και για στην έκδοση Pack, που στην περίπτωση του Formentor 1,5 TSI DSG η τιμή είναι 33.990 ευρώ. Πάντως ακόμα και στην έκδοση βάσης, ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών, 7 αερόσακους, οθόνη αφής 10 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.
Η καμπίνα του Formentor δεν λες ότι έχει premium βλέψεις ή προσανατολισμό, ωστόσο ικανοποιεί απόλυτα με την ποιότητα κατασκευής, την ευρυχωρία και την πρακτικότητά της.
Ο 1,5 TSI του Formentor είναι ο γνωστός, άμεσου ψεκασμού, 4κύλινδρος turbo του ομίλου VW, ο οποίος ενσωματώνει σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων. Όχι όμως και ήπια υβριδικό σύστημα όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του ομίλου, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με το αντίστοιχο Audi Q3. Σε κάθε περίπτωση η απόδοση είναι πολύ καλή (150 άλογα με 250 Nm ροπής) με το Formentor να επιταχύνει δυναμικά (0-100 σε 8,6 δλ. και τελική 203 χλμ./ώρα).
Στο εσωτερικό η διαφορά σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση είναι φυσικά στον επιλογέα.
Στη σπιρτάδα βοηθά και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που έχει άμεση απόκριση και «καλύπτει» αριστοτεχνικά μια μικρή απροθυμία του κινητήρα χαμηλά. Έτσι το Formentor δεν δυσκολεύεται να κινηθεί σε δρόμο με ανηφορική κλίση, ενώ στο πάτημα του δεξιού πεντάλ επιταχύνει γρήγορα και κάνει σβέλτες προσπεράσεις. Το σπορτίφ χαρακτήρα του συνόλου τονίζει και η δυνατότητα εναλλαγών σχέσεων αποκλειστικά από τα paddles στο τιμόνι, όχι όμως και ένα «γρέζι» και ο «σκληρός» ήχος του κινητήρα ψηλά.
Παρά όμως τις φιλότιμες προσπάθειες του συστήματος απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, η κατανάλωση «τσιμπάει» και η μέση τιμή της γυροφέρνει τα 9 λτ./100 χλμ.
Το Cupra Formentor, που είναι ευέλικτο στην πόλη, θα σε αποζημιώσει επιπλέον με το ταπεραμέντο και την αποτελεσματικότητα του σε έναν επαρχιακό δρόμο.
Το Formentor, που ούτως ή άλλως είναι ιδιαίτερα ευέλικτο στην πόλη, με το αυτόματο κιβώτιο απλά αδιαφορεί για την κίνηση και η ευκολία οδήγησής του χτυπάει κόκκινο. Το καλύτερο όμως είναι πως θα σε αποζημιώσει με το ταπεραμέντο του και την αποτελεσματικότητα του σε έναν επαρχιακό δρόμο. Χάρη στο σφιχτό set-up, θα μπεις γρήγορα και άφοβα στη στροφή, ενώ το τιμόνι θα περάσει άμεσα τις εντολές χωρίς το αμάξωμα να ανοίξει τροχιά και χωρίς αισθητά φαινόμενα κλίσεων. Εν κατακλείδι, το ισπανικό μοντέλο συμμετέχει ενεργά σε όλη την οδηγική διαδικασία, αν και στο τέλος σε αφήνει με ένα ανεκπλήρωτο αίσθημα γιατί θα ήθελες μερικά ακόμα άλογα και ένα ακόμα πιο σκληροπυρηνικό σύνολο όπως έχεις συνηθίσει από τα αρχικά CUPRA. Τέλος, τα δε φρένα του είναι εξαιρετικά, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε απόδοση (100-0 χλμ./ώρα σε 37,2 μ.).
Το Formentor συμμετέχει ενεργά σε όλη την οδηγική διαδικασία χάρη και στον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων.
Η αιχμηρή σχεδίαση του CUPRA Formentor είναι χαρακτηριστική και τονίζεται από τις λεπτομέρειες στο χρώμα του χαλκού.
+ Σχεδίαση, ποιοτική και high-tech καμπίνα, funtodrive οδική συμπεριφορά, επιδόσεις-κιβώτιο, στάνταρ εξοπλισμός, ευελιξία στην πόλη, 4ετής εγγύηση
Στάνταρ οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών.
- Πλάτος καμπίνας, «τσιμπημένη» κατανάλωση
Το αυτόματο Formentor με τον 1,5 TSI κινητήρα των 150 ίππων τσιμπάει σε κατανάλωση, αλλά συνδυάζει το fun to drive με την ευκολία χρήσης. Η διαφορά των 2.500 ευρώ σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση δεν είναι απαγορευτική.