Κινητήρας-Κατανάλωση: Κινείται σβέλτα, καίει μόνο 5,5 λτ./100 χλμ.
1.012 Επισκέψεις στο άρθρο (2/7/2025)
To υβριδικό σύνολο των 145 ίππων κινεί σβέλτα το Renault Symbioz και ικανοποιεί µε την αμεσότητα και την ραφιναρισμένη λειτουργία του. Κυρίως όμως εξασφαλίζει πολύ χαμηλή πραγματική κατανάλωση, που μέσα στην πόλη πέφτει στα 4,5 λτ./100 χλμ..
Το Renault Symbioz E-Tech 145 διαθέτει ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα το οποίο συνδυάζει βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρoυ με δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών σχέσεων. Συνδυαστικά το full υβριδικό σύστημα αποδίδει 145 ίππους: Ο κινητήρας βενζίνης αποδίδει 94 ίππους, ενώ ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 49 ίππους και υπάρχει μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης, η οποία αποδίδει 24 ίππους και έχει υπό τον έλεγχό της, τον συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα µε το κιβώτιο, την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα και τη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης σε ένα επαρκές ποσοστό ώστε να μπορεί να εκκινεί ο ηλεκτροκινητήρας. Ιδιαίτερο τεχνολογικά είναι το αυτόµατο κιβώτιο multi-mode: Είναι «δύο σε ένα» κιβώτιο ταχυτήτων, αφού ο βενζινοκινητήρας έχει τέσσερις σχέσεις μετάδοσης και ο ηλεκτροκινητήρας έχει δύο. Έτσι μπορεί να συνδυάσει τους δύο κινητήρες με έως και 14 διαφορετικούς τρόπους για βελτιστοποίηση της απόδοσης και της πολιτισμένης λειτουργίας.
Στην πράξη τώρα, το σύνολο κινεί σβέλτα το Symbioz και ικανοποιεί µε την αµεσότητα και την ραφιναρισμένη λειτουργία του. Το κιβώτιο πραγματοποιεί οµαλές και ανεπαίσθητες αλλαγές χωρίς να παράγει αυξημένα επίπεδα θορύβου ακόμα και στην πλήρη επιτάχυνση. Οι μετρήσεις μας έδειξαν 9,9 δλ. για το 0-100 (10,6 δλ. υπόσχεται η Renault) και 5,1 δλ. για το εικονικό προσπέρασμα με 60-100 χλμ. Η τελική ταχύτητα πάντως είναι 170 χλμ./ώρα.
Αυτό που μετράει σήμερα όμως είναι η κατανάλωση, με το Symbioz να τιμά την υβριδική του φύση. Στη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση ήταν γύρω από τα 5,5 λτ./100 χλμ., από τις καλύτερες στην κατηγορία. Μάλιστα σε συνθήκες πόλης, το Symbiοz είναι ακόμα πιο οικονομικό με τα 4,5 λτ./100 χλμ. να φανερώνουν την ενισχυμένη ικανότητά του να κινείται μόνο με ρεύμα. Φυσικά υπάρχει ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο και με εκπομπές CO2 106 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά.