Η τετρακίνητη έκδοση του υβριδικού Yaris Cross υπόσχεται εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στο ιδιαίτερο σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει, χωρίς να αλλοιώνει στο παραμικρό τον αστικό του προσανατολισμό.
Το Yaris που αντέχει στην περιπέτεια. Εσύ;
Όταν η Toyota αποφασίζει να κάνει κάτι, ξέρει τον τρόπο πώς να το κάνει σωστά. Μπορεί να άργησε να μπει στην hot κατηγορία των μικρών SUV, αλλά με το που το έπραξε έβαλε πλώρη για την κορυφή. Αναμφίβολα, όπως είδαμε στη δοκιμή του υβριδικού Yaris Cross, το μικρό SUV της Toyota, διαθέτει όλα όσα χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει στην πιο ανταγωνιστική κλάση, μέσα στην οποία κάνει τη διαφορά, όντας από τα λίγα μοντέλα με αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση. Επεκτείνοντας λοιπόν ακόμα περισσότερο τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα, η ιαπωνική φίρμα διαθέτει το υβριδικό της SUVάκι και με τετρακίνητη έκδοση, που επίσης διαθέτουν ελάχιστα μοντέλα.
Έτσι, λοιπόν, αν είστε λάτρης της περιπέτειας και δεν θέλετε SUV απλά για το θέαμα, αλλά αναζητάτε και την ουσία, το Yaris Cross Hybrid 4x4 είναι διαθέσιμο από 26.870 ευρώ. Τιμή που αφορά στο τρίτο επίπεδο εξοπλισμού Style (το πρώτο διαθέσιμο για τα 4x4), το οποίο είναι υπερπλούσιο, προσφέροντας μεταξύ άλλων πληρέστατο μπουκέτο συστημάτων υποβοήθησης, 9άρα οθόνη αφής high definition, 7άρα οθόνη στον πίνακα οργάνων, κάμερα παρκαρίσματος, 17άρες ζάντες, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί και LED εμπρός-πίσω και ομίχλης φώτα.
Η καμπίνα έχει ως κέντρο την 9άρα HD οθόνη αφής. Η τελευταία μαζί με την 7άρα οθόνη του πίνακα οργάνων διαμορφώνει το hi-tech χαρακτήρα του.
Το Yaris Cross 4X4 δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις σχεδιαστικά, θυμίζοντας ένα baby RAV4 (μήκος 4,18 μ.). Είναι τετραγωνισμένο, μυώδες και ψηλό, με μικρούς προβόλους και μια κάθετη μάσκα με ψηλά τοποθετημένα φανάρια. Στο εσωτερικό βέβαια αποκαλύπτεται η πιο καθημερινή πλευρά του, με καλή ποιότητα κατασκευής, μοντέρνο design και πολλές θέσεις για αντικείμενα. Μόνη διαφορά ο περιστροφικός διακόπτης για τα εκτός δρόμου προγράμματα μπροστά από το λεβιέ. Από πλευράς χώρων, είναι ικανό να φιλοξενήσει στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικες και ένα παιδί, ενώ το πορτ-μπαγκάζ λόγω της τετρακίνησης έχει μειωθεί από τα 397 στα 320 λτ..
Μόνη διαφορά στην καμπίνα, ο περιστροφικός διακόπτης για τα εκτός δρόμου προγράμματα μπροστά από το λεβιέ.
Αν σας έλεγαν ότι θα έχετε τετρακίνητο SUV με μέση πραγματική κατανάλωση κάτω από 6,0 λτ., σίγουρα θα κοιτούσατε με δυσπιστία τουλάχιστον. Και όμως το Yaris Cross 4x4 καίει γύρω στα 5,7 λτ./100 χλμ. (5,3 το δικίνητο). Υπεύθυνο γι αυτό το νούμερο είναι το γνωστό πλέον υβριδικό σύνολο 116 ίππων με δυνατότητα να κινηθεί μόνο με ρεύμα για μικρά χρονικά σημεία και ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα. Δεν βάζει ποτέ φωτιά στην άσφαλτο, ωστόσο κινεί επαρκώς το αμάξωμα, επιταχύνει γραμμικά αλλά το CVT κιβώτιο θα παράξει βουητό στο πάτημα του γκαζιού. Στην συγκριμένη έκδοση θα συναντήσουμε και έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα 5,3 ίππων, που όταν χρειαστεί κινεί και τους πίσω τροχούς. Επιπλέον, τα μόλις 107 γρ. ρύπων CO2/χλμ. εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο.
Το Yaris Cross 4X4 καίει γύρω στα 5,7 λτ./100 χλμ. (5,3 το δικίνητο). Υπεύθυνο γι αυτό το νούμερο είναι το γνωστό πλέον υβριδικό σύνολο 116 ίππων.
Ευέλικτο, άνετο και αποτελεσματικό στην πίεση αποδεικνύεται το Yaris Cross στο δρόμο.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα αυτό που θα εκτιμήσεις στο Yaris Cross είναι ο ανάλαφρος τρόπος που κινείται και η ευκολία στο χειρισμό του χάρη στην ευελιξία του, την καλή περιφερειακή ορατότητα και τα εύχρηστα πηδάλια. Η ανάρτηση αποδεικνύεται αποτελεσματική στις ανωμαλίες του δρόμου ακόμα και με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά 18`` και θα ταξιδέψει άνετα σε μεγάλες ταχύτητες, όντας σταθερό και ευθύβολο, αν και από μια ταχύτητα και πάνω υπάρχει ένας μικρός θόρυβος. Σε πιο στριφτερά κομμάτια, το «δεμένο» πλαίσιο, το ακριβές τιμόνι και οι περιορισμένες κλίσεις προσφέρουν ομογενή συμπεριφορά και προοδευτικές αντιδράσεις. Ακόμα καλύτερες από τις δικίνητες εκδόσεις, αφενός μεν γιατί πίσω θα συναντήσουμε διπλά ψαλίδια (αντί ημιάκαμπτου άξονα) και αφετέρου γιατί αν χρειαστεί εμπλέκεται και η τετρακίνηση.
Βγαίνοντας από την comfort zone της ασφάλτου το Yaris Cross, είτε βρει λάσπη ή χιόνια δεν θα «μασήσει».
Βγαίνοντας από την comfort zone της ασφάλτου το Yaris Cross δεν έχει μεγάλο πρόβλημα να ανταποκριθεί σε πιο απαιτητικές εκτός δρόμου συνθήκες. Τα 170 χλστ. από το έδαφος, οι παρά πολύ καλές γωνίες αναρρίχησης και κυρίως η «ιδιαίτερη» AWD-i τετρακίνηση σε συνεργασία με το κιβώτιο είναι εγγύηση στα δύσκολα. Θα θέλαμε βέβαια και μια ρεζέρβα για ώρα ανάγκης, ενώ αν κατά κύριο λόγο κινείστε σε αυτά τα εδάφη, καλό θα ήταν να προμηθευόσασταν ελαστικά mud+snow. Αναφέραμε ως ιδιαίτερη την τετρακίνηση, καθώς δεν υπάρχει άξονας μετάδοσης προς τα πίσω ή κεντρικό διαφορικό (τα προγράμματα λειτουργίας Trail και Snow αναλαμβάνουν αυτό το ρόλο), αλλά ένα δεύτερο, ανεξάρτητο ηλεκτρικό μοτέρ, για το οποίο, καθώς και για τη λειτουργία της τετρακίνησης μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά σε επόμενες σελίδες. Η ουσία είναι πάντως πως είτε βρείτε λάσπη ή χιόνι το Yaris Cross δεν θα «μασήσει»!
Στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων μπορείτε να παρακολουθείτε διάγραμμα με τη ροή ενέργειας.
+ Εμφάνιση, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, εγγύηση, τεχνολογία, τετρακίνηση, ευελιξία -Χώροι πίσω επιβατών, διαθέσιμο από την πλούσια έκδοση Style, θόρυβος μετά τα 120 χλμ./ώρα
Το Yaris Cross 4Χ4 είναι μονόδρομος αν θέλετε τετρακίνητο μικρό SUV και παράλληλα ένα ολοκληρωμένο και high-tech μοντέλο με κορυφαία κατανάλωση. Το αντίτιμο μπορεί να μην δελεάζει, ωστόσο μην ξεχνάμε πως παίρνετε υβριδικό, αυτόματο, πολύ πλούσιο σε εξοπλισμό και αξιόπιστο μοντέλο.