Κινητήρας-Κατανάλωση: Σβέλτο σε επιδόσεις με «συγκρατημένη» κατανάλωση
1.144 Επισκέψεις στο άρθρο (10/9/2025)
Παρά τα 1.700+ κιλά, το VW Tayron κινείται σβέλτα και χωρίς υπερβολική κατανάλωση χάρη στον εξηλεκτρισμένο 1,5 eTSI EVO 2 κινητήρα, που μπορεί να λειτουργεί και με 2 κυλίνδρους σε συγκεκριμένες συνθήκες.
Το Tayron μας δοκιμής ήταν αυτό με τον εξηλεκτρισμένο 1,5 TSI Evo2 κινητήρα των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής, που γνωρίζουμε καλά από το VW Tiguan, καθώς και από πολλά άλλα μοντέλα του ομίλου. Ενσωματώνει μια γεννήτρια-μίζα 14kW, που βοηθά το έργο της βενζίνης και συνεργάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο - ναι, όπως και στο Tiguan δεν υπάρχει χειροκίνητο Tayron. Από τις μετρήσεις μας και παρά 1.747 κιλά, το Tayron είναι το ίδιο πρόθυμο στις επιταχύνσεις (30-80, 60-100, 80-120 χλμ./ώρα σε 4,8, 5,2 και 6,9 δλ. αντίστοιχα) με το Tiguan. Mε αρωγό το ηλεκτρικό boost, το turbo μεταβλητής γεωμετρίας και φυσικά το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων το μοτέρ δείχνει γεμάτο από χαμηλά, χωρίς κενά στην απόδοση και πάντα με πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας.
Καλά και τα νέα από το μέτωπο της κατανάλωση με δεδομένο τον όγκο και το μέγεθος του Tayron: Συνδυάζοντας την τεχνολογία λειτουργίας με δύο κυλίνδρους, όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες, με την ήπια υβριδική τεχνολογία και τη δυνατότητα για ελεύθερη κύλιση (όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι σβήνει το μοτέρ και το κιβώτιο μπαίνει σε νεκρά), το νέο Tayron έδειξε στις μετρήσεις μας μια μέση κατανάλωση 9,5 λτ./100 χλμ., που πάντως απέχει σημαντικά από τα 6,1 λτ./100 χλμ. που υπόσχεται η VW.
Στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα οι μετρήσεις μας έδειξαν τιμές γύρω στα 5,7 λτ./100 χλμ., ενώ στην πόλη τα 8,5 λτ./100 χλμ. είναι μια… εύπεπτη ένδειξη. Να σημειωθεί η ελεύθερη είσοδος στον πράσινο δακτύλιο, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας είναι μόνο 89 ευρώ το χρόνο.