• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Προλαβαίνει η Ελλάδα το τρένο της ηλεκτροκίνησης;

Διαβάστηκε από 1974 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/9/2019
 

Με αρκετές ευρωπαϊκές χώρες να ετοιμάζονται για την ηλεκτροκίνηση με πολιτικές, απαγορεύσεις και κανονισμούς, μήπως είναι ώρα να αρχίσουμε και εμείς με τα βασικά;


Οι ετοιμασίες είναι κυρίως σε θέμα νομοθεσίας και βασικής υποδομής. Η Μ. Βρετανία, η Γερμανία και η Γαλλία έχουν ήδη θέσει το 2030 ως τη χρονιά εκκίνησης της απαγόρευσης πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων με στόχο το 2040 να απαγορευτούν οριστικά.

¶λλες χώρες έχουν ετοιμάσει πρόγραμμα αντικατάστασης των αστικών τους λεωφορείων με υβριδικά, σε πρώτη φάση, και τις παρτίδες που θα αγοραστούν μετά το 2025 να περιέχουν όλο και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα. Τα λεωφορεία είναι ακριβά αλλά εύκολο να ηλεκτροποιηθούν αφού καλύπτουν λίγα χιλιόμετρα και μπορούν να μεταφέρουν μεγάλες μπαταρίες, ενώ μπορούν να φορτίζουν γρήγορα στα «τέρματα».

Από κει και πέρα οι βασικές υποδομές περιλαμβάνουν εγκατάσταση δικτύου φόρτισης στα πεζοδρόμια με το αντίστοιχο σύστημα πληρωμής ανέπαφα με κάρτα. Σε πολλές χώρες μάλιστα το δίκτυο αυτό αποτελεί βασικό μέρος των διαγωνισμών κατασκευής πεζοδρομίων και κράσπεδων. Από εδώ και στο εξής κάθε μέτρο που κατασκευάζεται θα έχει έτοιμο και το δίκτυο φόρτισης.

Η τελευταία πινελιά όμως έρχεται με την αλλαγή του πολεοδομικού κανονισμού. Στη Μ. Βρετανία για παράδειγμα πέρασε ήδη ως νόμος, κάθε νέα οικοδομή να περιλαμβάνει παροχή φόρτισης αυτοκινήτου. Έτσι για κάθε αυτοκίνητο που προβλέπεται να σταθμεύει στην οικοδομή, είτε είναι μονοκατοικία, είτε πολυκατοικία, θα πρέπει να υπάρχει πλέον και παροχή φόρτισης συνδεδεμένη στο ρολόι του σπιτιού στο οποίο αντιστοιχεί η θέση στάθμευσης αυτή.

Τέτοιες επεμβάσεις και προσαρμογές για το μέλλον μπορούν να γίνουν άμεσα και στην Ελλάδα, προετοιμάζοντας το μέλλον για την ηλεκτροκίνηση. Σαφώς υπάρχει ένα κόστος, όμως καλύτερα είναι να δημιουργούνται οι υποδομές τώρα παρά να τρέχουμε αργότερα και να κάνουμε «πατέντες» ή ακόμη χειρότερα να αναβάλουμε και να μένουμε πίσω στον τομέα αυτό.

Εσείς τι λέτε; Είναι νωρίς για ετοιμασίες; Ή μήπως όσο το νωρίτερο, τόσο το καλύτερο; Και τελικά πόσο σημαντικό είναι η Ελλάδα να είναι στην ίδια ταχύτητα με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες στη προετοιμασία και υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης;

 
Σχολιάστε την είδηση 3 σχόλια