Πόσο ψηλά βάζετε στις προτεραιότητές σας το αυτόματο κιβώτιο και τι τιμή είστε έτοιμοι να πληρώσετε για να το αποκτήσετε; Και ποιο κιβώτιο κοιτάτε σε ποιο μοντέλο;
Είστε έτοιμοι για αυτόματο κιβώτιο; Ή σας κρατάει πίσω η τιμή;
4.724 Επισκέψεις στο άρθρο (30/5/2014)
Το αυτόματο κιβώτιο έχει μισηθεί περισσότερο από κάθε άλλο μηχανικό μέρος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Το έχουν πει ζημιάρικο, αργό, βενζινοβόρο, και ακριβό. Σήμερα όμως στέκονται όλα αυτά ως κατηγορίες για το αυτόματο κιβώτιο;
autotriti team
Εσείς έχετε αυτόματο κιβώτιο στο αυτοκίνητό σας; Αν όχι, γιατί; Ένα μεγάλο μέρος των οδηγών θεωρεί το αυτόματο κιβώτιο ως υποχώρηση. Ως ήττα του οδηγού έναντι της μηχανής, ή ακόμη ως δείγμα μειωμένων οδηγικών ικανοτήτων. Αυτό το τελευταίο μην το γελάτε. Είναι σύνηθες και ιδιαίτερα μεγάλο πρόβλημα στις ΗΠΑ όπου όποιος δεν μπορεί να οδηγήσει χειροκίνητο θεωρείται οδηγός δεύτερης κατηγορίας. Στην Ελλάδα όμως, όλοι ξέρουμε να οδηγούμε χειροκίνητο, άρα η επιλογή αυτόματου έγκειται αλλού.Που; Έχετε οδηγήσει αυτόματο αυτοκίνητο της τελευταίας πενταετίας; Όποιος έχει, ξέρει. Ξέρει ότι μιλάμε για μία τελείως διαφορετική οδηγική εμπειρία, πολύ κοντά σε ότι μέχρι πρότινος βαφτίζαμε “πολυτελή” και συγχρόνως σε ότι μέχρι πρότινος λέγαμε “σπορ”. Τα αυτόματα κιβώτια σήμερα έχουν πετύχει να προσφέρουν ανάλογα με τα κέφια του οδηγού είτε πολυτελή μεταφορά είτε σούπερ σπορ αίσθημα. Ασχετα με την τεχνολογία που χρησιμοποιούν, διπλό συμπλέκτη ή μετατροπέα ροπής, το αυτόματο κιβώτιο σήμερα είναι τόσο μπροστά που είναι δύσκολο να αρνηθείς να το έχεις στο αυτοκίνητό σου. Είναι η προφανής επιλογή από κάθε άποψη.Ή όχι; Βλέπεις έχει μείνει μία μικρή, ενοχλητική λεπτομέρεια. Αυτή της τιμής. Αλλά ένα κακό έναντι τόσων καλών δεν θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο στην προτίμηση του αυτόματου έναντι του χειροκίνητου. Και πάλι, ή όχι; Γιατί αυτό το ένα αρνητικό είναι και το σημαντικότερο σήμερα. Αν το κόστος του αυτόματου προσθέτει 2.000 ευρώ τότε σε ποσοστό μπορεί να φτάνει ή και να ξεπερνά το 10% της τιμής του αυτοκινήτου. Οπότε; Εσείς όμως τι κάνετε; Πόσο ψηλά βάζετε στις προτεραιότητές σας το αυτόματο κιβώτιο και τι τιμή είστε έτοιμοι να πληρώσετε για να το αποκτήσετε; Και ποιο κιβώτιο κοιτάτε σε ποιο μοντέλο;
εχω το GOLF GTI φυσικα με αυτοματο κιβωτιο. μετα απο 150χιλ χλμ , μπορω να πω πως δεν το αλλαζω με τιποτα το DSG. το κορυφαιο κιβωτιο! μονο οποιος το δοκιμασε καταλαβαινει. αν πηγαινεις με 6η και πατησεις αποτομα το γκαζι ριχνει αμεσα ΑΜΕΣΑ την ταχυτητα στην 3η και επιταχυνεις τρελα! κορυφιαο κιβωτιο το οποιο ξερει τι θελεις να κανεις και ποτε δεν με προδωσε. παρολο που μπορω να αλλαξω οποτε θελω εγω ταχυτητα απο τα αυτακια στο τιμονι, ποτε δεν το κανω παρολο που οδηγω ΜΟΝΟ σπορ. οσοι λενε πως καλυτεραμε τα χειροκινητα απλα δεν ξερουν τι λενε καθως αν θελεις και με το αυτοματο επιλεγεις εσυ την ταχυτητα απλα η αλλαγη γινεται σε 40χιλιοστα του δευτερολεπτου καθως το αυτοματο αυτο εχει ΔΥΟ συμπλεκτες και ετσι δεν χανεις χρονο στις αλλαγες!
Οταν τα περισσοτερα χιλιομετρα γινονται σε περιαστικο κυκλο και η εξοδος τα σαβατοκυριακα ,το χειροκινητο κιβωτιο ειναι αχρηστο.Τα συγχρονα αυτοκινητα πρεπει πλεον να εχουν μονο αυτοματο κιβωτιο.Αν εχεις οδηγησει αυτοματο και μετα
μπεις σε χειροκινητο σου ρχεται να βαλεις τα γελια.Τα συγχρονα αυτοματα κιβωτια ειναι και εξυπνα με στοχο την μειωση της καταναλωσης και την εκμεταλευση της ροπης.Εξαλλου εχουν και χειροκινητη λειτουργια ,που στην ουσια την απαξιωνεις.
Στην Ελλάδα δεν έχει γίνει ουσιαστικά αποδεκτό το αυτόματο κιβώτιο, επειδή συνδέεται με τα παλιού τύπου με μετατροπέα ροπής που είχαν αυξημένη κατανάλωση και υψηλό κόστος. Σήμερα το αυξημένο κόστος παραμένει, αλλά και η νοοτροπία μας που δεν αποδέχεται εύκολα το να μην έχουμε πλήρως τον έλεγχο στις αλλαγές των σχέσεων. Τα σύγχρονα αυτοματοποιημένα σειριακά κιβώτια (που είναι το καλύτερο είδος κατά την άποψή μου) έχουν εξαλείψει σχεδόν όλα τα μειονεκτήματα των παλιών κιβωτίων (εκτός του κόστους), αλλά και πάλι δεν λειτουργούν όλα εξίσου καλά. Επίσης, οι κατασκευαστές θα πρέπει να αποφασίσουν προς ποιά κατεύθυνση θα γίνεται το σειριακό ανέβα - κατέβα. Τέλος, οι αναποφάσιστοι μπορούν να περιμένουν μερικά χρόνια ακόμα, οπότε τα περισσότερα αυτοκίνητα θα γίνουν ηλεκτρικά (με θερμικό range extender), και το θέμα του κιβωτίου θα λυθεί μια και καλή με την κατάργησή του!
Έχουμε πει τα υπέρ και τα κατά σε ανάλογα θέματα.Το αυτόματο κιβώτιο, κ.τ.λ. είναι πάρα πολύ καλό, αλλά ανάλογα με την ιδοσυγκρασία του καθενός, της κάθεμιας, δεν μπορεί να φτάσει την συνολική έκταση των χειροκίνητων κιβωτίων, που μπορούν να αποδώσουν λόγω μορφής και κατασκευής περισσότερες κινήσεις, προς την κάθε προέκταση των οδηγών, σπορ, κ.τ.λ. Δεν λέω ότι δεν είναι καλό το αυτόματο, αλλά καθείς όπως βολεύεται και ότι θέλει,Μελετάμε το τι είναι καλύτερο για εμάς και προχωρούμε στην όποια αγορά.
Προτίμησα να αγοράσω Golf Gti με χειροκίνητο κιβώτιο και όχι αυτόματο , όχι γιατί δεν είναι καλό το DSG αλλά γιατί δεν μπορεί από 6η να κατεβάσει σε 3η όπως θα το κάνω εγώ αλλά από 6η σε 5η που είναι πολύ βολικό για ένα αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης και όχι για σπορ οδήγηση.Η διαφορά στην κατανάλωση είναι από αμελητέα έως και μηδενική , άρα δεν είναι μετρήσιμη παράμετρος όπως και οι βλάβες που παρουσίαζαν πριν από πάρα πολλά χρόνια τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.Ιεραρχούμε τις προτεραιότητες μας σε όλους τους τομείς και μετά προχωράμε στην παραγγελία του αυτοκινήτου μας για να μην μετανοιώσουμε αργότερα για τυχόν παραλείψεις που δεν τις σκεφτήκαμε όταν έπρεπε.
εχω το GOLF GTI φυσικα με αυτοματο κιβωτιο. μετα απο 150χιλ χλμ , μπορω να πω πως δεν το αλλαζω με τιποτα το DSG. το κορυφαιο κιβωτιο! μονο οποιος το δοκιμασε καταλαβαινει. αν πηγαινεις με 6η και πατησεις αποτομα το γκαζι ριχνει αμεσα ΑΜΕΣΑ την ταχυτητα στην 3η και επιταχυνεις τρελα! κορυφιαο κιβωτιο το οποιο ξερει τι θελεις να κανεις και ποτε δεν με προδωσε. παρολο που μπορω να αλλαξω οποτε θελω εγω ταχυτητα απο τα αυτακια στο τιμονι, ποτε δεν το κανω παρολο που οδηγω ΜΟΝΟ σπορ.
οσοι λενε πως καλυτεραμε τα χειροκινητα απλα δεν ξερουν τι λενε καθως αν θελεις και με το αυτοματο επιλεγεις εσυ την ταχυτητα απλα η αλλαγη γινεται σε 40χιλιοστα του δευτερολεπτου καθως το αυτοματο αυτο εχει ΔΥΟ συμπλεκτες και ετσι δεν χανεις χρονο στις αλλαγες!
Οταν τα περισσοτερα χιλιομετρα γινονται σε περιαστικο κυκλο και η εξοδος τα σαβατοκυριακα ,το χειροκινητο κιβωτιο ειναι αχρηστο.Τα συγχρονα αυτοκινητα πρεπει πλεον να εχουν μονο αυτοματο κιβωτιο.Αν εχεις οδηγησει αυτοματο και μετα
Στην Ελλάδα δεν έχει γίνει ουσιαστικά αποδεκτό το αυτόματο κιβώτιο, επειδή συνδέεται με τα παλιού τύπου με μετατροπέα ροπής που είχαν αυξημένη κατανάλωση και υψηλό κόστος. Σήμερα το αυξημένο κόστος παραμένει, αλλά και η νοοτροπία μας που δεν αποδέχεται εύκολα το να μην έχουμε πλήρως τον έλεγχο στις αλλαγές των σχέσεων.
Τα σύγχρονα αυτοματοποιημένα σειριακά κιβώτια (που είναι το καλύτερο είδος κατά την άποψή μου) έχουν εξαλείψει σχεδόν όλα τα μειονεκτήματα των παλιών κιβωτίων (εκτός του κόστους), αλλά και πάλι δεν λειτουργούν όλα εξίσου καλά.
Επίσης, οι κατασκευαστές θα πρέπει να αποφασίσουν προς ποιά κατεύθυνση θα γίνεται το σειριακό ανέβα - κατέβα.
Τέλος, οι αναποφάσιστοι μπορούν να περιμένουν μερικά χρόνια ακόμα, οπότε τα περισσότερα αυτοκίνητα θα γίνουν ηλεκτρικά (με θερμικό range extender), και το θέμα του κιβωτίου θα λυθεί μια και καλή με την κατάργησή του!
Έχουμε πει τα υπέρ και τα κατά σε ανάλογα θέματα.Το αυτόματο κιβώτιο, κ.τ.λ. είναι πάρα πολύ καλό, αλλά ανάλογα με την ιδοσυγκρασία του καθενός, της κάθεμιας, δεν μπορεί να φτάσει την συνολική έκταση των χειροκίνητων κιβωτίων, που μπορούν να αποδώσουν λόγω μορφής και κατασκευής περισσότερες κινήσεις, προς την κάθε προέκταση των οδηγών, σπορ, κ.τ.λ.
Δεν λέω ότι δεν είναι καλό το αυτόματο, αλλά καθείς όπως βολεύεται και ότι θέλει,Μελετάμε το τι είναι καλύτερο για εμάς και προχωρούμε στην όποια αγορά.
Προτίμησα να αγοράσω Golf Gti με χειροκίνητο κιβώτιο και όχι αυτόματο , όχι γιατί δεν είναι καλό το DSG αλλά γιατί δεν μπορεί από 6η να κατεβάσει σε 3η όπως θα το κάνω εγώ αλλά από 6η σε 5η που είναι πολύ βολικό για ένα αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης και όχι για σπορ οδήγηση.Η διαφορά στην κατανάλωση είναι από αμελητέα έως και μηδενική , άρα δεν είναι μετρήσιμη παράμετρος όπως και οι βλάβες που παρουσίαζαν πριν από πάρα πολλά χρόνια τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.Ιεραρχούμε τις προτεραιότητες μας σε όλους τους τομείς και μετά προχωράμε στην παραγγελία του αυτοκινήτου μας για να μην μετανοιώσουμε αργότερα για τυχόν παραλείψεις που δεν τις σκεφτήκαμε όταν έπρεπε.