• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η Google έκανε το επόμενο βήμα στην υπόθεση «αυτό-οδηγούμενα» οχήματα, παρουσιάζοντας το δικό της πρωτότυπο όχημα.

Τρία Lexus RX450h δοκιμάζονται σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, από πολυσύχναστους δρόμους μεγάλων αστικών κέντρων, μέχρι και επαρχιακούς δρόμους που φημίζονται για τις απότομες στροφές τους.

Ένα Audi TT συμμετέχει στις δοκιμές εξέλιξης των αυτόνομων αυτοκινήτων, ενώ διαθέτει συστήματα ανάκτησης του ελέγχου από τον οδηγό.

Επανάσταση στην αυτοκίνηση από την Google

3.366 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/7/2014

Με γνώμονα την απλούστευση της καθημερινής μετακίνησης και σε συνεργασία με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Google είναι κοντά στη δημιουργία αυτοκινήτων που θα μετακινούνται εξολοκλήρου μόνα τους.

 
Μετά την πολυσυζητημένη παρουσίαση του ρομποτικού της οχήματος, η Google συνεχίζει να δίνει τα φώτα της στον τομέα της αυτοκίνησης. Με γνώμονα την απλούστευση της καθημερινής μετακίνησης και σε συνεργασία με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι κοντά στη δημιουργία αυτοκινήτων που θα μετακινούνται εξολοκλήρου μόνα τους. Πώς επιτυγχάνεται όμως κάτι τόσο πολύπλοκο;

Όλα γίνονται μέσω της τηλεσκοπικής τεχνολογίας Lidar (Light-Radar). Κάθε δέσμη φωτός τύπου λέιζερ, αντανακλάται στα αντικείμενα του περιβάλλοντος και επιστρέφει σε ειδικά συστήματα ανάγνωσης που βρίσκονται στο αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα, οι πληροφορίες συλλέγονται από απομακρυσμένους υπερσύγχρονους υπολογιστές και μετά από επεξεργασία δημιουργούν μια 3D χαρτογράφηση του περιβάλλοντος στο οποίο κινείται το όχημα. Τέλος, το όχημα λαμβάνει τις εντολές και μετακινείται. Να σημειώσουμε κάπου εδώ ότι κάθε αυτοκίνητο τέτοιου τύπου είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες που εντοπίζουν τα εμπόδια, τα φανάρια, αλλά και το προπορευόμενο όχημα, ώστε να διατηρούν σταθερή απόσταση από αυτό.

Παρόλο που η Google δεν έχει δημοσιεύσει άμεσα σχέδια για την εμπορική ανάπτυξη του συστήματος, οι δοκιμές συνεχίζονται να πραγματοποιούνται με έξι Toyota Prius, ένα Audi TT και τρία Lexus RX450h, τα οποία δοκιμάζονται σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, από πολυσύχναστους δρόμους μεγάλων αστικών κέντρων, μέχρι και επαρχιακούς δρόμους που φημίζονται για τις απότομες στροφές τους. Τα αυτοκίνητα των δοκιμών διαθέτουν συστήματα ανάκτησης του ελέγχου από τον οδηγό, που σημαίνει ότι σε έκτακτη ανάγκη, ο οδηγός θα μπορεί να πάρει την κατάσταση στα χέρια του (όπως στο Cruise Control σήμερα).

Ήδη σε μεγάλες χώρες της Ευρώπης, όπως η Γερμανία, η Ολλανδία και η Ισπανία, έχει θεσπιστεί η νομοθεσία σχετικά με τον ρομποτικό έλεγχο των οχημάτων σε δημόσια οδικά δίκτυα. Μπορεί να φοβίζει πολλούς οδηγούς η ιδέα ενός αυτοκινήτου που κινείται αποκλειστικά μόνο του, ή να ξενίζει τους λάτρεις της οδήγησης, αλλά κακά τα ψέματα, πρόκειται αναμφισβήτητα για τη μεγαλύτερη επανάσταση στον χώρο της αυτοκίνησης.

Θοδωρής Κολονέλος