• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
8 φωτογραφίες »

Επίσημο: Gordon Murray T.50

11.887 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/8/2020

Το Gordon Murray T.50 είναι το πιο «άνετο» supercar που φτιάχτηκε ποτέ, χωράει 3 επιβάτες, ζυγίζει κάτω από 1 τόνο και ο κινητήρας του έχει την μεγαλύτερη απόδοση ανα λίτρο στον κόσμο! Δείτε τον συνεχιστή της McLaren F1.

Η Gordon Murray Automotive παρουσίασε επίσημα το νέο T.50, το ελαφρύτερο supercar στον κόσμο, που αποτελεί τη σύγχρονη και βελτιωμένη μετενσάρκωση της θρυλικής McLaren F1. Το όνομα, Τ.50, είναι εμπνευσμένο από τα 50 χρόνια παρουσίας του στη σχεδίαση αυτοκινήτων, ενώ πρόκειται και για το 50ο δημιούργημά του!

Βλέποντας το αυτοκίνητο, ειδικά στο μπροστά μέρος, είναι αδύνατο να μην δεις τις ομοιότητες με την McLaren F1, ένα από τα σημαντικότερα δημιουργήματα του Βρετανού, που σύμφωνα με τον ίδιο αποτελεί μια βελτιωμένη εκδοχή του σε κάθε τομέα. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στο πίσω μέρος, όπου τα βλέμματα κλέβει ο κεντρικός ανεμιστήρας διαμέτρου 400mm που λειτουργεί έως τις 7.000 rpm και σε συνδυασμό με τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα στο πάτωμα και τις δύο ενεργές αεροτομές απογειώνει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου και την καθιστά μοναδικά παραμετροποιήσημη από τον οδηγό.

Το compact αμάξωμα του Τ.50 (μήκος 4,352, πλάτος 1,850) αντιστοιχεί με αυτό ενός μικρομεσαίου μοντέλου, ενώ το βάρος του κρατήθηκε κάτω από τον τόνο, στα 986 κιλά (περίπου 30% ελαφρύτερο σε σχέση με τα περισσότερα supercars σήμερα). Για να το πετύχει αυτό ο Murray, έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος και αλουμινίου στο αυτοκίνητο, ενώ κάθε προσθήκη άνεσης στην καμπίνα είναι ειδικά σχεδιασμένη για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με εξαιρετικά χαμηλό βάρος (πχ. το ηχοσύστημα ισχύος 700W ζυγίζει κάτω από 4 κιλά). Αξίζει να αναφερθεί ότι το σασί είναι εξ`ολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακόνημα και ζυγίζει μόλις 150 κιλά.

Στο εσωτερικό, βρίσκεται η 3θέσια διάταξη των καθισμάτων, με του οδηγού να βρίσκεται στο κέντρο και ελαφρώς πιο μπροστά, με τα δύο έξτρα καθίσματα για τους επιβάτες να το πλαισιώνουν. Η άνεση και η πρακτικότητα στην καμπίνα είναι ένας από τους κύριους στόχους του Murray, οι επιβάτες δεν θα δυσκολευτούν να μπουν ή να βγουν από αυτή (ανεξαρτήτου ηλικίας), με εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα, κάτι που δεν συνηθίζεται στα supercars, αλλά και αρκετά ικανοποιητικούς χώρους για τη φύση του αυτοκινήτου.

Και ήρθε η ώρα του κινητήρα. Μιλάμε για έναν εξελιγμένο 4λιτρο V12 ατμοσφαιρικό κινητήρα από την Cosworth, που «στροφάρει» μέχρι τις 12.100 rpm με απόδοση 663 ίππων και 467 Nm ροπής. Πρόκειται για τον ελαφρύτερο V12 που φτιάχτηκε ποτέ (178 κιλά), τον ισχυρότερο ατμοσφαιρικό κινητήρα σε ίππους ανα λίτρο (166 PS/lt.), αλλά και τον κινητήρα με τον υψηλότερο κόφτη σε αυτοκίνητο παραγωγής!

Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου από αλουμίνιο. Η απόδοση μπορεί να αυξηθεί μέχρι και τους 700 ίππους, με τη βοήθεια της φτερωτής που βρίσκεται στο πίσω μέρος και αναφέραμε προηγουμένως, η οποία λειτουργεί μέσω ενός συστήματος 48V και μεταξύ άλλων (βελτίωση αεροδυναμικής, βελτίωση απόστασης φρεναρίσματος κλπ.) αυξάνει δραστικά την εισαγωγή αέρα «μπουστάροντας» τον κινητήρα με έως και 49 ίππους επιπλέον.

Το αυτοκίνητο θα κατασκευαστεί σε μόλις 100 κομμάτια, με τιμή προ φόρων στα 2,6 εκατομμύρια ευρώ, ενώ έχουν ήδη προπωληθεί τα 2/3. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2022 ενώ η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα στους αγοραστές να είναι παρόντες στα τελευταία στάδια της κατασκευής του αυτοκινήτου τους, αλλά και να κατασκευαστούν μέρη της καμπίνας, ακριβώς στα μέτρα τους.