Με 500 χιλιόμετρα αυτονομία και τιμή όσο ένα ντίζελ. Πόσο ρεαλιστικά είναι αυτά τα στοιχεία για τον ηλεκτρικό αντικαταστάτη του Golf;
500 χιλιόμετρα αυτονομία και τιμή όσο ένα ντίζελ. Πόσο ρεαλιστικά είναι αυτά τα στοιχεία για τον ηλεκτρικό αντικαταστάτη του Golf;
Το Golf φυσικά δεν θα αντικατασταθεί αμέσως από το ερχόμενο μικρομεσαίο ηλεκτρικό της VW. Τα μοντέλα θα τρέχουν παράλληλα τουλάχιστον μέχρι το 2028, οπότε και η VW, μιλώντας για τη νέα γκάμα της, αναφέρεται στο πρωτότυπο ID που πιθανώς θα λανσαριστεί ως Neo το επόμενο φθινόπωρο.
Πρόκειται για ένα μοντέλο στα μέτρα του Golf, αποκλειστικά ηλεκτρικό, που η VW θέλει να πιστεύει πως θα γίνει το νέο ορόσημο της αυτοκίνησης. Γι αυτό και θέλει να πετύχει τρεις βασικούς στόχους.
Πρώτα, θέλει να προσφέρει καλή αυτονομία. Η VW έχει κάνει λόγο για έως και 550 χιλιόμετρα αυτονομία, και μάλιστα μετρημένα με το νέο σύστημα μετρήσεων WLTP. Μιλάμε δηλαδή για πραγματική αυτονομία 550 χλμ. Η λέξη «έως», φυσικά προδίδει το ότι μιλάμε για το ανώτατο όριο, πιθανότατα στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η VW έχει πει ήδη ότι θα υπάρχει και έκδοση με μικρότερη μπαταρία (και χαμηλότερη τιμή) και αυτονομία έως 330 χιλιόμετρα. Μιλάμε για μπαταρίες 111 και 48 kWh για τα 550 και 330 χιλιόμετρα αντίστοιχα.
Δεύτερο, η VW θέλει ταχεία φόρτιση. Το νέο μοντέλο θα φορτίζει μέχρι και το 80% (440 χλμ αυτονομία) από άδειο σε μόλις 30 λεπτά, αρκεί να υπάρχει υποδομή (ειδική πρίζα 125kW), ενώ στο σπίτι θα φορτίζει από δίκτυο 11kW, που σημαίνει ολονύχτια φόρτιση για το 100%.
Το τρίτο, είναι και το κλειδί της επιτυχίας. Η τιμή. Με τα ηλεκτρικά μοντέλα να βρίσκονται πάνω από το φράγμα των 40.000 ευρώ σήμερα, το ID ή Neo, η VW λέει ότι «θα κοστίζει όσο ένα σημερινό Golf diesel». Κάτι που ακούγεται πολύ ενθαρρυντικό. Σε ποιο Golf ντίζελ όμως αναφέρεται;
Στη Γερμανία, όπου αναφερόταν η VW, ένα Golf ντίζελ, αναλόγως κινητήρα και εξοπλισμού, ξεκινάει από 23.000 ευρώ, και φτάνει ή και ξεπερνάει (με πλούσιο εξοπλισμό) τις 36.000. Στην Ελλάδα, ένα 1,6 TDI πάει από 22.000 ευρώ, ενώ στο άλλο άκρο, το GTD ξεκινάει από τα 34.700. Το ηλεκτρικό e-Golf έχει σήμερα 38.800. Αν το ID βρίσκεται στο άνω άκρο αυτών των τιμών, εμφανώς δεν υπάρχει καμία είδηση άξια λόγου, αφού θα είναι, όπως και τώρα, ακριβό για μικρομεσαίο.
Αν όμως το ID με τη μικρή μπαταρία μπορεί να κατέβει στα 22.000, όσο και η βασική ντίζελ έκδοση σήμερα, και ας είναι γυμνή από εξοπλισμό, τότε το πράγμα αλλάζει.
Πόσο πιθανό είναι όμως να είναι τα νούμερα τόσο καλά; Και πόσο πιθανό είναι να μην του περάσει το ελληνικό δημόσιο και ένα φορολογικό κουστούμι που θα ανεβάσει την τιμή περισσότερο; Και η τιμή του φορτιστή στο σπίτι; Δεν θα είναι και αυτό κανένα 1000-2000 ευρώ; Εσείς τι λέτε; Μήπως είναι όλα πολύ καλά για να είναι αληθινά;
Αυτό που λέτε σχετικά με την ταχεία φόρτιση, θα πρέπει να το ξεκαθαρίσετε, διότι από όσο ξέρουμε, όταν φορτίζεις μια μπαταρία με μεγάλη ένταση ρεύματος, προκειμένου να επιτύχεις ταχεία φόρτιση, η μπαταρία καταστρέφεται σταδιακά και μειώνεται ο χρόνος ζωής της. Έτσι λοιπόν θα πρέπει αυτό να εξηγηθεί αναλυτικά, αν ισχύει στις σύγχρονες μπαταρίες, ή όχι, προκειμένου να ενημερωθούν σωστά οι καταναλωτές.
Στην Ελλάδα, πέρα από την νομολογία που φορολογεί σπίτια κι αυτοκίνητα κατά το δοκούν, ας σταθούμε σε πιο πρακτικά θέματα. Όπως γράφει κι ο Γιώργος, για να έχεις νυχτερινή φόρτιση χρειάζεσαι ιδιωτικό χώρο στο σπίτι, άρα δύσκολο σε πολυκατοικία (με πυλωτή ή παλιά χωρίς χώρο στάθμευσης). Οπότε για ιδιοκτήτες σε μονοκατοικίες, ή πολύ νέες πολυκατοικίες με την κατάλληλη πρόβλεψη παροχής. Βλέποντας την περίπτωση του CNG, όπου τα 3 τελευταία χρόνια περιμέναμε 30 νέους σταθμούς και σήμερα έχουμε σύνολο 6 στην Αττική κι άλλους 5 στην υπόλοιπη χώρα.... ξέρουμε το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην δύσμοιρη Ελλάδα. Τί να κάνουμε την αυτονομία, όταν δεν θα έχουμε σταθμούς;;; Τότε θα μιλάμε ίσως και μόνο, για λίγα ηλεκτροκίνητα πόλης. Προφανώς μικρά σε μέγεθος, για όσους λίγους που θα πληρούν τα παραπάνω κριτήρια. Οπότε η χαμηλή ζήτηση, δε θα επιτρέψει εισαγωγές με ανταγωνισμό κι επομένως δε θα αφήσει τις τιμές να πέσουν σε προσιτά επίπεδα για όλους.
Αυτό που λέτε σχετικά με την ταχεία φόρτιση, θα πρέπει να το ξεκαθαρίσετε, διότι από όσο ξέρουμε, όταν φορτίζεις μια μπαταρία με μεγάλη ένταση ρεύματος, προκειμένου να επιτύχεις ταχεία φόρτιση, η μπαταρία καταστρέφεται σταδιακά και μειώνεται ο χρόνος ζωής της. Έτσι λοιπόν θα πρέπει αυτό να εξηγηθεί αναλυτικά, αν ισχύει στις σύγχρονες μπαταρίες, ή όχι, προκειμένου να ενημερωθούν σωστά οι καταναλωτές.
Για όποιον έχει δικό του γκαράζ, είναι ενδιαφέρον.
Στην Ελλάδα, πέρα από την νομολογία που φορολογεί σπίτια κι αυτοκίνητα κατά το δοκούν, ας σταθούμε σε πιο πρακτικά θέματα. Όπως γράφει κι ο Γιώργος, για να έχεις νυχτερινή φόρτιση χρειάζεσαι ιδιωτικό χώρο στο σπίτι, άρα δύσκολο σε πολυκατοικία (με πυλωτή ή παλιά χωρίς χώρο στάθμευσης). Οπότε για ιδιοκτήτες σε μονοκατοικίες, ή πολύ νέες πολυκατοικίες με την κατάλληλη πρόβλεψη παροχής. Βλέποντας την περίπτωση του CNG, όπου τα 3 τελευταία χρόνια περιμέναμε 30 νέους σταθμούς και σήμερα έχουμε σύνολο 6 στην Αττική κι άλλους 5 στην υπόλοιπη χώρα.... ξέρουμε το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην δύσμοιρη Ελλάδα. Τί να κάνουμε την αυτονομία, όταν δεν θα έχουμε σταθμούς;;; Τότε θα μιλάμε ίσως και μόνο, για λίγα ηλεκτροκίνητα πόλης. Προφανώς μικρά σε μέγεθος, για όσους λίγους που θα πληρούν τα παραπάνω κριτήρια. Οπότε η χαμηλή ζήτηση, δε θα επιτρέψει εισαγωγές με ανταγωνισμό κι επομένως δε θα αφήσει τις τιμές να πέσουν σε προσιτά επίπεδα για όλους.