
Κινητήρες turbo, όπως ο εικονιζόμενος EcoBoost της Ford, προσφέρουν οικονομία και υψηλή απόδοση.
Ήρθε το τούρμπο για να μείνει; Εσείς επιμένετε στα ατμοσφαιρικά μοτέρ;
5.011 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2014)
Από τη στιγμή που το τούρμπο αποτελεί σήμερα το στάνταρ συνοδευτικό σε βενζινοκινητήρες και κινητήρες ντίζελ, εσείς γιατί επιμένετε να θέλετε τον κινητήρα σας ατμοσφαιρικό; Μήπως ήρθε για να μείνει;
autotriti team
Το τούρμπο αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης, βενζίνης ή πετρελαίου. Αν όμως ήρθε για να μείνει, γιατί τόσοι κατασκευαστές δεν το χρησιμοποιούν;
Υπάρχουν σήμερα αρκετές μάρκες που επιμένουν ατμοσφαιρικά. Βενζινοκινητήρες λανσαρίστηκαν το τελευταίο διάστημα που επιμένουν πως μπορούν να πετύχουν τα οφέλη του τούρμπο χωρίς τα επιπλέον κινούμενα μέρος και τα υδραυλικά (σωλήνες ζεστού αέρα, κύκλωμα ψύξης κλπ).Υπάρχουν ακόμη εταιρείες που σχεδιάζουν προκειμένου να μειώσουν κατανάλωση και ρύπους να αυξήσουν τα κυβικά, να κάνουν το αντίθετο δηλαδή από τη σμίκρυνση που πετυχαίνουν τα μοτέρ τούρμπο.
H Mazda για παράδειγμα, έχει έτοιμο ένα δίλιτρο μοτέρ που αποδίδει, καίει και εκπέμπει ρύπους όσο ένα τούρμπο 1,400άρι. Δηλαδή οι όροι αντιστράφηκαν, και η Mazda θεωρεί πως με μοτέρ σαν το δικό της θα πετύχει υψηλή διάρκεια ζωής, χαμηλό κόστος συντήρησης και ίδια οφέλη χωρίς την πολυπλοκότητα του τούρμπο. Στην ίδια λογική αν και με άλλη τεχνολογία, η Toyota στα υβριδικά της μοτέρ διαθέτει ατμοσφαιρικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης 1,8 λίτρων ιδιαίτερα υψηλής αποδοτικότητας.
Η αυτοκινητοβιομηχανίες βέβαια έχουν δείξει έναν έρωτα με το τούρμπο σε όλες τις κατηγορίες, από τα μικρά δικύλινδρα της Fiat μέχρι τα μεγάλα V8 της Mercedes. Γιατί νομίζετε πως επιμένουν; Είναι η εύκολη λύση; Είναι όμως αξιόπιστη; Και αν δεν είναι θα το ρίσκαραν να διακινδυνέψουν την καλή τους φήμη; Ακόμη και σε ακριβά αυτοκίνητα;
Τι λέτε λοιπόν; Ήρθε το τούρμπο για να μείνει; Εσείς θα το προτιμήσετε ή επιμένετε ατμοσφαιρικά; Και γιατί; Και πως θα επηρεάσει η προτίμησή σας την μεταπώληση στα επόμενα χρόνια;
Η ατμόσφαιρικοι δεν έχουν πλέον πλεονεκτήματα,προσωπικά πιστευω οτι το μέλλον είναι τα wankel με r&d και πολύ μελέτη
τα τουρμπο ηρθαν να μεινουν. πριν 7 χρονια οταν πρωτη η VW εβγαλε τα νεα τουρμπο και το εκανε πρωτα στα GOLF, πολλοι ελεγαν πως θα σπανε πως δεν ειναι ακλοι οι κινητηρες και αλλες αρλουμπες. οσα δεν φτανει η αλεπου... εγω μετα απο 7 χρονια και 150χιλ χλμ με ενα GOLF DSG GTI δεν το αλλαζω με τιποτα. το αμαξι πεταει. 210 αλογα γερμανικα πρωτοτυπα οχι μαιμου.
μετα απο ενα μηνα οδηγησης ελεγα σε ολους πως αυτο ειναι το μελλον. οσοι με ακουσαν αγορασαν αμαξι τουρμπο και ειναι χαρουμενοι ενω οσοι πιστευαν σε αρλουμπες, την πατησα αγοραζοντας ιαπωνεζικα αντιγραφα αυτοκινητου....
το εικονιζομενο τεχνολογικο διαμαντι της φορντ ηρθε για να μεινει !!! νεα εποχη αρα νεα δεδομενα.οποιος κατασκευαστης επιμενει ακομη σε ατμοσφαιρικα μοτερ το 2014 απλα τον εχει φαει το μαυρο σκοταδι η δεν εχει το κεφαλαιο για να γινει ανταγωνιστικος !!η αληθεια ειναι πως ο ecoboost θα ξεπερασει και τον ευατο του αφου οι μηχανικοι τησ φορντ εχουν ηδη υπο δοκιμη την αποδοση του στα 150hp και στα180hp επισης απο μολις 1.000cc . τωρα περι πολιπλοκοτητας των ατμοσφαιρικων μοτερ και κυβικα και διαφορα , απλα να θυμησω πως γινετα μια π.χ γιαμαχα 600κυβικα να αποδιδει ετσι απλα 120 ατμοσφαιρκα αλογα οποτε γιατι να μην γινεται και σε ενα αμαξι?ουτε κυβικα θελει ουτε τεχνολογια!ααπλη μηχανολογια!!!!
Τα προτερήματα των turbo είναι αναμφισβήτητα. Ροπή, δύναμη (κατά συνέπεια ΑΣΦΑΛΕΙΑ) και οικονομία καυσίμου με normal και όχι μόνο οδήγηση. Σε ότι αφορά τώρα την τεχνολογία να πούμε ότι τα σημερινά turbo ΔΕΝ έχουν καμιά σχέση με εκείνα που γνωρίζαμε (π.χ Fiat Uno turbo κλπ). Εκείνα τα αυτοκίνητα όντως παρουσίαζαν βλάβες και ήταν ιδιαίτερα βενζινοβόρα. Τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Η τεχνολογία και η μηχανολογία, επιστήμες για τις οποίες έχουμε μαύρα μεσάνυχτα εμείς εδώ στην Ελλάδα, έχουν προχωρήσει με ιλιγγιώδεις ταχύτητες και έχουν βρει λύσεις σε προβλήματα που κάποτε φάνταζαν ανυπέρβλητα. Τα εντελώς αυθαίρετα συμπεράσματα όπως το ότι στα200.000 χλμ. ο turbo θα χρειάζεται μόνιμα επισκευές…… δεν καταλαβαίνω από που βγαίνουν. Οι Audi, Vw, Bmw, Ford είναι μάρκες για κλάμματα? Και η Mercedes η οποία ζητά να αγοράσει τον 1.000cc ecoboost της Ford, θα έπαιζε κορώνα γράμματα τη φήμη και αξιοπιστία της??? Με τα λόγου γνώσεως θα πω ότι αυτά τα νέα αυτοκίνητα κυκλοφορούν χωρίς βλάβες και μάλιστα με αραιά service (αλλαγή λαδιών κάθε 15.000χλμ, αλλαγή μπουζί κάθε 60.000 χλμ ή κάθε τέσσερα χρόνια κλπ). Κάποιοι έλεγαν, όταν βγήκαν οι TSI, ότι θα σπάνε στο δρόμο και διαψεύστηκαν. Παλιότερα κάποιοι έλεγαν ότι δεν αγοράζουν αυτοκίνητο με καταλύτη γιατί θα υπήρχε πρόβλημα. Εκ των υστέρων βέβαια αποδείχτηκαν γραφικοί. Όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές πια φτιάχνουν turbo κινητήρες. Ας κοιτάξουμε μπροστά. Οι turbo κινητήρες και ειδικά οι μικροί turbo κινητήρες λύνουν προβλήματα (αναφέρθηκαν πολύ σωστά και από τον φίλο “georgem”). Το τούρμπο με τα λιγότερα μειονεκτήματα (αν έχει) και τα πολλά πλεονεκτήματα ήρθε για να μείνει. Και οι ευρωπαίοι που τελικά ΔΕΝ διαθέτουν πολύ περισσότερα λεφτά (εργαζόμενοι γαρ και η κρίση είναι παντού έστω και πιο ήπια), προτιμούν τα τελευταία χρόνια τους μικρότερους κινητήρες (μέχρι 1.600cc και turbo), και όχι τα θηρία των 2.000cc και άνω. Εκτός κι αν ΟΛΟΙ κάνουν λάθος. Λίγο δύσκολο το τελευταίο…….
Οι τούρμπο κινητήρες έχουν δύο βασικά πλεονεκτήματα. Χαμηλότερη κατανάλωση επειδή εκμεταλεύονται μέρος της ενέργειας των καυσαερίων και έχουν και λιγότερη τριβώμενη επιφάνεια εξαιτίας μειωμένων κυβικών, και πιο επίπεδη καμπύλη ροπής από χαμηλά. Συνήθως έχουν και μικρότερο βάρος.
Βέβαια, το τράβηγμα ενός κινητήρα πολλών κυβικών έχει άλλη αίσθηση, αλλά με όλους τους σημερινούς οικονομικούς περιορισμούς, πόσο σημαντικό είναι πλέον αυτό?
Το turbo και ανάλογα με την φιλοσοφική σχολή του κάθε κατασκευαστή, δεν είναι κάτι το νέο ως τεχνολογία, το γνωρίζουμε, κ.τ.λ.Ήρθε ξανά στο προσκήνιο γιατί με τις νόρμες των καυσαερίων είναι η πιο φθηνή μορφή τεχνολογίας που μπορεί να καλύψει αυτές τις νόρμες.
Το ατμοσφαιρικό μοτέρ σε κατεργασία είναι πιο πολύπλοκο από το turbo στην ίδια ιπποδύναμη.Άλλο 200 άλογα ατμοσφαιρικά και άλλο με χρήση turbo.
Στους μικρούς κινητήρες κα το έχουμε ξαναπεί σε ανάλογα θέματα, η χρήση turbo έχει τα θέματα της τα αρνητικά, σε σχέση με ένα μοτέρ μεγαλύτερων κυβικών.Άλλο 1000 κυβικά με turbo και άλλο 6500 κυβικά με turbo, και αυτό είναι ανυπερβλητο δεν αλλάζει.
Από εκεί και πέρα είναι η κατασκευαστική προσέγγιση που δημιουργεί σχολές.Υπάρχουν τα υπερ και τα κατά και των δύο σχολών.Υπάρχουν στην ίδια εθνικότητα και οι δύο σχολές.
Καθείς σε ότι του ταιριάζει καλύτερα.Προσωπικά είμαι υπέρ στα πολλά κυβικά με πάνω από μία τουρμπίνα.Η οικονομία πάει περίπατο, αλλά η ωμή δύναμη είναι ανυπέρβλητη σε κάθε στιγμή, αρκεί να ακολουθούν και τα χέρια.
Στα μικρά κυβικά η μεταπώληση εξ ορισμού θα είναι δύσκολη, γιατί με τις βλάβες που βγαίνουν ποιοί θα αγοράσου μεταχειρισμένο turbo με άνω τις 200000 χιλιόμετρα;Δηλαδή θα το αγοράσουν για να κάνουν τις επισκευές κ.τ.λ.;Δεν νομίζω...
Κανείς δεν ρισκάρει τίποτα, μην το κάνουμε Μάρθα Βούρτση και Νίκος Ξανθόπουλος, οι κατασκευαστές γνωρίζουν με ακρίβεια και στις οικονομικά καλύτερες χώρες από την Ελλάδα μας, το πόσα χιλιόμετρα απροβλημάτιστα μπορεί να κάνει ένα μικρό turbo.Δεν κατασκευάζουν μικρό turbo για να κάνει 500000 χιλιόμετρα ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.