Με τόσα «διπλοκάμπινα», κρίμα δεν είναι να μην μπορούν να πάρουν όλοι;

Με τόσα «διπλοκάμπινα», κρίμα δεν είναι να μην μπορούν να πάρουν όλοι;

26.413 Επισκέψεις στο άρθρο (16/4/2023)

Tα καινούρια Pick-Up αλλά και τα λίγο παλιότερα όπως τα Toyota Hilux, Mitsubishi L200 και Jeep Gladiator έχουν ανέσεις και χώρους επιβατικών, πάνε μια χαρά στην άσφαλτο, μπορούν να κάνουν «παπάδες» σε off-road και διαθέτουν καρότσα που χωράει τα πάντα. Αν το επέτρεπε ο νόμος, θα έπαιρνες «διπλοκάμπινο» αντί για SUV;

Αντί για SUV γιατί να μη μπορείς να πάρεις καινούργιο Pick-Up;

Τα Pick-Up δεν είναι όπως τα ξέραμε πριν μερικά χρόνια. Οι καιροί που τα «αγροτικά» ή αλλιώς οι «καρότσες» ήταν αποκλειστικά εργαλεία δουλειάς και έπρεπε να κάνεις συμβιβασμούς στην καθημερινή χρήση, έχουν παρέλθει. Και μπορεί σήμερα τα Pick-Up να μη διανύουν τις καλύτερες τους ημέρες στην Ευρώπη, λόγω ρύπων και των αντιρρυπαντικών προτύπων που θέτει η Ε.Ε., ωστόσο δεν παύει να προφέρονται αξιόλογες προτάσεις, μερικές εκ των οποίων εξοπλίζονται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και της... μόδας.

Η μόδα θέλει ψηλά οχήματα, με μεγάλο όγκο (ή αλλιώς SUV) και macho ντιζάιν. Και τα διπλοκάμπινα Pick-Up έχουν το πακέτο, ενώ παράλληλα έχουν εξελιχθεί σε βαθμό, που σε ελεύθερες αγορές πουλάνε σαν ζεστό ψωμάκι. Όχι άδικα, αφού αν το καλοσκεφτείς είναι τα απόλυτα οχήματα ελεύθερου χρόνου, τα ιδανικά οχήματα για τον κάθε είδους χομπίστα. Στην «καρότσα» τους χωράνε τα πάντα. Δεν σκέφτεσαι καν που θα μπει το μικρό φουσκωτό, η «γουρούνα», τα ποδήλατα, το καγιάκ, το τηλεκατευθυνόμενο αεροπλάνο, η σκηνή, τα σακίδια της ορειβασίας κ.ο.κ.. Ασε που μπορείς να κλείσεις την καρότσα με κάλυμμα και να έχεις ένα... Ι.Χ. φορτηγάκι.

Εκτός δρόμου; Απλά δεν κολλάνε και δεν κωλώνουν πουθενά. Με βαρβάτες τετρακινήσεις, κοντές σχέσεις, απίθανες γωνίες αναρρίχησης και μπλοκέ διαφορικά δεν μασάνε από δυσκολίες. Στο δρόμο; Σημαντικό πλεονέκτημα το ότι κάθεσαι ψηλά, πιο ψηλά από ένα μεγάλο SUV και αισθάνεσαι κυρίαρχος του δρόμου.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Όσο για την συνολική οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο; Έχουν βελτιωθεί σημαντικά και μάλιστα τα περισσότερα εξ αυτών έχουν αποχαιρετήσει τα φύλλα σούστας πίσω και στη θέση τους έχουν μπει ελατήρια και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. To Mitsubishi L200 έχει κεντρικό διαφορικό (το μόνο στην κατηγορία μαζί με κοντές σχέσεις), που σημαίνει πως όχι μόνο μπορείς να κινηθείς με τετρακίνηση στην άσφαλτο απολαμβάνοντας την σχετική κορυφαία πρόσφυση, αλλά και στο χώμα απολαμβάνεις κορυφαία ευελιξία και ευκολία χρήσης.

Συνεχίζοντας με τα καλά νέα δε θα πρέπει να παραλείψουμε τις σχεδόν επιβατικές πλέον καμπίνες: Ανέσεις, ηλεκτρικές ευκολίες, οθόνες αφής, ποιοτικά υλικά και επενδύσεις, σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Και εδώ, ο Euro NCAP έχει αρχίσει να βαθμολογεί με άριστα (5 αστέρια), τα νεότερα Ford Ranger και Volkswagen Amarok, άρα και αυτό το «εμπόδιο» προσπεράστηκε με επιτυχία.

Από την άλλη, έχουν μήκος πάνω από 5 μέτρα, άρα το parking είναι βασανιστήριο, μεγάλο κύκλο στροφής και τιμόνι με περισσότερες στροφές από ένα επιβατικό. Έχουν μεγάλους σε κυβισμό κινητήρες και άρα αυξημένους φόρους. Έμμεσο επακόλουθο του παραπάνω είναι να έχουν αυξημένο κόστος απόκτησης. Για παράδειγμα ένα Pick-Up είναι ακριβότερο από ένα SUV το οποίο θα βρεις και με 1.500άρη diesel κινητήρα. Επίσης, έχουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας γεγονός που οφείλεται στους κινητήρες και τους ρύπους τους, οι οποίοι αντικειμενικά είναι και πιο απαιτητικοί σε καύσιμο από ένα SUV. Βέβαια, πλέον έχουν μπει στο παιχνίδι και τα Plug-in Hybrid σύνολα, με θηριώδεις ιπποδυνάμεις, που αν είσαι τακτικός με τις φορτίσεις, μέσα στην πόλη δεν «καίνε» σταγόνα.

Συνοψίζοντας, με ένα Pick-Up κάθεσαι ψηλά και είσαι ο κυρίαρχος του δρόμου, η οδική συμπεριφορά ικανοποιεί, παρόλο που το τιμόνι και οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι πιο αργές, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι κορυφαίος και η καρότσα χωράει τα πάντα. Κανένα άγχος για τη φόρτωση, ούτε είναι μη μου άπτου. Χάνεις όμως σε κόστη, στη σχέση σου με την εφορία, σε ευελιξία στην πόλη και σε άνεση αφού η άδεια καρότσα «χοροπηδάει» στις λακκούβες. Σίγουρα ένα Pick-Up κουράζει λίγο, όμως τα καινούργια θυμίζουν… επιβατικό SUV.

Εσείς, λοιπόν τι λέτε; Θα θέλατε έναν «αγρότη» για καθημερινό αυτοκίνητο; Αν η πολιτεία έδινε τη δυνατότητα να το αποκτήσετε χωρίς επιπλέον φόρους και στις τιμές που τα αγοράζουν οι επαγγελματίες, θα το προτιμούσατε από ένα κλασικό SUV; Βάζετε τη μούρη και το γκλάμουρ πάνω από την λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
Mercedes
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel